شناسایی 42000معتاد کارتن‌خواب

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۵۳

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی 42هزار معتاد کارتن‌خواب و متجاهر در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، اسدالله هادی‌نژاد در نشست شورای هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از 42هزار معتاد کارتن‌خواب و بی‌خانمانی که شناسایی شده‌اند، 15هزار نفر در تهران و بقیه در استان‌های مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در بین معتادان تهران، 6هزار معتاد به دلیل اعتیاد بالا امکان بازگشت دوباره به خانواده‌های خود را نداشتند، افزود: از بین معتادان جمع‌آوری شده تهران، 1000 نفر معتاد زن نیز وجود داشت که از بین آنها هم 700 نفر بی‌خانمان و بدون خانواده بودند. معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: 42هزار معتاد کارتن‌خوابی که شناسایی شده‌اند جدای از کسانی هستند که هنوز طرد نشده‌اند و در کمپ‌های ترک اعتیاد یا در محیط خانه و محل کار خود حضور دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در سال94 افزود: سال گذشته در استان‌های مختلف کشور درمجموع 618تن انواع مواد مخدر کشف شد که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 12درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هادی‌نژاد افزود: 50تن از کشفیات مواد مخدر سال گذشته، با همکاری نیروهای مرزبانی و سایر ارگان‌ها در گلوگاه‌های مرزی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف کشور، عرصه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر پیش‌ساز نیز بسیار محدود‌تر شده، به همین دلیل قیمت این مواد در کشور در یک سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است. وی خاطرنشان کرد: در مرزهای رسمی نیز قاچاق مواد مخدر با تجهیز شدن پایانه‌ها به دستگاه‌های پیشرفته رصد می‌شود و از ورود مواد پیش‌ساز به کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

هادی‌نژاد در پایان با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ مواد مخدر پیش‌ساز جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان یک استان مرزی است، احتمال ورود این مواد به استان نیز وجود دارد که باید تمهیدات خاصی را در این خصوص اندیشید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر