حکومت در امریکا موروثی می‌شود؟

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۸


اکونومیست

طبقه‌بندی اجتماعی - آریستوکراسی جدید امریکا؛ وقتی کاندیداهای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در ماه آگوست برای نخستین گفت‌وگویشان روی صحنه حاضر شوند، ممکن است سه شرکت‌کننده حضور داشته باشند که پدرانشان هم نامزد ریاست‌جمهوری شده بودند. هرکس که برنده شود ممکن است سال آینده با همسر یک رییس‌جمهور سابق روبه‌رو شود. امکانات ویژه بیشتر و بیشتر درحال تبدیل شدن به امری ارثی است که این مساله در کشوری مثل امریکا که هیچ‌وقت پادشاه و لرد نداشته عجیب به نظر می‌رسد.

نیجریه و بوکوحرام - پرچم سیاه در آفریقا؛ آیا بوکوحرام دارد تبدیل به داعش آفریقا می‌شود؟ آنها مطمئنا از نظر عطش برای خون‌ریزی و جاه‌طلبی‌شان برای به‌دست آوردن مناطق جدید به جهادیون عراق و سوریه شباهت دارند. بوکوحرام در گوشه شمال‌شرقی نیجریه برای خود «خلافتی» به اندازه بلژیک درست کرده است و مانند داعش درحال گسترش ارزش‌های خود فراتر از مرزهای مستعمراتی است.

سخنرانی درباره وضعیت کشور - اقتصاد طبقه متوسط؛ رییس‌جمهور باراک اوباما در سخنرانی «وضعیت کشور» تلاش داشت تا لحن برخورد با سال 2016 را تعیین کند. پیغام او قانون‌های خاص داشت و از توجه هر چه بیشتر به شهروندان متوسط جامعه سخن می‌گفت.

سیاست خارجه ایران - دست بلند؛ ایران در زمینه گسترش تاثیرگذاری خود در منطقه‌یی بی‌ثبات بسیار بهتر از رقبای خود عمل کرده است. این موفقیت آنقدر است که مسوولان رسمی تهران درباره بیان هدف خود مبنی‌بر افزایش تاثیرگذاری در خارج از کشور و همچنین موفقیت‌هایی که به‌دست آورده‌اند هرگز نمی‌توانند خجل باشند.

جنگ در اوکراین - ماجرای فرودگاه؛ شرق اوکراین‌بار دیگر شاهد به‌وجود آمدن مبارزات جدید بود. این نبردها دوباره باعث ترویج خشونت شدند و تمامی مذاکرات صلح را به

سخره گرفتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر