مالیات کتابفروشان پس داده می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۵۰

محمود آموزگار بر عدم ضرورت پرداخت مالیات علی‌الحساب در سامانه تکمیل اظهارنامه تاکید کرد. رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با اشاره به لزوم تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای ناشران و کتابفروشان گفت: از امسال قرار بر این شده که اشخاص حقیقی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تا پایان خردادماه تنظیم و تسلیم کنند. اشخاص حقوقی نیز به همان ترتیبی که در سنوات گذشته اقدام می‌کردند تا پایان تیرماه فرصت ارائه اظهارنامه‌های خود را دارند.

به همین دلیل امسال باتوجه به اجرای قانون معافیت مالیاتی کتابفروشان از ابتدای سال 93و از آنجا که اکثر همکاران ما اشخاص حقیقی هستند، جلسه‌یی در اتحادیه برگزار شد تا اعضا سوالات و مسائل مالیاتی خود را با دو نفر از مدیران و کارشناسان سازمان امور مالیاتی در میان بگذارند. رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان عدم اطلاع برخی حوزه‌های مالیاتی با بخشنامه‌های مرتبط با معافیت مالیاتی کتابفروشان را یکی از دغدغه‌های اهالی این صنف دانست و گفت: در حال حاضر آن تعداد از ادارات مالیاتی که با تعداد بیشتری از کتابفروشان سروکار دارند، آگاهی و اشراف بیشتری به این بخشنامه‌ها دارند و درنتیجه همکاران ما با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می‌شوند. رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان همچنین از امکان استرداد مالیات پرداخت شده سال 93 خبر داد و گفت: در جریان بحث و تبادل نظر در جلسه هفدهم خرداد با مساله‌‌یی مواجه شدیم و آن اینکه تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور مالیاتی 25 اسفند سال 93 به امضای طرفین رسید و براساس جدول مشاغل ضمیمه آن کتابفروشی‌ها نیز جزو مشاغل معاف از پرداخت مالیات شناخته شد. در همین تفاهمنامه قید شده که از ابتدای سال 1393 معافیت مالیاتی کتابفروشان قابل اجراست. بنابراین استناد حقوقی ما این است که از ابتدای سال 1393 همکاران و کتابفروشان ما مشمول معافیت مالیاتی هستند و باید از پرداخت مالیات معاف باشند.

منتهی لیست اسامی سال 94 به سازمان مالیاتی ارسال شده و طبیعی است که در زمان موعد مقرر برای تکمیل اظهارنامه در سال گذشته که باید گردش مالی سال 93 اعلام می‌شد برخی همکاران ما فرم‌ها را پر کردند و حتی در برخی موارد پرداخت مالیات نیز داشته‌اند. در جلسه مذکور قید شد که این دسته از همکاران استحقاق این را دارند که مبلغ پرداخت شده به آنها عودت شود تا بتوانند به‌طور کامل از مزایای معافیت مالیاتی باتوجه به ضرورت اجرای آن از آغاز سال 93 برخوردار شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر