دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۲:۳۴:۰۷
کد خبر: ۱۹۱۴۶۰

واتس‌اپ مهلت حذف پیام‌ها را طولانی‌تر کرد

پیام رسان واتس‌اپ ویژگی برای کاربران فراهم کرده که به آنها اجازه می‌دهد تا ۲ روز پس از ارسال پیام‌ها، آنها را حذف کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیا تودی، این تغییر در پروفایل توییتری این پیام رسان اعلام شد. به گفته شرکت، اکنون کاربران در چت‌های خصوصی می‌توانند تا ۲ روز پس از ارسال پیام درباره حفظ یا حذف آن تصمیم‌گیری کنند. به‌طور دقیق‌تر کاربران این شبکه اجتماعی ۲ روز و ۱۲ ساعت پس از ارسال پیام فرصت دارند تا آن را حذف کنند. پیش از این کاربران فقط یک ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه پس از ارسال پیام فرصت داشتند آن را حذف کنند. برای حذف پیامی در واتس‌اپ کافی است تا روی آن ضربه زد و برای چند ثانیه آن را نگه داشت و سپس گزینه حذف را انتخاب کرد. علاوه بر آن وب‌سایت Mac Magazine اشاره کرده واتس‌اپ مشغول کار روی گزینه‌ای است که به ادمین گروه‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های هر کاربری را پاک کند. اما این ویژگی هم‌اکنون فقط در تست بتا برای برخی کاربران مهیا است.

ابزار کنترل والدین به «اسنپ‌چت» اضافه شد

 شرکت اسنپ، مالک اپلیکیشن پیام‌رسان اسنپ‌چت، روز سه‌شنبه اولین ابزار کنترل والدین خود را راه‌اندازی کرد. این ابزار تنها به والدین اجازه می‌دهد ببینند نوجوانانشان با چه کسی صحبت می‌کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز ابزار کنترل والدین به آنها اجازه نمی‌دهد از ماهیت مکالمات فرزندانشان مطلع شوند و تنها برای شناسایی هویت افراد طرف مکالمه قابل استفاده است. این خدمات جدید که مرکز خانواده نام دارد، در زمانی راه‌اندازی می‌شود که شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی به دلیل عدم حمایت از کودکان و امکان سوءاستفاده از افراد کم سن و سال در محیط این شبکه‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرند. در ماه اکتبر، اسنپ، یوتیوب و تیک تاک در برابر قانونگذاران امریکایی در مورد عملکرد خود شهادت دادند و متهم شدند که کاربران جوان را در معرض زورگویی و محتوای مضر قرار داده‌اند. اینستاگرام هم در جلسه سنا در ماه دسامبر در مورد تعهد خود به حفظ ایمنی آنلاین کودکان شهادت داد. این جلسه پس از آن برگزار شد که یک افشاگر فیس‌بوک اسناد داخلی را فاش کرد که نشان می‌داد استفاده از اینستاگرام به سلامت روان برخی از نوجوانان آسیب می‌رساند. والدین می‌توانند از فرزندان نوجوان خود دعوت کنند تا به مرکز خانواده در اسنپ‌چت بپیوندند و پس از رضایت نوجوانان، والدین می‌توانند فهرست دوستان فرزندشان و افرادی که در هفت روز گذشته در محیط این برنامه به آنها پیام داده‌اند را ببینند. آنها همچنین می‌توانند هر حساب مشکوک را به صورت محرمانه گزارش کنند. جرمی ووس، رییس محصولات پیام‌رسان اسنپ در مصاحبه‌ای گفت: «با این حال، والدین نمی‌توانند محتوای خصوصی یا پیام‌های ارسالی از نوجوانان خود را ببینند. زیرا این کار به رویکرد صحیح برای افزایش امنیت و رفاه و در عین حال محافظت از استقلال و حریم خصوصی نوجوانان ضربه می‌زند.»

اخراج ۹۲۰۰ نفر از کارکنان علی‌بابا

غول تجارت الکترونیک، علی‌بابا، ۹۲۰۰ کارمند خود را در سه ماهه منتهی به پایان ماه ژوئن اخراج کرد. به گزارش ایسنا به نقل از فاینس، مدیرعامل این شرکت گفت: غول تجارت الکترونیک کارکنان را برای افزایش کارایی کاهش داده است اما قصد دارد در سال جاری نزدیک به ۶۰۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی را استخدام کند. طبق گزارش منتشرشده، در سه ماهه منتهی به ژوئن، حدود ۹۲۴۱ کارمند، علی بابا را ترک کردند و تعداد کارکنان آن به ۲۴۵هزار و ۷۰۰ نفر رسید. هدف از این کاهش نیرو تلاش‌ مجدد برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در میان فشارهای نظارتی مداوم و کندی رشد اقتصادی است. این گروه کاهش ۵۰ درصدی درآمد خالص را به ۲۲.۷ میلیارد یوان (۳.۴ میلیارد دلار) برای سه ماهه ژوئن با درآمد ۲۰۵.۶ میلیارد یوان گزارش کرد. مدیرعامل شرکت، دانیل ژانگ یونگ گفت که غول تجارت الکترونیک قصد دارد نزدیک به ۶۰۰۰ فرد دانشگاهی جدید فارغ‌التحصیلان امسال را استخدام کند.

بازگشت آیکن باتری در نسخه جدید سیستم عامل آیفون

اپل در آستانه معرفی تغییرات کوچک با اثرات بزرگ در کیفیت زندگی کاربران آیفون است. به گزارش ایسنا، در جدیدترین نسخه بتای نرم افزار iOS ۱۶، آیکن باتری، دوباره درصد شارژ باتری موجود در آیفون و آی‌پد را نمایش می‌دهد و برای مصرف‌کنندگان امکان مشاهده دقیق‌تر میزان شارژ باقی مانده دستگاه‌شان را فراهم می‌کند. آیکن باتری در نسخه بتای ۵ نرم افزار iOS ۱۶ بازگشته است اما باید با مراجعه به بخش تنظیمات، فعال شود. گزینه فعال‌سازی این آیکن در بخش «باتری»، بالای «حالت کم مصرف» قرار دارد. این به‌روزرسانی فعلا به نسخه بتا محدود بوده است اما احتمالا به نسخه نهایی نرم افزار iOS راه پیدا خواهد کرد. آیکن درصد باتری برای نخستین‌بار در آیفون ۳GS معرفی شد اما در سال ۲۰۱۷، در آیفون ایکس که با ۱۱ iOS کار می‌کرد، ناپدید شد. بر اساس گزارش تک‌کرانچ، اپل همیشه قابلیت‌های نسخه‌های بتا را در نسخه نهایی منتشر شده نرم‌افزار خود حفظ نمی‌کند به خصوص اگر بازخوردها درباره امکانات مورد نظر مثبت نباشد. اما احتمال زیادی وجود دارد که آیکن درصد باتری در نسخه نهایی iOS ۱۶ که قرار است سپتامبر منتشر شود، به گوشی کاربران بازگردد.

 

ارسال نظر