دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۰۴:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۹۶۹۳

جزییات جدید  درباره قابلیت ویرایش توییت

برای اصلاح پست‌ها چقدر زمان داریم؟

توییتر در حال آماده شدن برای عرضه قابلیت ویرایش توییت‌هاست. این ویژگی اولین‌بار در روز دروغ اول آوریل معرفی شد و بعداً این شبکه اجتماعی صحت خبر را تایید کرد. حالا جزییات بیشتری درباره چگونه عملکرد قابلیت ویرایش توییت منتشر شده است. به گزارش توسعه‌دهنده و محققی به نام «نیما اوجی»، توییتر مشغول کار روی تایمری برای ویرایش توییت‌هاست. این تایمر که در پنجره ویرایش توییت دیده می‌شود، در تصویر حاضر عدد 30 دقیقه را نشان می‌دهد اما مشخص نیست که این عدد به عنوان پنجره زمانی نهایی برای ویرایش توییت‌ها در نظر گرفته شده یا صرفا محلی برای نمایش زمان است و بعداً با یک عدد دیگر جایگزین می‌شود. اوجی همچنین دریافته که امکان لایک، ری‌توییت یا پاسخ دادن به نسخه قدیمی یک توییت وجود ندارد. توییت قبلی در واقع حالتی شبیه یک توییت حذف‌شده خواهد داشت چون عملا امکان تعامل با آن وجود ندارد و فقط برای مشاهده در دسترس کاربران خواهد بود. افراد برای تعامل با یک توییت باید از نسخه جدید آن استفاده کنند. پیش‌تر «جین مانچون وانگ» هم دریافته بود که توییت‌های قبلی حتی با وجود ویرایش به شکل پیشین خود باقی خواهند ماند. کاربر با ویرایش توییت در حقیقت یک توییت جدید ایجاد می‌کند و آن را روی توییت قبلی قرار می‌دهد، چون توییت ویرایش‌شده حتی ID جدیدی دارد.

گوگل باید به سیاستمدار استرالیایی غرامت بدهد

دادگاهی در استرالیا به گوگل دستور داد ۷۱۵ هزار دلار استرالیایی (معادل ۵۱۵ هزار دلار امریکا) به یک قانونگذار ارشد سابق بپردازد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دادگاه اعلام کرد کمپین بی‌رحمانه، نژادپرستانه، سواستفاده گرانه و افتراآمیز یک یوتیوبر سبب شده این سیاستمدار زودهنگام از حوزه سیاست خارج شود. دادگاه فدرال استرالیا طی این پرونده اعلام کرد گوگل (مالک یوتیوب) با میزبانی دو ویدئو حمله به معاون نخست وزیر ایالت پر جمعیت نیوساوت ولز هزاران دلار درآمد داشته است. این ویدئوها از زمان پست در اواخر ۲۰۲۰ میلادی تاکنون حدود ۸۰۰ هزار بازدید داشته‌اند. استیو ریرس، قاضی دادگاه در این باره گفت: ویدئوهای جوردن شانکس، مفسر سیاسی، صداقت جان باریلارو (قانون‌گذار) را زیر سوال برده و بدون هیچ گواهی به او برچسب فاسد زده، او را نژاد پرست خوانده که هیچکدام از این موارد کمتر از نفرت پراکنی نیستند. ریرس در ادامه افزود: باریلانو در اکتبر ۲۰۲۱ سیاست را رها کرد زیرا از کمپین گوگل و شانکس آسیب دیده بود.

رایانه کوانتومی جدید

با سرعت خارق العاده ساخته شد

شرکت کانادایی «زانادو کوانتوم تکنولوژی» به دستاوردی خارق‌العاده دست یافته و دستگاهی ابداع کرده که عملکرد آن در یک مورد خاص از هر ابررایانه‌ای در جهان برتر است. به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، زانادو در حقیقت یک رایانه کوانتومی به نام بورالیس مهندسی کرده که به یک مزیت کوانتومی دست یافته و نتایج سریعی فراهم می‌کند که فراتر از توانایی رایانه‌های فعلی است. این ابزار در حقیقت یک سری اعداد با محدوده احتمال مشخص را تنها در ۳۶ میلیونم ثانیه ارایه کرد. برای مقایسه باید اشاره کرد ۹ هزار سال طول می‌کشد تا قدرتمندترین ابررایانه‌های فعلی جهان چنین فرایندی را تکمیل کنند. کریستین ویدبروک بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی زانادو در این باره می‌گوید: به نظر ما این دستاورد اهمیت زیادی دارد. به دستاوردهای مشابه متعددی نیاز است تا یک رایانه کوانتومی کارآمد برای مشتریان ساخته شود.

 

ارسال نظر