دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۰۲:۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۰۱۹۷

تولید محتوای محلی پلتفرم‌های پخش آنلاین در کانادا

پارلمان عوام کانادا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن پلتفرم‌های انتشار محتوای آنلاین که تحت نظارت رگولاتور پخش محتوای کشور قرار می‌گیرند، باید محتوای محلی بیشتری تولید کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت‌هایی مانند نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای مشمول این قانون خواهند شد. این لایحه که توسط جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا ارایه شده در مجلس عوام به تصویب رسیده است. دولت این کشور اعلام کرده است که قانون مذکور تضمین می‌کند سرویس‌های پخش محتوای آنلاین موسیقی و اخبار کانادایی را ترویج و از مشاغل محلی پشتیبانی کنند. به گفته منتقدان، لایحه مذکور به سرعت وارد مرحله رای‌گیری شده و نگرانی‌ها درباره لایحه مانند تاثیرات احتمالی آن بر تولیدکنندگان مستقل محتوا مورد بررسی قرار نگرفته است. این لایحه پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل می‌شود.

لابی موافقان و مخالفان لایحه ضدانحصار غول‌های فناوری

حامیان یک طرح در ایالات متحده با هدف مهار انحصارطلبی پلتفرم‌های فناوری بزرگ مانند آمازون و گوگل با نزدیک به ۴۰۰۰ تماس تلفنی بر نمایندگان کنگره فشار آورده‌اند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، منتقدان این طرح هم نامه‌ای ارسال کرده و به نمایندگان اعلام کرده‌اند تصویب طرح مذکور به مصرف‌کنندگان و کاربران آسیب می‌رساند. این طرح با حمایت قوی دو حزبی در مجلس نمایندگان و سنا، بیش از هر قانون ضد انحصاری مورد توجه قرار گرفته است. در صورت تصویب طرح یادشده شرکت‌های فناوری از دستکاری موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی وابسته به خود و سایر خدماتشان با هدف حمایت از مشاغل و خدمات وابسته به خود منع می‌شوند. سناتور ایمی کلوبوچار و نماینده کنگره دیوید سیسیلین که حامیان اصلی این طرح هستند، پیش‌بینی کرده‌اند که از حمایت کافی برای تصویب طرح مذکور در کنگره برخوردار هستند. 

۱۲ هزار پهپاد   رکورد  جابه‌جایی بار را در جهان می‌شکنند

یک شرکت آلمانی قراردادی را برای ساخت ۱۲ هزار پهپاد به منظور انتقال کالا در سراسر قاره آفریقا ظرف ۵ سال آینده به امضا رسانده است. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، با عقد این قرارداد رکورد تازه‌ای در زمینه نقل و انتقال بار هوایی تجاری در جهان با استفاده از پهپادها به ثبت خواهد رسید. پهپاد وینگ کوپتر ۱۹۸ که به همین منظور ساخته خواهد شد دارای پهنای بال ۱۹۸ سانتی‌متر است و می‌تواند حداکثر ۶ کیلوگرم بار را با خود حمل کند. این پهپاد دارای هشت ملخ نصب شده بر روی بازوهایی است که از بال‌ها به سمت جلو و عقب کشیده شده‌اند. چهار پایه بیرونی و پیکربندی آیرودینامیکی از جمله مزایای این پهپاد هستند. دو پایه جلویی داخلی قادر به کج شدن به میزان ۹۰ درجه به جلو برای ایجاد نیروی رانش افقی هستند، و دو پایه داخلی عقبی نیز تا حدی کج می‌شوند. حداکثر سرعت این پهپاد ۱۴۴ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند حداکثر ۱۱۰ کیلومتر را طی کند. سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی مزیت دیگر این محصول است که در هر ماموریت به‌طور متوسط می‌تواند تا سه بسته را به نقاط مختلف برساند. نرم افزار طراحی شده برای نظارت بر پهپادهای مذکور و کنترل آنها می‌تواند به‌طور همزمان تا ۱۰ پهپاد را مدیریت کند. استفاده از پهپاد در آفریقا برای حمل و نقل بسیار منطقی است، زیرا در این قاره زیرساخت‌های ناکافی نه تنها مانعی برای توسعه اقتصادی است، بلکه مراقبت‌های بهداشتی را نیز دشوار می‌کند. این ناوگان از پهپادها، کالاها، داروها، نمونه‌های آزمایشگاهی و واکسن‌ها را با سرعت و دقت به مکان‌های دور منتقل می‌کنند.

اقدامات جدید تیک‌تاک  برای محافظت از کودکان اروپایی

اپلیکیشن تیک‌تاک توافق کرده تا اقداماتی در جهت حفظ بیشتر حقوق کاربران اتحادیه اروپا انجام دهد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، هدف تیک‌تاک از ارایه این تحقیقات آن است که از تحریم‌های احتمالی در نتیجه شکایت چند گروه حمایت از مصرف‌کننده در منطقه اجتناب کند. سازمان مصرف‌کنندگان اروپا (BEUC) در سال ۲۰۲۱ میلادی از تیک‌تاک شکایت کرد زیرا این پلتفرم نتوانسته بود از کودکان در برابر تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب محافظت کند. پس از این امر شرکت چینی با کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده ملی در منطقه مذاکراتی انجام داد تا نگرانی‌ها را برطرف کند و اکنون توافق کرده تغییراتی در این زمینه انجام دهد. تغییرات مذکور شامل اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تبلیغاتی را که احتمالا کودکان را به خرید کالا یا سرویس تشویق می‌کند یا والدین و دیگران را ترغیب به خرید این موارد برای کودکان می‌کند، گزارش دهند. محتوای مربوط به برندهای ترویج‌کننده محصولات و سرویس‌های مناسب نیز در این پلتفرم مجاز نیستند. علاوه بر این موارد شرکت به‌طور واضح تبلیغات در ویدئوها را برچسب می‌زند. تیک‌تاک اعلام کرد همچنان قابلیت‌های خود در این زمینه را ارتقا می‌دهد. البته به گفته BEUC تغییرات پیشنهادی تیک‌تاک در همه حوزه‌ها کامل نیست. 

 

ارسال نظر