تعاون به دنبال جایگاه واقعی در برنامه ششم توسعه

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۲۰۲

حق رای تعاونی‌ها در تدوین برنامه ششم

سخنگوی دولت هم در نشست دولت با نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های برتر و منتخب کشور، با اشاره به اینکه در صحبت‌های شما دقت کردم که پیام مشترک شما چیست، می‌گوید: همه شما در صحبت‌هایتان یک چیز خواستید و برعکس جلسات قبلی چیزی نخواستید. خواسته شما این بود که در توسعه کشور شرکت داشته باشید و تعاونی دیده شود. برای من به عنوان سازمان مدیریت جالب بود که هیچ کدام از ما پول نخواستید.

کلانتری در این لحظه می‌گوید: تعاونی‌ها خیلی نجابت دارند و به دلیل اینکه اول صحبت‌ها من در این مورد صحبت کرده بودم دیگر حرفی از تسهیلات و پول به میان نیاوردند.

محمدباقر نوبخت در پاسخ می‌گوید: چون شما از جنس تعاونی نیستید. جنس تعاونی این هنر را دارد که از منابع خرد موجود اقتصاد استفاده می‌کند و این هنر مختص تعاونی‌هاست و بخش‌های دیگر از این خصیصه محروم هستند. من این خصیصه را تحسین می‌کنم. پاسخ جوانمردی این جمع را دولت باید به جوانمردی بدهد. برای اینکه خواسته شما انجام شود نیاز به برنامه و قانون داریم. این روزها ما در حال نوشتن قانون برنامه ششم توسعه هستیم. یک ستاد اصلی برای برنامه ششم توسعه داریم که همه مصوبات باید در آن به تصویب برسد و 30 شورا که باید تمام مسائل پخته شود و تعدادی کارگروه. من و دکتر جهانگیری به دکتر پورمحمدی معاونت توسعه امور تولیدی رسما اعلام می‌کنیم که از همه تعاونی‌ها در ستاد و شوراها، یک عضو با حق رای حضور داشته باشد تا شما در کنار دولتی‌ها از خودتان دفاع کنید. شما می‌خواهید دولت شما را جدی ببیند (که جدی هم هستید) و به نحو شایسته در اقتصاد اثرگذار باشید در این برنامه و قانونگذاری شما سهم قابل توجه و حق رای خواهید داشت. در انتظار همکاری همه شما در فرآیند ارتقا جایگاه تعاونی در برنامه ششم و توسعه کشور هستم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر