اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۲:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۳۴۸

فیلترینگ تلگرام رفع نمی‌شود

مرکز ملی فضای مجازی خبر احتمال رفع فیلتر تلگرام را که در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، پیام‌رسان تلگرام از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با دستور قوه قضاییه فیلتر شد؛ از آن زمان تاکنون بارها شایعاتی از رفع فیلترینگ این پیام‌رسان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این راستا مرکز ملی فضای مجازی امروز اعلام کرد با توجه به انتشار خبری با عنوان "تلگرام رفع فیلتر می‌شود " در رسانه‌های کشور، صراحتا به اطلاع می‌رساند؛ این خبر صحت نداشته و تکذیب می‌شود. در این تکذیبیه همچنین عنوان شد درصورتی که تصمیم جدیدی درخصوص فعالیت پیام‌رسان‌ها در کشور اتخاذ شود، از طریق سایت رسمی مرکز ملی فضای مجازی به آدرس majazi.ir در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

عذرخواهی رگولاتوری بابت اختلال اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن عذرخواهی از مشترکین بابت مشکلات پیش آمده اعلام کرد: اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات مربوطه در دستور کار قرار گرفت. به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از بعدازظهر دوشنبه ۱۰ مردادماه و در پی آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های فیبرنوری مخابرات استان تهران در اثر اتصال کابل‌های برق عبوری از کنار این حوضچه، ارتباطات بخش ثابت شرکت مخابرات ایران در برخی از نقاط کشور و همچنین ارتباطات شرکت ایرانسل در بخش‌هایی از استان تهران دچار اختلال شده است. بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران علت دقیق آتش‌سوزی از سوی این شرکت در حال بررسی است و از ساعات اولیه بروز مشکل و جهت کاهش آثار اختلال در ارتباطات، تا حد امکان مسیرهای ارتباطی جایگزین برقرار شده است و تا بامداد فردا و با تعویض تمامی کابل‌های آسیب‌دیده به تدریج مابقی این اختلالات برطرف خواهند شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن عذرخواهی از مشترکین بابت مشکلات پیش‌آمده، به اطلاع می‌رساند از زمان ایجاد این مشکل، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات مربوطه، اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتورهای ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

وزارت ارتباطات اعتراض درباره قطعی اینترنت را پیگیری کند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اعتراضات مردمی در خصوص قطعی مخابرات و اینترنت شد. به گزارش ایسنا، مهدی سعادتی نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد اعلام کرد که خط قرمز رییس‌جمهوری و دولت عدم گرانی نان است. امروز نان به‌شدت گران شده است؛ عدم نظارت بر موضوع نان باید سریعا برطرف شود. وی همچنین در تذکر دیگری آثار اجرای مصوبات رییس‌جمهوری شد و اظهار کرد: کمبود دارو در داروخانه‌ها باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود. این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار پیگیری این وزارتخانه نسبت به اعتراضات مردمی در خصوص قطعی مخابرات و اینترنت شد.

 

ارسال نظر