بلاک‌چین و رمزارز در کاخ سفید مهم شد تعریف موقعیت آقای مشاور

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۰۱:۴۴:۰۱
کد خبر: ۱۹۱۳۸۷

ایالات متحده امریکا به عنوان یکی از کشور‌هایی که طی سال‌های اخیر مخالفت‌ زیادی با رمزارزها کرده است، در حال ایجاد موقعیت تخصصی مشاوره در حوزه رمزارز و بلاک‌چین برای کاخ سفید است.

به گزارش پیوست، صنعت رمزارزها و بلاک‌چین همچنان در شوک فروپاشی اکوسیستم ترا و سقوط ۶۰ میلیارد دلاری آن به سر می‌برد. فروپاشی ترا باعث شد ارزش سه هزار میلیارد دلاری بازار رمزارها به حدود یک هزار میلیارد دلار برسد و در پی این اتفاق تا هفته گذشته حدود ۳۲۰۰ شغل در این صنعت از بین رفته است و شرکت‌هایی همچون Coinbase، Gemini، Blockchain.com و OpenSea مجبور به کاهش گسترده مشاغل شده‌اند. با توجه به تصویب لایحه نیمه‌هادی‌ها به نام قانون تراشه‌های ۲۰۲۲ در مجلس و سنا، قرار است یک متخصص رمزارز یا بلاک‌چین به عنوان مشاور در کنار بایدن قرار بگیرد.

 رییس مشترک گروه بلاک‌چین در مجلس نمایندگان، پیشنهادی مبنی بر ایجاد موقعیتی جدید با تمرکز بر ارزهای دیجیتالی و بلاک‌چین در کاخ سفید مطرح کرده است. این اصلاحیه بخشی از لایحه تراشه‌هاست که طبق آن مدیر دفتر علم و فناوری (OSTP) دستور دارد یک موقعیت تخصصی مشاوره در حوزه رمزارز و بلاک‌چین در این دفتر ایجاد کند تا متخصص به رییس‌جمهور در این حوزه مشاوره بدهد.

همچنین دفتر علم و فناوری کاخ سفید با دستور اجرایی بایدن که در مارس ۲۰۲۲ اجرایی شد، وظایفی از جمله ارایه دو گزارش جداگانه در زمنیه رمزارزها و بلاک‌چین بر عهده دارد. این نهاد حداکثر تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ فرصت دارد این گزارش را ارایه دهد. اولین گزارش باید به ارتباطات بلاک‌چین با اقتصاد، انرژی، تاثیرات آب‌وهوایی و محیط زیست بپردازد. همچنین در روز ۲۵ مارس، از عموم دعوت شد تا اطلاعات‌شان را برای تکمیل این گزارش ارایه دهند.

گزارش دوم در مورد ارزیابی فنی زیرساخت‌های فناوری، ظرفیت‌ها و تخصص لازم در سازمان‌های مربوطه برای تسهیل و حمایت از معرفی سیستم CBDC است. همچنین این گزارش باید به بررسی خطرات احتمالی از جمله مشکلات فنی و فناوری‌های آینده مانند محاسبات کوانتومی بپردازد.

این اقدامات نشان‌دهنده تمرکز دولت امریکا بر فناوری بلاک‌چین به منظور جلوگیری از اختلالات ناشی از این فناوری برای آینده اقتصاد امریکاست. تعریف یک موقعیت مشخص برای مشاوره و رهبری این حوزه در دولت امریکا می‌تواند طرز تفکر در مورد شغل‌های بلاک‌چینی را دستخوش تغییر کند به‌ گونه‌ای که این جنس از شغل از جانب دولت پذیرفته و حمایت خواهد شد؛ موضوعی که برای فعالان مستقل این حوزه اتفاقی حتمی بود اما احتمالاً اهمیت خاصی برای فعالان حوزه غیرمتمرکز و آزاد نخواهد داشت.

 

ارسال نظر