نشانه‌های صعودی در شبکه بیت‌کوین

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۰۲:۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۷۹۵۹
نشانه‌های صعودی در شبکه بیت‌کوین

آن‌طور که از داده‌های مربوط به شبکه بیت‌کوین پیداست، حجم خرید نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کوچک در هفته‌های اخیر رشد محسوسی داشته است. علاوه‌ بر این، برخی از تحلیلگران هم معتقدند که بیت‌کوین در آستانه یک جهش صعودی دیگر قرار دارد. از سوی دیگر طبق داده‌های شرکت تحلیلی گلسنود، خریداران خرد و نهنگ‌های بیت‌کوین در هفته‌های اخیر به‌شدت بیت‌کوین را انباشت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که فعالان بازار مجدداً نسبت به بیت‌کوین و نقش آن در آینده اقتصاد خوش‌بین شده‌اند.

روند صعودی بیت‌کوین که در ۱ آوریل (۱۲ فروردین) آغاز شد، در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) به مقاومت مهمی برخورد کرد. در بعدازظهر این روز، موج فروش ایجاد‌شده خریداران را از پا درآورد و باعث شد که بیت‌کوین به پایین محدوده ۴۵,۲۰۰ دلار برسد و یک روند اصلاحی در کل بازار ارزهای دیجیتال آغاز شود.

پس از اینکه این موج فروش بیت‌کوین را به زیر حمایت ۴۶,۰۰۰ دلاری رساند، قیمت تا کف روزانه ۴۵,۱۳۳ دلار پایین آمد. سپس خریداران این ارز دیجیتال توانستند آن را به بالای محدوده ۴۵,۷۰۰ دلار برگردانند. 

    مقاومت مهم بیت‌کوین  به حمایت تبدیل شده است

معامله‌گری با نام مستعار «ShardiB2» در همان ابتدا توانست ضعف بیت‌کوین در روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) را تشخیص دهد. او توضیح داد که کندل چهارساعته این ارز دیجیتال در پایین کانال آن بسته شده و به نظر می‌رسد که روند بیت‌کوین تغییر یافته است. او در این باره گفته‌ است: «ممکن است که قیمت بیت‌کوین به ۴۴,۳۰۰ دلار برسد؟ احتمالش وجود دارد؛ اما فکر نمی‌کنم بیشتر از این کاهش یابد. تنها نکته نگران‌کننده فرارسیدن‌ زمان پرداخت‌ مالیات‌هاست.

به همین خاطر سرمایه‌گذاران ممکن است برای پرداخت مالیات‌های خود دست به فروش بزنند. چیزی که در سال گذشته هم شاهد آن بودیم.» متیو هایلند، تحلیلگر داده‌های درون‌زنجیره‌ای، توضیح کلی‌تری از عملکرد بیت‌کوین ارایه و به حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم پیش‌ روی بیت‌کوین در محدوده قیمتی فعلی آن اشاره کرد. او در این باره گفته‌ است: «بیت‌کوین در تلاش است تا مقاومت قبلی خود را به حمایت جدیدی تبدیل کند.»

    نشانه‌هایی از انباشت گسترده بیت‌کوین

شرکت تحلیلی گلسنود درباره معامله‌گرانی صحبت کرده است که اخیراً در حال انباشت بیت‌کوین بوده‌اند. طبق داده‌های این شرکت، خریداران خرد و نهنگ‌های بیت‌کوین در هفته‌های اخیر به‌شدت این ارز دیجیتال را انباشت کرده‌اند.

در این زمینه، گلسنود به نهنگ‌های بزرگی همچون لونا فاندیشن گارد و مایکرواستراتژی اشاره کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت‌های بزرگ دوباره به بیت‌کوین به عنوان «وثیقه‌ای بی‌عیب و نقص» نگاه می‌کنند و در دو هفته گذشته با جدیت تمام در حال انباشت آن بوده‌اند. علاوه بر نهنگ‌ها خریداران کوچکی که موجودی بیت‌کوین کمی دارند نیز از اواخر ماه ژانویه (دی) به‌شدت در حال انباشت بیت‌کوین بوده‌اند. گلسنود در این باره گفته‌ است: «به‌طور کلی، به نظر می‌رسد که فعالان بازار مجدداً نسبت به بیت‌کوین و نقش آن در آینده اقتصاد خوش‌بین شده‌اند.»

    میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه در آستانه یک شکست صعودی است

تحلیلگر و سرمایه‌گذار ناشناس دیگری با نام مستعار کریپتو بول گاد به نکته جالبی درباره روند قیمتی بیت‌کوین اشاره کرده است. او با اشاره به تاریخچه قیمت بیت‌کوین و میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه گفته‌ است: «می‌توانید ببینید که سطح فعلی بیت‌کوین اهمیت زیادی دارد. اگر میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه بیت‌کوین ابتدا به سمت پایین و مجدداً به سمت بالا شکسته شود، ممکن است با جهش شدید قیمت مواجه شویم.»

    ورود پول به صندوق‌های ارز دیجیتال برای دومین هفته متوالی

ورود پول جدید به محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای دومین هفته متوالی ادامه پیدا کرده است و بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، همچنان بیشترین میزان ورودی را داشته که نشان‌دهنده احساسات مثبت در بازار است. با این حال، برخی از صندوق‌ها در این مدت با کاهش شدید ورود پول مواجه شده‌اند. صندوق‌های ارز دیجیتال برای دومین هفته متوالی با ورود پول مواجه شدند و می‌توان گفت تقریباً تمام این سرمایه‌گذاری‌های جدید مربوط به صندوق‌های اروپایی بوده است.

گزارشی که ‌کوین شیرز وز دوشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در هفت روز منتهی به اول آوریل (۱۲ فروردین)، شاهد ۱۸۰ میلیون دلار جریان خالص ورودی بوده‌اند. با این حال، ‌کوین شیرز گفته است این مبلغ نسبت به ۲۴۴ میلیون دلار ورودی هفته‌ گذشته، با کاهش مواجه شده است. حدود ۹۹ درصد از ورودی‌ها به صندوق‌های اروپایی و بقیه به صندوق‌های مستقر در امریکا واریز شده‌اند. طبق این گزارش، گروه اکسچنج تریدد کریپتو (ETC) با جذب ۸۷ میلیون دلار سرمایه، بیشترین ورود پول را در این هفته تجربه کرده است. محصولات سرمایه‌گذاری شورت بیت‌کوین که ارزش آنها خلاف جهت بازار و با کاهش قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد، شاهد ورود ۹ میلیون دلار پول جدید بودند که نشان‌دهنده احساسات منفی برخی از سرمایه‌گذاران است. صندوق‌های متمرکز بر بیت‌کوین در این مدت ۱۴۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند و ۲۳ میلیون دلار نیز به صندوق‌های متمرکز بر اتریوم اختصاص یافته است.

همچنین صندوق‌های متمرکز بر سولانا شاهد ورود ۸.۲ میلیون دلار پول جدید بودند که نسبت به ۸۷ میلیون دلار هفته قبل با کاهش شدیدی مواجه شده‌ است. صندوق‌های متمرکز بر کاردانو نیز مانند هفته گذشته، ۱.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. ‌کوین شیرز جریان ورودی هفته قبل را که ۱۹۳ میلیون دلار گزارش کرده بود، در این گزارش به ۲۴۴ میلیون تغییر داده است.

    بیت‌کوین، لایت‌کوین و ریپل آماده جهش هستند

یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال که دنبال‌کنندگان زیادی در توییتر دارد به‌تازگی گفته است بیت‌کوین و ریپل آماده تجربه یک جهش قیمتی دیگر هستند. او همچنین درباره توکنی به نام زیلیکا صحبت کرده است که در دو هفته بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته و ساختار صعودی آن را با یک آلت‌کوین مشهور مقایسه کرده است. این معامله‌گر با نام مستعار کریدیبل اخیراً گفته که معتقد است بیت‌کوین، ریپل و یک آلت‌کوین دیگر احتمالاً با وجود برخی تلاطم‌های بازار در آخر هفته، شتاب صعودی خود را حفظ خواهند کرد. او به دنبال‌کنندگان توییتر خود گفته است پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین قبل از شروع دوباره روند صعودی به سطح 42.000 دلار سقوط خواهد کرد. او گفته است: «در رابطه با بیت‌کوین، با اتمام هفته معاملاتی گذشته سطح بسیار مهمی را پس گرفتیم. چهار بار آخری که در بازه‌های زمانی بلندمدت، کندل قیمت بالاتر یا پایین‌تر از این سطح بسته شد، قیمت طی چند هفته بعد به‌‌سمت مخالف محدوده حرکت کرد. این‌بار نیز انتظار داریم قیمت به حمایت 40.000 دلاری سقوط کرده و سپس روند صعودی ادامه پیدا کند.»

این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که پس از پایان روند اصلاحی کوتاه‌مدت، قیمت بیت‌کوین تا بالای 50.000 دلار رشد خواهد کرد. ریپل یکی دیگر از ارزهای دیجیتال موردتوجه این تحلیلگر است. به‌گفته او، به‌دنبال ایجاد کف‌های صعودی روی نمودار، این ارز دیجیتال خود را برای شروع یک جهش به بالای ناحیه یک دلار آماده می‌کند. کریدیبل افزود: «ظهور نشانه‌های صعودی در بازار ریپل کمی بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد؛ اما این روند همچنان پابرجاست.

کف‌های صعودی روی نمودار تشکیل شده و قیمت به‌آرامی در حال افزایش است. ممکن است در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت شاهد نوسانات قیمت باشیم؛ اما فکر می‌کنم تشکیل کف‌های صعودی ادامه پیدا کرده و ریپل روند صعودی خود را از همین سطح دنبال کند.» او پیش‌بینی می‌کند که قیمت ریپل ابتدا تا ۱.۰۱ دلار رشد کند و سپس به ۱.۵۰ دلار افزایش یابد. لایت‌کوین آخرین ارز دیجیتال مدنظر کریدیبل است. طبق گفته کریدیبل، وضعیت نمودار قیمت لایت‌کوین شبیه ساختار بازار زیلیکا است. این آلت‌کوین که ارزش بازار نسبتاً کمی هم دارد، در مدت‌زمان کوتاهی حدود ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. کریدیبل گفته است: «قیمت زیلیکا تنها در دو هفته رشدی تقریباً ۶ برابری را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد لایت‌کوین نیز از دید تکنیکال مشابه این توکن عمل کند. حرکات بعدی در این بازار تماشایی خواهند بود.» 


 

ارسال نظر