اخبار

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۰۳:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۳۶۱

توییتر بلو احتمالا تا آخر هفته آینده برمی‌گردد

ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر اعلام کرد توییتر بلو احتمالا تا آخر هفته آینده برمی‌گردد. به گزارش ایسنا، توییتر روز جمعه سرویس اشتراکی توییتر بلو که شامل تیک آبی احراز هویت است را در پی رشد قارچ گونه حساب‌های جعلی، متوقف کرد.

تیک آبی پیش از این مختص حساب‌های سیاستمداران، شخصیت‌های معروف، روزنامه‌نگاران و سایر چهره‌های عمومی بود و هویت آنها را تایید می‌کرد. اما تیک آبی اکنون به عنوان گزینه سرویس توییتر بلو با هزینه اشتراک ماهانه هشت دلار برای همه کاربران عرضه شده است تا همزمان با خروج آگهی‌دهندگان از توییتر، به افزایش درآمد این شرکت شبکه اجتماعی کمک کند. چندین کاربر روز جمعه گزارش کردند گزینه اشتراک جدید برای تیک احراز هویت توییتر بلو، ناپدید شده و یک منبع آگاه به رویترز گفت: عرضه این سرویس فعلا متوقف شده است.

اما توییتر در این باره اظهارنظر نکرد. حساب پشتیبانی توییتر که برچسب رسمی داشت، در توییتی اعلام کرد: برای مبارزه با جعل هویت، این پلتفرم برچسب رسمی را به بعضی از حساب‌های کاربری اضافه کرده است. این برچسب چهارشنبه گذشته معرفی شده بود اما ساعاتی بعد توسط ایلان ماسک لغو شد. بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک در نخستین ایمیلی که پنج شنبه گذشته به کارمندان توییتر فرستاد، اعلام کرد توییتر اگر نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، قادر نخواهد بود در رکود اقتصادی در پیش، دوام بیاورد.

رکورد انتقال داده با فیبر نوری استاندارد شکسته شد

با استفاده از فیبر نوری با قطر استاندارد رکورد جدید انتقال داده ثبت شده است. محققان با تاباندن ۵۵ حالت از سیگنال‌ها به یک هسته فیبر نوری، داده با نرخ ۱.۵۳ پتابیت برثانیه را منتقل کردند. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، برای درک سرعت این فرآیند می‌توان چنین توضیح داد که یک پتابایت معادل یک میلیون گیگابیت است. سرعت اینترنت خانگی به زحمت به یک گیگابیت برثانیه می‌رسد. در حقیقت تخمین زده می‌شود سرعت کل پهنای باند اینترنت جهانی کمتر از یک پتابیت برثانیه باشد، این بدان معنا است که فیبر نوری مذکور می‌تواند کل سرعت اینترنت را کنترل کند.

البته از لحاط فنی این سریع‌ترین نرخ انتقال داده نیست، رکورد مذکور به یک تراشه اپتیکی جدید تعلق دارد که اخیراً ۱.۸۴ پتابیت برثانیه داده را منتقل کرده بود. اما این فناوری هنوز در مرحله آزمایش و مدت زمان زیادی تا تجاری‌سازی آن باقی مانده است. با این وجود رکورد جدید اهمیت زیادی دارد زیرا با استفاده از فیبر نوری با قطر استاندارد ۰.۱۲۵ میلیمتر انتقال یافته است. این بدان معنا است که چنین سرعتی با زیرساخت فعلی اینترنت نیز قابل اجرا است. این نخستین‌باری است که انتقال ۵۵ حالت داده نمایش داده می‌شود و به مهندسان کمک می‌کند در مقایسه با رکوردهای پیشین به شیوه کارآمدتری از نور استفاده کنند.

متا پروژه تولید نمایشگر و ساعت هوشمند را متوقف می‌کند

شرکت متا پلتفرمز پروژه‌های توسعه و ساخت نمایشگرهای هوشمند و ساعت هوشمند را متوقف می‌کند. این اقدام در راستای کاهش هزینه‌ها و پس از تصمیم به اخراج ۱۱ هزار کارمند اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مدیران ارشد اجرایی این شرکت در جلسه‌ای به کارمندان اعلام کرده‌اند، فعالیت در پروژه پرتال (نمایشگر هوشمند) را متوقف خواهند کرد. متا قبلا این نمایشگر را در بازار عرضه کرده بود و در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ فروش آن افزایش یافته بود زیرا مردم مجبور بودند در خانه بمانند. با این وجود شرکت در ماه ژوئن استراتژی‌های خود را تغییر داد و تصمیم گرفت آن را به کسب وکارها بفروشد. طبق گزارش نشریه اینفورمیشن در آن زمان، حتی با وجود افزایش فروش پرتال در ۲۰۲۱ میلادی، سهم آن از بازار جهانی کمتر از یک درصد بود.

بنابراین ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید آن احتمالا سودی نداشت و اکنون شرکت به این نتیجه رسیده که توسعه دستگاه در کل بی‌ارزش است. اندرو بازورث مدیر ارشد فناوری متا طی جلسه به کارمندان گفته بود: مدت زمان و سرمایه زیادی لازم است تا وارد بخش بازرگانی شد، بنابراین به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاری وقت و هزینه در این پروژه درست نباشد. البته متا هنوز ساعت هوشمند را عرضه نکرده هرچند طی سال‌های گذشته گزارش‌هایی درباره این پروژه منتشر شده بود. اکنون به نظر می‌رسد گجت پوشیدنی مذکور هرگز ساخته نمی‌شود، مگر آنکه متا تصمیمش را تغییر دهد. بازورث اعلام کرد تیم پروژه ساعت هوشمند روی توسعه عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت فعالیت می‌کنندو نیمی از سرمایه‌گذاری متا در «ریالیتی لبز» نیز در پروژه‌های واقعیت افزوده صرف خواهد شد.

 

ارسال نظر