بیل گیتس چه کتابی را هدیه می‌دهد؟

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۲۱

بیل گیتس میلیاردر مشهور یک کتابخوان حرفه‌یی است و سالانه حدود ۵۰ جلد کتاب می‌خواند. به گزارش مهر، این میلیاردر مشهور یک کتاب را انتخاب کرده که جزو محبوب‌ترین کتاب‌هایش محسوب می‌شود و تاکنون آن را به بیش از ۵۰ نفر از دوستانش هدیه داده است.

درحالی که این چهره معمولا کمتر سراغ رمان می‌رود و بیشتر علاقه‌مند به کتاب‌های غیرداستانی است اما اعلام کرده شیفته رمانی به نام «پروژه رزی» شده است: این رمان نوشته گراما سیمسون، نویسنده استرالیایی است. گیتس با اشاره به اینکه همسرش ملیندا نخستین ‌بار این کتاب را به او معرفی کرده، می‌گوید: او شروع کرد به بلند خواندن بخش‌هایی از این رمان برای من و سرانجام من تصمیم گرفتم، نگاهی به آن بیندازم.

گیتس در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفته است: من یک شب ساعت ۱۱ این کتاب را دست گرفتم و تا ساعت ۳ صبح نتوانستم آن را زمین بگذارم. این رمان خیلی بامزه و جالب است و در عین حال به مردمی می‌پردازد که در موقعیت‌های مختلف اجتماعی تلاش می‌کنند. این میلیاردر مشهور می‌گوید: این رمان را حداقل به ۵۰ نفر از دوستانش هدیه داده است. وی درباره این کتاب می‌نویسد: شخصیت اصلی کتاب استاد ژنتیکی است که مبتلا به سندرم اشپرگر (شکل ملایمی از طیف اوتیسم) و در عین حال در جست‌وجوی همسر است. این کتاب بسیار فوق‌العاده، هوشمندانه و جذاب است و برای همه خواندن آن جالب خواهد بود. گیتس گفته است: این کتاب شما را به خنده می‌اندازد و در عین حال کاری می‌کند که به روابط‌تان فکر کنید و ببینید کدام‌ها درست و کدام‌ها نادرست بوده‌اند. وی می‌گوید: بعد شما به همه اینها می‌خندید اما در واقع دارید به آنها فکر می‌کنید و در عین حال تصمیم می‌گیرید، آدم بهتری باشید؛ به ویژه در رابطه با آنها که به شما نزدیک‌تر هستند. «پروژه رزی» تابستان ۲۰۱۴ منتشر و در جهان با اقبال رو به رو شده است. این کتاب که بر هنر عاشق بودن تمرکز دارد در ۲۹۵صفحه نوشته شده و از سوی انتشارات سیمون‌اند شوستر به بازار آمده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر