آشنایی با شغل‌های پردرآمد

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۳:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۸۷۳۶۳
آشنایی با شغل‌های پردرآمد

این روزها مساله صیانت از فضای مجازی و طرحی که یک ساعته تصویب و یک ساعته هم ابطال شد، باعث شده تا یک بار دیگر مساله فرصت‌های شغلی در فضای مجازی و لطمه‌ای که طرح صیانت می‌تواند به این مشاغل کوچک وارد کند، به بحثی داغ در بین صاحب نظران و البته کاربران این فضا تبدیل شود. این در حالی است که شرایط اقتصادی در کشور چندان خوب نیست، هزینه‌های یک زندگی ساده در بسیاری مواقع از درآمد خانواده‌ها بیشتر می‌شود و تورم به بالاترین حد خود رسیده، در این بین هستند افرادی که با استفاده از فضای مجازی کسب و کاری کوچک برای خود دست و پا کرده‌اند تا بتوانند از پس هزینه‌های سرسام آور زندگی بربیایند، اما هر از چند گاهی مطرح شدن طرح صیانت که با فیلتر شدن پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام و البته کند شدن سرعت اینترنت در کشور گره خورده است باعث می‌شود تا بسیاری از افراد که تازه کسب و کارشان رونق گرفته و توانسته‌اند کمی دخل و خرجشان را با استفاده از همین فضای مجازی به هم خوانی برسانند، ناامید می‌شوند و صدای اعتراضشان بلند می‌شود. هر چند که مسوولان می‌گویند این طرح اجرا نمی‌شود، اما طی روزهای گذشته کند شدن سرعت اینترنت بسیاری را به این باور رسانده که طرح صیانت به صورت چراغ خاموش در حال اجرایی شدن است.

    یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه بازار کار

یک کارشناس بازار کار، استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید در کشور دانست و ضمن تاکید بر نظارت و قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، گفت: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها شود و از این فرصت برای ایجاد مشاغل جدید استفاده کند، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره کلیات طرح صیانت از فضای مجازی، درباره فعالیت کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: معتقدم دو عامل اساسی باعث می‌شود که خیلی از فرصت‌ها را در کشور تهدید تلقی کنیم؛ یکی سیاست‌زدگی است که باعث شده نتوانیم کارها را با دیدگاهی فنی، تخصصی و کارشناسی دنبال کنیم و دومین موضوع، بحث نگاه و رویکرد امنیتی نسبت به موضوعات مختلف است.

او افزود: این دو عامل همواره در کشور ما غالب بوده و از این نواحی برای توسعه کشور لطمه خورده‌ایم، در حالی که می‌تواند برای کشور منافع به دنبال داشته باشد. این کارشناس بازار کار ادامه داد: تاکید ما این است که باید این دو نگاه در حوزه مسائل تخصصی و فنی کشور تعدیل شود تا شرایط برای استفاده از فرصت‌های فراوان به وجود آید.

به گفته حاج اسماعیلی، هم‌اکنون فضای مجازی، اینترنت و پلتفرم‌های اینترنتی یک فرصت بی‌نظیر به شمار می‌روند و نباید نگاه امنیتی و سیاسی در این بخش‌ها را آنقدر غالب کنیم که از فرصتهای خوبی که برای توسعه بازار کار و ایجاد اشتغال، امر خدمات‌رسانی و چابک‌سازی امور و کاهش هزینه‌ها در کشور ایجاد می‌شود، باز بمانیم.

این کارشناس افزود: ما می‌توانیم تهدیدات فضای مجازی را با ثبت و مجوز رسمی و بازگشایی‌های جدید در حوزه مشاغل اینترنتی و صدور مجوز‌ها کاهش بدهیم.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها و استفاده از فرصت‌ها برای مشاغل جدید شود، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همین نسبت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مجلس و دولت باید فضای اینترنت را در کشور برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید یک فرصت تلقی کنند و در عین حال به طرف نظارت و قانونمند شدن این کسب و کارها پیش برویم.

  آشنایی با شغل‌های پر درآمد  در فضای مجازی

با همه این اوصاف و کندی اینترنت، اما در این مدت کوتاه که پلتفرم‌های کسب و کار در کشور ما راه‌اندازی شده‌اند بسیاری از مشاغل هم توانسته‌اند، بازار خود را پیدا کنند و به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کنند، در واقع درآمد مالی خوب قطعا یکی از اهداف هر فردی در طول زندگی است. البته درست است که داشتن یک درآمد سرشار و کافی برای خوشبختی کافی نیست اما قطعا شرط لازمی است. معمولا باگذشت زمان بعضی شغل‌ها در بعضی مکان‌ها اوج می‌گیرند و بعضی دیگر کنار می‌روند. این موضوع به‌خاطر این است که در هر زمان نیازها و فرصت‌های هر جامعه متناسب با زمان تغییر می‌کند.

    شغل‌های پردرآمد سال ۱۳۹۹

با گسترش اینترنت و فضای مجازی، کاملا معقول است که تعداد زیادی از شغل‌های معرفی شده در این مطلب با اینترنت سر و کار داشته باشند؛ البته در انتهای مطلب چندین شغل غیر اینترنتی هم بررسی شده است که مطالعه آن می‌تواند دید خوبی را در فضای کسب و کار سنتی به شما بدهد.

1- ساخت یک فروشگاه اینترنتی

یکی از شغل‌‌های اینترنتی در ایران که در سال‌های اخیر با استقبال خوبی همراه شده است تأسیس یک فروشگاه اینترنتی است. سرمایه مورد نیاز: یک سایت، درآمد ماهیانه در سال‌های اول: حداقل ۲ میلیون تومان، زمان مورد نیاز برای کار: تمام وقت

2- وبلاگ‌نویسی تخصصی

کسانی که به نوشتن علاقه دارند وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش درآمد آنها باشد. برای اینکه بتوانید حرفه‌ای شوید باید در طول روز زمان زیادی را برای نوشتن صرف کنید. اگر بتوانید هر روز به مدت چند ماه بنویسید می‌توانید با مخاطب به‌خوبی ارتباط برقرار کنید و تعداد قابل توجهی مخاطب برای کسب و کار خود پیدا کنید و از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. درآمد ماهیانه در ابتدای کار: ۲ میلیون تومان، زمان مورد نیاز برای کار: تمام وقت یا نیمه وقت.

3- برنامه‌نویسی و توسعه وب‌سایت

شاید اسم برنامه‌نویسی به گوش شما هم خورده باشد. برنامه‌نویسی یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و جزو لیست شغل‌های باکلاس است و مهارتی است که اگر به‌خوبی به آن مسلط باشید می‌توانید پول بسیار خوبی از آن کسب کنید. حرفه‌ای شدن در بازار برنامه‌نویسی مهارتی است که به‌راحتی به دست نمی‌آید اما اگر در این حوزه به‌صورت اصولی فعالیت کنید و بتوانید از پروژه‌های کوچک شروع کنید می‌توانید اسم و رسم خوبی در حوزه برنامه‌نویسی برای خود دست و پا کنید و از آن درآمد خوبی کسب کنید. برنامه‌نویسی شاخه‌های متععدی دارد که باید متناسب با سلیقه و استعدادتان آن حوزه را انتخاب کنید. داشتن یک لپ‌تاپ حداقل وسیله و سرمایه برای شروع آموختن برنامه‌نویسی است. برنامه‌نویسی از شغل‌های پردرآمد در تمام دنیا است به ‌شرطی که مورد علاقه شما باشد و بتوانید آموزش‌های آن را به شکل اصولی بگذرانید.

4- نویسنده سایت و تولید محتوا

تولید محتوا را با نوشتن یا نویسندگی اشتباه نکنید. در تولید محتوا سعی می‌شود محتوای نوشته شده را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنیم اما در نویسندگی صرفا اینکه خوب بنویسیم کافی است. بهینه‌سازی نوشته برای موتورهای جست‌وجو باید طبق اصول باشد و همچنین نیاز به آموزش دیدن در این زمینه دارد. خوشبختانه آموزش‌های لازم برای بهینه‌سازی محتوا در موتورهای جست‌وجو به وفور در سطح اینترنت یافت می‌شوند و شما با یک سرچ ساده می‌توانید بر این مهارت‌ها مسلط شوید.

5- متخصص دیجیتال مارکتینگ

قبلا می‌توانستیم جزو شغل‌هایی که در ایران نیست، دیجیتال مارکتینگ را نام ببریم اما امروزه با بیشتر شدن وب سایت‌ها و سوق کسب و کارها به سمت آنلاین شدن؛ نیازی به وجود آمده است با نام متخصص دیجیتال مارکتینگ. وظیفه شخصی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد این است که بازاریابی آن سازمان را به‌صورت آنلاین انجام دهد. این نوع بازاریابی چند سالی است که در ایران رونق خوبی گرفته و شما با گذراندن کلاس‌های مختلف و تمرین می‌توانید در حدود یک سال، این مهارت را به دست آورید.

6- تدریس آنلاین

خیلی فرقی نمی‌کند که چه چیزی تدریس می‌کنید اما بهتر است حوزه تدریس شما خیلی دور از فضای اینترنت نباشد. برای مثال فرض کنید قرار است شما در حوزه تعمیر خودرو آموزش ویدیویی منتشر کنید؛ خب معمولا مخاطبان هدف این آموزش در اینترنت نیستند و بیشتر در فضاهای سنتی به کسب و کار خودشان مشغول هستند اما برای مثال کسانی که به حوزه برنامه‌نویسی وب علاقه‌مند هستند معمولا وقت زیادی از روز خود را در اینترنت و فضای مجازی هستند. پس بهتر است برای تدریس آنلاین سراغ شغلی بروید که مخاطب آن در فضای اینترنت باشد. امروزه تدریس آنلاین یکی از شغل‌های پردرآمد ایران است که نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید در این حوزه به فعالیت بپردازید. با توجه به شرایطی که در سال‌های اخیر برای افراد در سراسر دنیا به وجود آمده است، تدریس آنلاین یکی از مهم‌ترین مشاغل برای کسب درآمد است. با توجه به این موضوع سعی کنید برای موفقیت در این مسیر ارتباط درستی با افراد برقرار کنید.

    ناامید نشوید

علاوه بر این لیست شغل‌های زیادی هستند که می‌توان آنها را جزو شغل‌های پردرآمد در فضای مجازی در ایران یا حتی در دنیا دانست. با نگاهی به لیست مشاغل خاص و پردرآمد که در دنیا وجود دارند نکات زیادی توجه شما را جلب خواهد کرد. در این لیست‌ها خواهید دید که امکان دارد شغل‌هایی که در ایران نیست به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد کشور دیگری شناخته شده باشد؛ یا اینکه برعکس ممکن است یکی از شغل‌های پردآرمد در ایران در کشورهای دیگر درآمد چندانی برای فعالان اقتصادی به دنبال نداشته باشد. البته انتخاب از بین شغل‌های پردرآمد در ایران که بدون سرمایه انجام می‌شوند، کار سختی است؛ چراکه نمی‌دانیم در صورت پرداختن به کدام‌یک می‌توانیم بازدهی موردنظرمان را داشته باشیم. باید در نظر داشته باشید که تمام شغل‌های نامبرده می‌توانند یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران باشند، به شرطی که شما با آگاهی و رغبت کافی به انجام آنها بپردازید. پس ناامید نشوید.

 

ارسال نظر