دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۰۱:۴۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۳۰۸۱

اسکایپ تمام تماس‌ها به شماره‌های ایران را رایگان کرد

اسکایپ تمام تماس‌ها به شماره‌های ایران را برای کاربران رایگان کرد. در حالی که چند روز پیش اسکایپ در ایران فیلتر شد و تنها با تغییر آی‌پی می‌توان از آن استفاده کرد، حالا اسکایپ تمام تماس‌ها به شماره‌های ایران را رایگان کرده است. اگرچه اسکایت یک سرویس برای تماس‌های صوتی و تصویری آنلاین رایگان است، اما با استفاده از آن می‌توان با «شماره تلفن» هم تماس برقرار کرد. این همان قابلیتی است که به صورت رایگان در دسترس نیست و اکنون اسکایپ و مایکروسافت تماس با شماره‌های ایران به شکل رایگان را در اختیار ایرانیان خارج از کشور گذاشته‌اند. باید به این موضوع اشاره کنیم که اسکایپ هم جزو یکی از سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی محسوب می‌شود که در روزهای اخیر در کشورمان فیلتر شدند. با این حال، رایگان کردن تماس‌ها با ایران می‌تواند قدم مثبتی برای افرادی باشد که در خارج از کشور می‌خواهند با خانواده خود در ایران ارتباط برقرار کنند.

بلومبرگ: بعید است اپل تاچ‌آیدی را به آیفون بازگرداند

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید با وجود انجام آزمایش‌های مختلف، اپل بعید است به این زودی تاچ آیدی را به گوشی‌های آیفون بازگرداند. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید با وجود انجام آزمایش‌های مختلف، بعید است اپل به این زودی تاچ آیدی را به گوشی‌های آیفون بازگرداند. در سال 2017 اپل همزمان با معرفی آیفون X، فیس‌آیدی را جایگزین تاچ آیدی کرد. از آن زمان، خبرهای غیررسمی مختلفی در مورد اضافه شدن مجدد تاچ آیدی به آیفون مطرح شد و حالا خبرنگار بلومبرگ در آخرین گزارش خود می‌گوید با وجودی که اپل، اضافه کردن تاچ آیدی را به گوشی‌های آیفون آزمایش می‌کند، اما بعید به نظر می‌رسد که تاچ آیدی به موبایل‌های این شرکت بازگردد و این تغییر به زودی محقق نخواهد شد. گورمن آخرین گزارش خود در خبرنامه Power On می‌گوید اپل، تاچ آیدی را روی نمایشگر آیفون آزمایش کرده است. همچنین این شرکت آزمایش‌هایی را برای اضافه کردن Touch ID در آیفون به دکمه پاور مانند آیپد ایر و آیپد مینی انجام داده است. اما با وجود انجام این دو آزمایش، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید بعید است که حداقل در آینده‌ای نزدیک این شرکت چنین تغییری را در گوشی‌های آیفون عملی کند. طی سال‌های گذشته خبرهای مختلفی در مورد بازگرداندن تاچ‌آیدی به آیفون منتشر شده است. با این وجود، این تلاش‌ها و آزمایش‌ها ظاهرا در مرحله تست و بررسی باقی مانده‌‌اند و هنوز با عملی شدن فاصله دارند. مارک گورمن می‌گوید فیس آیدی روی گوشی‌های آیفون باقی می‌ماند و تاچ آیدی نیز به این زودی به آیفون‌های بالارده اپل بازنمی‌گردد.

واکنش شیائومی به توقیف اموالش در هند

شیائومی ضمن ابراز تاسف از حکم توقیف ۶۸۲ میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت چینی در هند، بر ادامه حمایت از منافع خود تاکید کرد. به گزارش ایسنا، یک مرجع استیناف هندی، روز جمعه دستوری که در آوریل از سوی سازمان مبارزه با جرایم مالی فدرال هند برای توقیف ۵۵.۵۱ میلیارد روپیه دارایی این شرکت سازنده تلفن هوشمند صادر شده بود را تایید و اعلام کرد تحقیقات نشان داده است شیائومی به صورت غیرقانونی در پوشش هزینه حق امتیاز، به نهادهای خارجی پول ارسال کرده است. شیائومی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۸۴ درصد از ۵۵.۵۱ میلیارد روپیه که اوایل امسال توسط مقامات هندی توقیف شد، پول حق امتیاز به شرکت امریکایی کوالکام بود. این شرکت تاکید کرد ما از همه امکانات برای حمایت از شهرت و منافع این شرکت و سهامدارانش استفاده خواهیم کرد. «شیائومی ایندیا»، زیرمجموعه و یکی از شرکتهای گروه شیائومی است که برای دریافت مجوز‌ای پی برای تولید تلفن‌های هوشمند، با شرکت کوالکام توافق حقوقی داشته است. هر دو شرکت شیائومی و کوالکام بر این باورند که این یک توافق تجاری مشروع برای «شیائومی ایندیا»، برای پرداخت حق امتیاز کوالکام بوده است.

 

ارسال نظر