توقیف خودرو با 4 میلیون تومان خلافی

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۸۳

رییس پلیس راه استان گلستان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس با 41میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در محور علی‌آباد به گرگان خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ علی عبدی گفت: ماموران پلیس راه قرق در راستای کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور علی‌آباد به گرگان یک دستگاه خودرو پژو پارس را به دلیل حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز ‌متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از اعمال قانون این وسیله نقلیه و انجام استعلام از مرکز اجراییات پلیس راه، مشخص شد این خودرو دارای 41میلیون ریال خلافی پرداخت نشده و همچنین 115فقره تخلف است. سرهنگ عبدی تاکید کرد: بلافاصله در راستای اجرای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد. این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خلافی خودرو خود، شماره UIN پشت کارت خودرو خود را به شماره 1101202020 پیامک کنند که میزان خلافی خودرو نیز از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود.

پیش از این، رکورددار خلافی خودرویی با 12میلیون تومان جریمه معوقه بود که در سال گذشته توقیف شده بود. در همان زمان، سرهنگ گلزاری جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفته بود که این خودرو در شهرستان قدس توقیف شده است. ماموران پلیس راهور شهرستان قدس هنگام کنترل عبور و مرور معابر شهری، خودرو را به دلیل ارتکاب چندین تخلف حادثه‌ساز متوقف کردند. بیش از 293 مورد تخلف برای راننده این خودرو ثبت شده بود و براساس اعلام مرکز کنترل ترافیک، خودرو سواری توقیف شده بالغ بر 118میلیون ریال خلافی پرداخت نشده، داشت. در سال گذشته نیز جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف 22 خودرو با خلافی بالا خبر داده بود. سرهنگ حسن عابدی گفته بود: طبق قانون، خودروهایی که خلافی‌شان از مرز 10میلیون ریال عبور کند، در سیستم به صورت اتوماتیک ثبت خواهد شد و ماموران ما نسبت به توقیف این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر