اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۸۱

استخدام کارمند ویژه ایران در تلگرام

گروه دانش و فن|

وزیر ارتباطات از انتخاب یک کارمند ایرانی از سوی تلگرام خبر داد و گفت: این شرکت پذیرفته است مباحث غیراخلاقی و خارج از شؤونات را از شبکه ایرانیان حذف کند. در آخرین جلسه‌یی که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه‌ رایانه‌یی که با تمام اعضا برگزار شد بحث فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام در دستور کار خود قرار گرفت و در نهایت تصمیم‌گیری در این باره به یک ماه آینده موکول شد. پس از برگزاری این جلسه وزیر ارتباطات کشور در قالب پیامی که در صفحه خود در اینستاگرام منتشر شد، اعلام کرد: «با توجه به اینکه در روزهای اخیر، بار دیگر موضوع فیلترینگ یا عدم فیلترینگ در کشور مطرح شد، لازم است توضیحی بدهم. با مدیران شبکه تلگرام در تماس هستیم تا مباحث غیر اخلاقی و خارج از شؤونات ایران را از این شبکه حذف کنند. به همین منظور مکاتباتی با مدیران شبکه تلگرام داشتیم و اعلام کردیم که بخش‌های غیر اخلاقی و مستهجن این شبکه باید مسدود شود و آنان نیز در پاسخ به مکاتبات‌، بخش‌های مستهجن را مسدود کردند. مدیران شبکه تلگرام اعلام کردند‌: یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته شده است تا از انتشار موضوعات نامناسب و خارج از شؤونات اخلاقی جلوگیری کنند. نه تنها شبکه تلگرام بلکه همه شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعالیت می‌کنند نیز ‌باید به صورت سالم و اخلاقی فعالیت کنند؛ در غیر این صورت با آنها برخورد و فیلتر می‌شوند. در مجموع فکر نمی‌کنم این شبکه فیلترشود.»


گوگل پلاس پوست می‌اندازد

پی سی ورلد| گوگل به دنبال بازطراحی شبکه اجتماعی خود با هدف جلب نظر کاربران به اقلام به اشتراک گذارده شده به طور گروهی است.

گوگل پلاس از سال 2011 راه‌اندازی شد اما نتوانست در رقابت با شبکه‌های اجتماعی رقیب موفقیت چندانی کسب کند. این شبکه تا به حال روی مرتبط کردن کاربران عادی و دوستانشان در قالب محافل یا circle‌ها متمرکز شده بود.

اما این رویکرد موفق نبود با توجه به بحث‌های آنلاین کاربران گوگل پلاس در مورد موضوعات مورد علاقه مانند کتاب‌ها، هواشناسی و... گوگل تصمیم گرفت طراحی این شبکه اجتماعی را بر مبنای اجتماعات آنلاین و مجموعه‌هایی از پست‌ها در مورد موضوعات مختلف تغییر دهد.

طراحی جدید قرار است به تدریج برای تمامی کاربران اعمال شود و برنامه‌های همراه گوگل پلاس برای استفاده از طریق iOS و آندروید نیز تغییر خواهد کرد. برخی کارشناسان در مورد میزان کارایی این روش برای جلب نظر کاربران تردید دارند و برخی نیز معتقدند ممکن است از این طریق بر تعداد کاربران گوگل پلاس افزوده شود.


فراهم شدن امکان گفت‌وگو با کاربران غیرگوگلی

گوگل| گوگل اعلام کرد که ویژگی جدیدی به هنگ‌اوتز خواهد افزود تا به وسیله آن با افرادی که حساب کاربری گوگل ندارند نیز بتوان به گفت‌وگو یا ارتباط ویدویی پرداخت. با زومیت همراه باشید.

گوگل به زودی ویژگی جدیدی را به سرویس هنگ‌اوتز خود اضافه خواهد کرد تا به وسیله آن بتوان با افرادی که حساب کاربری گوگل ندارند نیز به گفت‌وگو پرداخت. گوگل معتقد است این ویژگی کار سازمان‌های مختلف را در اجرای کنفرانس‌های ویدیویی بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

سازمان‌دهندگان کنفرانس‌ها در هنگ‌اوتز همچنان نیاز به حساب کاربری گوگل خواهند داشت؛ اما کافی است این فرد به افراد مورد نظر برای پیوستن به کنفرانس لینک مربوطه را بدهد تا آنها تنها با کلیک بر روی آن وارد کنفرانس شوند. با این حال سازنده کنفرانس امکان تغییر در نحوه اضافه کردن افراد یا جلوگیری از ورود افراد خاص را خواهد داشت.

گوگل می‌گوید این ویژگی توسط بسیاری از کاربران درخواست شده بود و از اوایل هفته آینده به صورت رسمی ارائه خواهد شد.


گوگل مطالب فیس ‌بوک را نمایش می‌دهد

وال استریت ژورنال| فیس‌بوک از امکان جست‌وجوی مطالب و محتوای این شبکه در اپلیکیشن موبایلی روی گوگل خبر داد.

فیس‌بوک از این بعد به گوگل اجازه می‌دهد که محتوای اپلیکیشن موبایلی این شبکه را در نتایج جست‌وجوی خود اضافه کند.

این امکان به معنی این است که نتایج جست‌وجوی گوگل در گوشی‌های هوشمند مطالب موجود در اپلیکیشن فیس‌بوک از جمله اطلاعات پروفایل‌های عمومی را نیز نمایش خواهد داد.

گوگل اما قادر به نمایش محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط پیج‌های شخصی نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر