دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۱:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۶۶۰

امریکا و ۵۵ کشور به ایجاد قوانین جهانی برای اینترنت متعهد شدند

امریکا و ۵۵ کشور جهان تعهدنامه سیاسی برای اعمال قوانین مربوط به اینترنت برپایه ارزش‌های دموکراتیک امضا کردند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که امریکا روسیه را به اختلال در اینترنت (به عنوان بخشی از حملات خود به اوکراین) متهم کرده است. این تعهدنامه که اعلامیه آینده اینترنت نام گرفته علاوه بر دفاع از حقوق بشر، ترویج جریان آزاد اطلاعات و حمایت از حریم خصوصی کاربران قوانینی برای اقتصاد دیجیتال در حال رشد وضع و همچنین گام‌هایی برای مقابله با دو موردی وضع می‌کند که به گفته مقامات دولت بایدن (رییس‌جمهور امریکا) مدل جدید و خطرناک سیاست‌گذاری اینترنتی در کشورهایی مانند روسیه و چین است. یکی از مقامات در این باره می‌گوید: به آنچه روسیه انجام می‌دهد و برخی از گام‌هایی که چین برمی‌دارد، نگاه کنید. من تصور می‌کنم این تعهدنامه واکنشی به این نوع گرایش‌های «شکاف اینترنتی» تعدادی از کشورهای اقتدارگرا در سراسر جهان است. این اعلامیه نسخه اصلاح‌شده‌ای از تلاش‌های کاخ سفید در سال گذشته برای گردآوری ائتلافی از دموکراسی‌ها درباره چشم‌اندازی برای یک وب باز و آزاد است. برخی از کشورهای امضا‌کننده این اعلامیه شامل استرالیا، آرژانتین، بلژیک، کانادا، دانمارک، گرجستان، آلمان، یونان، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، ژاپن، هلند، انگلیس و اوکراین هستند.

هند آماده رسیدگی به پرونده‌های ارز رمز و هوش مصنوعی

رییس دادگستری هند در مراسم افتتاحیه یک کنفرانس قضایی گفت: در سال‌های آینده منازعات حقوقی در مورد موضوعاتی مانند ارز دیجیتال، حفاظت از داده‌ها، رمزگذاری و هوش مصنوعی خواهد بود. به گزارش مهر به نقل از هندوستان تایمز، وی در این همایش دوروزه در مورد فناوری اطلاعات که دیروز در گجرات برگزار شد، با درخواست از قضات، وکلا و وزارتخانه‌های مجری قانون برای درک بهتر این مسائل، گفت: همه کسانی که در مکانیسم توزیع عدالت دخیل هستند یعنی قضات، وکلا، آژانس‌های اجرای قانون، و دیگران، اکنون باید درک کاملی از فناوری‌های جدید داشته باشند. او در این مراسم گفت: «توسعه سریع فناوری منجر به افزایش پیچیدگی حتی در حوزه قانونی و نظارتی کشور شده است. به عنوان مثال، پیشرفت‌های فناوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال، حفاظت از داده‌ها، رمزگذاری و هوش مصنوعی باعث شده که دادگاه‌ها و سازمان‌های مجری قانون با مسائل جدیدی درگیر شوند. با گذشت زمان، احتمال دادخواهی و طرح شکایت در این زمینه‌ها بیشتر می‌شود.» رییس دادگستری هند ضمن تاکید بر استفاده از روند میانجیگری برای حل دعاوی مرتبط با فناوری ارتباطات اطلاعات برای پیشبرد عدالت، گفت: این کار خلق دنیایی بهتر را ممکن می‌کند. در عصر مدرن، استفاده از روش‌های جایگزین حل اختلاف مزایای متعددی دارد. با پیشرفت فناوری، طرفین میانجیگری آنلاین را ترجیح می‌دهند. این امر موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود. میانجیگری آنلاین با وعده عدالت ساده و مقرون‌به‌صرفه برای همه، می‌تواند انقلابی در نظام اجرای عدالت ایجاد کند.

آمازون یکی از خطرناک‌ترین اماکن کاری امریکا لقب گرفت

آمازون برای سومین بار در سال‌های اخیر در فهرست یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های کاری در امریکا قرار گرفته است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، گروه حمایتی ملی شورای ایمنی و بهداشت شغلی امریکا، آمازون را در فهرست معرفی کم‌ایمنی‌ترین مکان‌های کار امریکا در سال ۲۰۲۲ قرار داده است. این خرده‌فروش اینترنتی امتیاز کمی را در ارتباط با حفظ ایمنی محیط کار به دست آورده است. علت آن است که نرخ آسیب به کارگران و کارمندان آمازون بیش از دو برابر میانگین صنعت این کشور است. از جمله رویدادهای تلخ مرتبط با محیط کار در شرکت آمازون می‌توان به شش مورد مرگ در یک انبار در بسمر واقع در ایالت آلاباما از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۲۰ تاکنون اشاره کرد.

 

ارسال نظر