آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۰۴:۴۳:۰۶
کد خبر: ۱۹۲۰۰۷

با اتصال ۳۵۸روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات حدود ۳۴هزار خانوار از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند. به گزارش ایسنا، در دنیای امروز دسترسی به فناوری اطلاعات حق طبیعی هر انسانی است اما روستا و مناطق صعب‌العبوری هستند که هنوز از این حق طبیعی برخوردار نشدند. در همین رابطه عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در جدیدترین گزارش خود از اتصال ۳۵۸ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داده است.

طبق گفته وی، از زمان آخرین افتتاح پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه پرسرعت و پایدار که در ۲۸ اردیبهشت امسال اتفاق افتاد، عملیات اجرایی این پروژه همچنان با سرعت ادامه دارد. بر این اساس، از ابتدای خرداد تا انتهای مرداد سال جاری، ۳۵۸ روستای جدید در اقصی نقاط ایران عزیز که عموما دارای مسیرهای صعب العبور و فاقد زیر ساخت مناسب هستند، به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که در مجموع آنها ۳۴هزار ۲۹۲ خانوار با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند. 

همچنین سال گذشته ۷۵۰۰ روستا در کشور به ارتباطات کامل دسترسی نداشتند و ۴۵۰۰ روستای هم از هیچ نوع دسترسی حتی شبکه برق و جاده برخوردار نیستند. اما در بودجه پیشنهادی سال جاری این موضوع مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق‌رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن‌های BTS رافراهم کند.

 

ارسال نظر