دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۰۱:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۳۳۶۴

دیدار با آواتارهای هولوگرامی تا ۵ سال آینده ممکن می‌شود

مارک زاکربرگ پیش بینی کرد دیدار با با آواتارهای هولوگرامی تا ۵ سال آینده ممکن است به واقعیت بپیوندد. به گزارش ایسنا، مدیرعامل متا در یک مصاحبه پادکستی با بن تامپسون از استراتچری در تایوان، گفت: تصور‌ می‌کنم تا پنج سال دیگر هیچ مانعی وجود نداشته باشد که در تایوان باشید و هولوگرام شما اینجا در دفتر مرکزی متا باشد و احساس کنید که واقعا اینجا هستید. زاکربرگ گفت: می‌توانم مدل سه بعدی از عینک واقعیت افزوده داشته باشم و به شما بدهم تا دیگر فقط یک تماس ویدئویی نداشته باشیم و مثل این است که بتوانیم واقعا تعامل کنیم. در این مصاحبه، زاکربرگ گفت: دیدارها، ارتباطات انسانی هستند و در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، اهمیت پیدا خواهند کرد. وی گفت: می‌خواهد تجارب تعاملی بیشتری در متاورس بسازد که به تقویت این ارتباطات کمک خواهد کرد. متا در اکتبر، هدست «کوئست پرو» را رونمایی کرد که نخستین هدست واقعیت ترکیبی معرفی شده از زمان اعلام برنامه زاکربرگ برای توسعه متاورس در اکتبر سال ۲۰۲۱ است. هدف زاکربرگ، ساخت یک فضای مجازی ایمرسیو است که دنیاهای شخصی و حرفه‌ای را دربرمی‌گیرد. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، زاکربرگ گفت: ارتباط انسانی در قلب آنچه وی در چند سال گذشته در حال ساخت آن بوده است، قرار دارد.

ارتقای گوشی‌های سامسونگ و اپل به 5G در هند

شرکت‌های اپل و سامسونگ الکترونیکس نرم افزار گوشی‌های مجز به اتصال 5G در هند را تا ماه دسامبر ارتقا خواهند داد. به گزارش ایسنا، با درخواست مقامات هندی از سازندگان گوشی برای تطبیق با شبکه پرسرعت، اپل اعلام کرد نرم افزار مدل‌های آیفون SE، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ که از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند را ارتقا‌ می‌دهد. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اپراتورهای هندی برای به ارمغان آوردن بهترین تجربه 5G برای کاربران آیفون به محض تکمیل اعتبارسنجی شبکه و تست کیفیت و کارآمدی، همکاری خواهد کرد. اتصال 5G از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری کامل خواهد شد و عرضه آن به کاربران در ماه دسامبر آغاز می‌شود. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، خدمات 5G را اول اکتبر در هند با تبلیغات فراوان راه‌اندازی کرد و اپراتور مخابراتی هندی ریلاینس جیو اعلام کرد این خدمات را در چهار شهر عرضه‌ می‌کند؛ در حالی که بهاراتی ایرتل این خدمات را در هشت شهر عرضه خواهد کرد. سخنگوی سامسونگ هند اعلام کرد این شرکت به روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های مجهز به اتصال 5G را تا اواسط نوامبر منتشر‌ می‌کند.

رویترز: اطلاعات کارمندان اسنپ لو رفت

اطلاعات کارمندان شرکت اسنپ که مالک اپلیکیشن پیام‌رسان اسنپ چت است، در جریان درز اطلاعات در یک شرکت تحلیل اسناد، لو رفت. به گزارش ایسنا، شرکت اسنپ اعلام کرد شرکت تحلیل اسناد الوویت (Elevate) به این شرکت اطلاع داده است که یک منبع غیرمجاز در مارس سال ۲۰۲۲ به سیستم‌های رایانه‌ای این شرکت دسترسی پیدا کرده است. به کارمندان اسنپ اعلام شده است نام، نشانی، سوابق اشتغال و اطلاعات پاداش آنها ممکن است در جریان این رخنه اطلاعاتی، لو رفته باشد. اسنپ در نامه‌ای به تاریخ ۱۳ سپتامبر به یک کارمند سابق، اعلام کرده است ارتباطش با شرکت الوویت که به شرکت‌های حقوقی هم خدمات رسانی دارد را قطع کرده است. سخنگوی شرکت اسنپ تایید کرد رخنه اطلاعاتی در یک فروشنده خارج از شرکت، باعث برملا شدن اطلاعات شخصی بعضی از کارمندان فعلی و سابق اسنپ شده اما این رخنه اطلاعاتی برای کاربران این اپلیکیشن اتفاق نیفتاده است. بر اساس گزارش رویترز، اسنپ اعلام کرد به افرادی که اطلاعات آنها لو رفته است، اطلاع داده و از خدمات مشابه این فروشنده در آینده، استفاده نمی‌کند.

 

ارسال نظر