دنیای فناوری

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۵۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۷۴۰۰

گوگل رسانه‌های روسی را از  اپ استور اروپایی خود حذف کرد

گوگل روز گذشته اپلیکیشن‌های تلفن همراه شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی و اسپوتنیک را از فروشگاه آنلاین خود موسوم به پلی استور حذف کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این اقدام گوگل در راستای اقدامات قبلی این شرکت صورت گرفته که هدف آن حذف رسانه‌های روس از شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای است. تعدادی از شرکت‌های فناوری امریکایی در روزهای اخیر ابزار توزیع و تبلیغات را برای خبرگزاری‌های روسیه محدود کرده‌اند، زیرا کمیسیون اروپا به دلیل نگرانی از انتشار اطلاعات نامطلوب از نظر خود درباره جنگ در اوکراین، خواستار ممنوعیت آنها شده است. آنا بلکینا، معاون سردبیر راشاتودی روز گذشته در بیانیه‌ای گفت شرکت‌های فناوری که این رسانه را مسدود کرده‌اند، به هیچ مدرکی مبنی بر انتشار مطالب نادرست در آن اشاره نکرده‌اند و لذا ادعاهای آنها در مورد دروغ پراکنی رسانه‌های روسی غلط است. در عین حال اپل نیز دیروز دست به اقدام مشابهی زد و اپلیکیشن‌های این دو شبکه را از اپ‌استور خود حذف کرد.

فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

اپل در واکنش به درگیری‌های روسیه و اوکراین فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به‌شدت نگران حمله روسیه به اوکراین هستیم. اپل در بیانیه خود اقداماتی را در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که یکی از این موارد متوقف کردن صادرات به تمام کانال‌های فروش در این کشور بود. اپل پی و سرویس‌های دیگر نیز محدود شده‌اند. از سوی دیگر اپ استور نیز امکان دانلود اپلیکیشن رسانه دولتی روسیه، RT News و اسپوتنیک نیوز را برای کشورهای خارج از روسیه مسدود کرده است. البته روز گذشته کاربران اپل در روسیه می‌توانستند به فروشگاه آنلاین اپل دسترسی یابند اما هنگام تلاش برای خرید آیفون متوجه می‌شدند دستگاهی برایشان وجود ندارد.

اطلاعات کارمندان انویدیا فاش شد

انویدیا به مقامات اعلام کرده هکرها اطلاعات لاگین (ورود به حساب کاربری) کارمندانش را سرقت و آن را در فضای آنلاین فاش کرده‌اند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، این شرکت تایید کرد که با حمله سایبری روبرو شده اما هیچ نشانی از ارتباط با اوکراین و روسیه وجود نداشت. در همین راستا انویدیا کارشناسان شرکت امنیت سایبری Mandiant را استخدام کرده تا درباره هک تحقیق کنند. تراشه‌ساز امریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ میلادی انویدیا از یک حمله سایبری مطلع شد که روی منابع فناوری اطلاعات آن تاثیرگذاشت. مدت کوتاهی پس از این رویداد ما اقدامات محافظتی سختگیرانه‌ای درباره شبکه‌هایمان انجام دادیم، با کارشناسان سایبری همکاری کردیم و به مقامات اطلاع دادیم. هم‌اکنون شواهدی درباره استفاده از بدافزار در محیط انویدیا یا ارتباط آن به درگیری روسیه و اوکراین وجود ندارد. اما به هرحال از یک عامل تهدید آمیز مطلع شدیم که اطلاعات کارمندان و برخی از داده‌های متعلق به شرکت را از سیستم‌های ما در فضای آنلاین فاش کرده است. این شرکت به دلیل چنین رویدادی هیچ اختلالی رصد نکرده است.

 

ارسال نظر