دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۰۱:۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۹۹۴۲

گوگل از ترس جریمه تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد به رقبای واسطه‌گری تبلیغات آنلاین اجازه دهد تا آگهی‌هایی در یوتیوب منتشر کنند. این اقدام برای اجتناب از جریمه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه این اقدام در راستای واکنش به بخشی از تحقیق آنتی تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می‌کند. کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان سرویس‌های جست‌وجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی‌دهندگان به داده‌های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می‌کنند یا خیر. درهمین راستا ناظر رقابت اتحادیه اروپا به‌طور خاص اشاره کرده بود گوگل آگهی‌دهندگان را ملزم می‌کند از سرویس «مدیریت آگهی» آن برای نمایش تبلیغات در یوتیوب استفاده کنند و محدودیت‌هایی در خصوص آنکه کدام رقبا در یوتیوب تبلیغ منتشر کنند، وضع می‌کند. اتحادیه اروپا همچنین عملکرد گوگل در اجبار آگهی‌دهندگان به استفاده از سرویس‌های Display & Video ۳۶۰ و Google Ads برای خرید تبلیغات یوتیوب را بررسی می‌کند. این درحالی است که آمار فروش یوتیوب در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۹ میلیارد دلار بوده است. کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. این شرکت امریکایی از سال گذشته مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا بود تا از جریمه‌ای که ممکن است به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن برسد، جلوگیری کند. البته آلفابت باید اقدامات بیشتری برای برطرف کردن نگرانی‌های کمیسیون اتحادیه اروپا انجام دهد تا بتواند از جریمه رها شود.

تولید تراشه سامسونگ فلج شد

تولید تراشه سامسونگ الکترونیکس در چین، تحت تاثیر اعتصاب کامیون‌داران در کره جنوبی که مانع صادرات یک ماده خام مهم شده، مختل شده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این خبر که از سوی انجمن تجارت بین‌المللی کره اعلام شد، نخستین نشانه عینی از تاثیر اعتصاب یک هفته‌ای بر تولید تراشه است. این اعتصاب به صنایع کره‌ای بیش از ۱.۲ میلیارد دلار ضرر زده است. انجمن تجارت بین‌المللی کره اعلام کرد شرکتی که الکل ایزوپروپیل (ماده خام برای ضد عفونی کردن ویفرهای تراشه) تولید می‌کند، برای ارسال محصول خود به یک شرکت چینی که ویفرهای کارخانه سامسونگ الکترونیکس در چین را تامین می‌کند، با مشکل مواجه شده است. ارسال حدود ۹۰ تن محصول معادل یک هفته صادرات، به تاخیر افتاده است. سامسونگ الکترونیکس در کارخانه خود در شیان چین، تراشه‌های حافظه فلش ناند (NAND) تولید می‌کند که برای ذخیره‌سازی دیتا در دیترسنترها، تلفن‌های هوشمند و سایر گجت‌های فناوری استفاده می‌شود. اتحادیه کامیون‌داران کره جنوبی روز جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد به اعتصاب ادامه می‌دهد و رفتار وزارت حمل و نقل را که نه تمایلی به گفت‌وگو نشان می‌دهد نه قادر به حل وضعیت فعلی است را محکوم کرد. این اتحادیه نسبت به افزایش قیمت‌های سوخت اعتراض دارد و خواستار تضمین پرداخت حداقلی است. چهار دور مذاکرات با دولت هم نتیجه بخش نبوده است. کارخانه شیان سامسونگ اوایل امسال به دلیل محدودیتهای کرونایی که در این شهر اعمال شد، با اختلال در تولید روبرو شد که به افزایش قیمت جهانی ناند منجر شد.

آغاز تحویل پهپادی بسته‌های مشتریان آمازون

فروشگاه اینترنتی آمازون تحویل پهپادی به مشتریان را آغاز می‌کند و لاکفورد کالیفرنیا یکی از نخستین شهرهای کوچکی خواهد بود که امسال از این خدمات بهره‌مند می‌شود. به گزارش ایسنا، پس از چندین برنامه آزمایشی ویژه از شرکت‌هایی مانند وال‌مارت، یونایتد پارسل سرویس و فدکس کورپ، برای نخستین‌بارخواهد بود که آمازون سفارش‌های عمومی را با پهپاد تحویل می‌دهد. این فروشنده آنلاین اعلام کرده که با سازمان هواپیمایی فدرال و مقامات شهر برای دریافت مجوزهای مربوط همکاری می‌کند. این پهپادها قادرند بالاتر از خط دید پرواز کنند و به نحوی برنامه‌ریزی خواهند شد تا بسته‌های سفارش را به درب منزل مشتریان در لاکفورد که شهری با حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت است، برسانند. آمازون آزمایش پهپادهای تحویل کالا را در سال ۲۰۱۳ با هدف رساندن سفارش‌های مشتریان به درب خانه شان در مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر آغاز کرد و در اوت سال ۲۰۱۹ از سازمان هواپیمایی فدرال امریکا درخواست کرد با این طرح موافقت کند و در درخواست خود اعلام کرد تحویل کالا با استفاده از پهپاد در مناطق دارای فشردگی جمعیت اندک انجام خواهد گرفت و وزن بسته‌ها پنج پوند یا کمتر (اندکی بیش از دو کیلوگرم) خواهد بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ از پهپاد تحویل کالای برقی جدیدی رونمایی کرد که قادر است حداکثر ۱۵ مایل پرواز کرده و بسته‌هایی با وزن کمتر از پنج پوند را در مدت نیم ساعت به دست مشتریان برساند. بر اساس گزارش رویترز، آمازون نخستین تحویل به مشتری با پهپاد را در سال ۲۰۱۶ در انگلیس انجام داد و از برنامه خود برای تحویل بسته‌های مشتریان با پهپاد در سال‌های آینده صحبت کرد.

 

ارسال نظر