روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۷۲

ظریف در مراسم بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران- ایسنا| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران که با حضور سفیران دو کشور و رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه اسلوونی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که بازگشایی این سفارتخانه زمینه‌های لازم را برای گسترش و توسعه مناسبات دو جانبه فراهم کند. ظریف با بیان اینکه بازگشایی سفارت اسلوونی روند بسیار خوبی در تعاملات ایران و اسلوونی ایجاد خواهد کرد، افزود: می‌توان گفت زمینه‌های بسیار خوب و مناسبی برای همکاری دو کشور وجود دارد که با عزم سیاسی رهبران دو کشور می‌توانیم از آنها در جهت توسعه و گسترش مناسبات دو کشور بهره جسته و آنها را به نفع مردم منطقه پیش ببریم.

دولت اوباما قانون تمدید تحریم‌های ایران را امضا نمی‌کند- ایلنا| جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه پل رایان به اوباما و درخواست وی از رییس‌جمهور در این نامه برای امضای تمدید قانون تحریم‌های ایران گفت: ما می‌دانیم که بحث‌های زیادی در کنگره درباره این موضوع وجود دارد. اگر کنگره لایحه‌یی در این رابطه تصویب کند ما آن را بررسی خواهیم کرد. من می‌دانم سخنانی که در کنگره مطرح می‌شود، لوایحی را مورد حمایت قرار می‌دهد که خواهان اعطای ابزارهای لازم به رییس‌جمهور برای وضع تحریم علیه ایران هستند. حقیقت این است که دولت اوباما از قدرت لازم برای وضع مجازات‌های مالی برخوردار است و ما از این موضوع جلوگیری نکرده‌ایم. ارنست تاکید کرد: اما به طور قطع، ما پای قانونی را امضا نخواهیم کرد که توانایی جامعه بین‌الملل را برای ادامه اجرای موفقیت‌آمیز توافقی هسته‌یی تضعیف می‌کند.

لندن به توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند-ایسنا| بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی‌اش در مجلس عوام این کشور گفت که به دنبال همکاری با دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب امریکا در راستای موفقیت توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 است. جانسون در ادامه سخنانش تاکید کرد: ما در این کشور و در این دولت بر این باوریم که این توافق دارای امتیازاتی است. ما باید نسبت به تعامل خود در این توافق خوشبین باشیم و آن را در مسیر نگه داریم.

موافقتنامه تسهیل روادید گردشگران گروهی ایران و روسیه پاراف شد- فارس| در پنجمین‌ نشست کنسولی ایران و روسیه موافقتنامه تسهیل روادید گردشگران گروهی دو کشور به پاراف علی چگنی و یوگنی سرگویچ ایوانف، مدیران کنسولی رسید. در پایان این نشست دو طرف ضمن اظهار خرسندی از تفاهمات به عمل آمده خواستار استمرار گفت‌وگوهای بیشتر جهت توسعه روابط کنسولی شدند.

سخنرانی رییس‌جمهوری اسلوونی در صحن علنی مجلس- ایسنا| بروت پاخور، رییس‌جمهور اسلوونی که در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است صبح دیروز در صحن علنی مجلس حاضر شد تا نخستین رییس‌جمهور خارجی باشد که در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرده است. وی پس از آن در دیدار با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی برجام را یک تلاش بسیار خوب برای باز شدن پنجره‌های وسیع‌تر جهت ارتباطات و تعاملات سیاسی و اقتصادی تهران با اروپا و جهان خواند و افزود: اسلوونی نیز به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از آن حمایت جدی خواهد کرد. وی همچنین افزود: اسلوونی برای سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی و تجاری در بخش‌های مختلف فناوری‌های نوین، صنعتی، محیط زیست و انرژی‌های نوپا جمهوری اسلامی آمادگی دارد.

نمایندگان از طرح سوال از وزیر نفت انصراف دادند- ایلنا| غلامرضا کاتب، عضو هیات رییسه مجلس در جریان نشست علنی روز گذشته با اشاره به انصراف نمایندگان از طرح سوال از وزیر نفت گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس از طرح سوال از وزیر نفت درخصوص تاثیر الگوی جدید قراردادهای نفتی در تضعیف استقلال کشور انصراف دادند. سوال ۱۲نماینده در رابطه با تاثیر الگوی جدید قراردادهای نفتی در تضعیف استقلال کشور در پایان جلسه علنی روز گذشته از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده بود و این نمایندگان امروز از طرح سوال خود انصراف دادند.

تلاش اوباما به ترغیب شرکت‌های امریکایی برای تجارت با ایران- ایسنا| شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد: واشنگتن در تلاش برای تقویت توافق هسته‌یی پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما، شرکت‌های امریکایی را به تجارت با ایران ترغیب می‌کند و مانع از وضع تحریم‌های مضاعف علیه تهران می‌شود.

سپاه دخالتی در لغو سخنرانی مطهری نداشته است- تسنیم| سردار شریف هر گونه اظهارنظر پیرامون نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لغو سخنرانی علی مطهری را تکذیب کرد. سردار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه پاسداران درباره برخی اخبار مبنی بر نقش اطلاعات سپاه مشهد در لغو سخنرانی علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچ‌گونه نقشی در لغو این سخنرانی نداشته است.

رهبری مخالف بستن دهان‌هاست- ایلنا| عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس گفت: باید به گونه‌یی عمل کنیم که اتاق‌های فکری که در اقدام‌های خودسرانه‌یی که با تعریف خاص از امنیت ملی و آزادی‌های اساسی، نمایندگان مجلس را در محدودیت قرار می‌دهند در تعریف‌های خود تجدیدنظر کنند و در راهی که به ضرر منافع ملی و به زیان آبرو و حیثیت نظام است، بازنگری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر