دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۴:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۵۰۶

ارزش اپل  همچنان بالا می‌رود؟ 

اپل همچنان با مشکل تورم جهانی روبرو است و کارمندان خرده‌فروشی‌ها هم به‌صورت عمومی در حال تشکیل اتحادیه‌های کارگری هستند تا از حقوق خود دفاع کنند. علی‌رغم این شرایط، تحلیلگران همچنان معتقدند که سهام این شرکت بالاتر می‌رود. بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظرند تا ببینند اپل در رویداد بعدی خود در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 چه کار خواهد کرد. این مراسم که هفته آینده برگزار می‌شود، علاوه بر نسخه جدید نرم‌افزارهای این شرکت می‌تواند میزبان مک‌بوک یا آی‌مک جدید باشد. 

    موفقیت اپل باعث افزایش  درآمد تیم کوک شد

تیم کوک، مدیرعامل اپل پس از ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان به دومین مدیرعامل پردرآمد سال 2021 در فهرست فورچون تبدیل شد. در شرایطی که ماسک در منصب مدیرعاملی 23.5 میلیارد دلار درآمد داشته، کوک از اپل 770.5 میلیون دلار حقوق گرفته است. بر اساس جدیدترین رده‌بندی مجله فورچون، مدیرعامل ارزشمندترین شرکت جهان این درآمد را نه از طریق دستمزد عادی بلکه به واسطه یک برنامه دریافت سهام 10 ساله به ارزش 1.7 میلیارد دلار به دست آورد. البته او در سال 2021 پاداش‌های دیگری هم دریافت کرده بود. برای مثال، کوک 82 میلیون دلار دیگر در قالب سهام، 630,630 دلار بابت هزینه‌های امنیتی و 712,488 دلار به خاطر استفاده از جت شخصی از شرکت پول گرفت. در ماه مارس، در شرایطی که منتقدان از سهام‌داران اپل خواسته بودند تا علیه اهدای یک پاداش 99 میلیون دلاری به تیم کوک رای بدهند، سرمایه‌گذاران با پرداخت این پاداش موافقت کردند. با این حال، فورچون می‌گوید درآمد تیم کوک در سال 2021 با توجه به عملکرد اپل قابل توجیه است. کوک در این فهرست با فاصله نسبتا زیادی با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس قرار گرفته که در سال گذشته 23.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. بخش عمده این درآمد از محقق شدن سهامی که در سال 2018 به او واگذار شده بود، حاصل شد. خود تسلا امسال در رده 65ام فورچون 500 قرار گرفت و 71 درصد بیشتر از سال 2020 یعنی حدود 53.8 میلیارد دلار درآمد داشت.

سرویس پولی تلگرام پریمیوم احتمالا به‌زودی از راه می‌رسد

ماه گذشته گفته شده بود که تلگرام در حال کار روی اشتراک پریمیوم است تا برخی قابلیت‌های ویژه را در دسترس مشترکین خود قرار دهد. حالا شواهد جدیدی از سرویس اشتراکی تلگرام توسط یک منبع معتبر فاش شده است. به گزارش دیجیاتو، الساندرو پالوزی، مهندس معکوس شناخته‌شده که گزارش قبلی در این رابطه را نیز منتشر کرده بود، حالا تصویر جدیدی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد سرویس اشتراکی تلگر‌ام پریمیوم احتمالا به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. تصویر به اشتراک گذاشته توسط پالوزی، در واقع یکی از چندین صفحه‌ای است که در هنگام نصب اپلیکیشن به کاربران جدید نمایش داده می‌شود. در این تصویر نوشته شده: «تلگرام فضای ابری نامحدود رایگان برای چت و فایل‌های رسانه‌ای شما فراهم می‌کند.» همانطور که پالوزی اشاره می‌کند، این صفحه هم‌اکنون در هنگام نصب به کاربران نمایش داده نمی‌شود و اطلاعیه‌ جدیدی است که در کدهای نسخه وب تلگرام فاش شده است. این اطلاعیه کاملا جدید است و هنوز به کاربران نمایش داده نمی‌شود. 

 

ارسال نظر