تقابل ترامپ با بویینگ

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۲۳


فایننشیال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به تصمیم اخیر ترامپ درخصوص قرارداد امریکا با بویینگ اختصاص دارد. بر این اساس، دونالد ترامپ در پیامی توییتری از قرارداد تابستان گذشته امریکا با بویینگ برای خرید هواپیمای جدید ویژه حمل رییس‌جمهور انتقاد کرد. وی در پستی توییتری خواستار فسخ قرارداد دولت امریکا با شرکت «بویینگ» برای ساخت هواپیمای جدید مخصوص حمل رییس‌جمهور این کشور شد. هزینه این قرارداد مشخص نشده است. با این وجود ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: بویینگ درحال ساخت مدل جدیدی از بویینگ 747 برای روسای جمهور آتی امریکاست؛ اما هزینه‌های این طرح دیوانه‌کننده و بالغ بر 4میلیارد دلار است. سفارش خرید این هواپیما را لغو کنید.


گاردین:

مساله برگزیت به تیتر یک این روزنامه انگلیسی زبان تبدیل شده است. بر این اساس «ترزا می»‌ اعلام کرده است که به زودی برنامه خود برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را منتشر می‌کند. این درحالی است که سخنگوی ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا در سخنانی تاکید کرد: دولت بریتانیا تمایلی ندارد که مذاکرات مربوط به برگزیت بیشتر از 2سال طول بکشد. این اظهارات در شرایطی است که پیش از این «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا گفته است: مذاکرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا باید طی 18ماه به پایان برسد و هر گونه توافق نهایی برای برگزیت تا مارس 2019میلادی نهایی شود. سخنگوی ترزا می ‌در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یک چارچوب زمانی 2ساله برای این روند تعیین شده است. ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که به دنبال تمدید این روند نیستیم. بریتانیا با حسن نیت وارد مذاکره با اتحادیه اروپا می‌شود و از شرکای اروپایی خود نیز چنین انتظاری را دارد. بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا نیز روز سه‌شنبه در سخنانی گفت: مهلت 18ماهه‌یی که از سوی مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا برای مذاکرات برگزیت تعیین شده کاملا بیش از حد نیاز است.


ال ‌پاییس:

این روزنامه تیتر یک خود را به انتخاب دوباره مرکل اختصاص داده است. بر این اساس، مرکل برای یک دوره دو ساله دیگر رهبر محافظه‌کاران آلمان می‌شود. آنگلا مرکل بعد از آنکه ماه گذشته میلادی اعلام کرد برای چهارمین دور صدراعظمی، کاندیدا خواهد شد به دنبال رهبری حزب محافظه‌کارش برای یک دوره دو ساله دیگر است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ابتدا در سال 2000 در شهر اسن در جریان کنگره حزب محافظه‌کار اتحاد دموکرات مسیحی، رییس منتخب این حزب شد. رای‌گیری روز سه‌شنبه در کنگره این حزب در شهر اسن آزمونی برای سنجش جایگاه مرکل نزد اعضای حزب است. حزب حاکم اتحاد دموکرات مسیحی در یک سال گذشته شاهد تنش‌هایی به دلیل رویکرد مرکل در قبال بحران مهاجران و کسب نتایج ضعیف در انتخابات محلی در چندین ایالت آلمان بوده است. مرکل درحالی برای یک دور دیگر رهبری بر حزب اتحاد دموکرات مسیحی کاندیدا شده که هیچ رقیبی برای او وجود ندارد. او دو سال پیش نیز با رای 96.7درصدی رهبری این حزب را کسب کرد که یکی از بهترین نتایج برای او بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر