عبور ‌‌بیت‌کوین از ۴۴,۰۰۰ دلار

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۰۳:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۶۹۸۳
عبور ‌‌بیت‌کوین از ۴۴,۰۰۰ دلار

بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با رشد مواجه شد و قیمت ‌‌بیت‌کوین تا ۴۴,۱۸۰ دلار بالا رفت. اتریوم نیز از سد ۳,۰۰۰ دلار عبور کرد و سایر آلت‌‌‌کوین‌ها نیز بین ۳ تا ۱۰ درصد رشد کردند. این در حالی است که در روزهای گذشته، بیت‌کوین روندی نزولی پیش گرفته بود که البته این روند به کاهش قیمت پایین‌تر از ۴۲ هزار دلار منجر نشد. هرچند علی‌رغم عملکرد نامناسب بیت‌کوین، منبع تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای ایکوینومتریکس بر این باور است که نهنگ‌ها در حال انباشت هستند.

اگرچه در روزهای گذشته عملکرد قیمت ‌‌بیت‌کوین ناامیدکننده بوده است؛ اما معامله‌گران امیدوارند که جهش از حمایت ۴۲,۰۰۰ دلاری، الگوی تحلیل تکنیکال صعودی را تکمیل کند و باعث افزایش قیمت ‌‌بیت‌کوین و آلت‌‌‌کوین‌ها شود. این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با رشد مواجه شد و قیمت ‌‌بیت‌کوین تا ۴۴,۱۸۰ دلار بالا رفت. اتریوم نیز از سد ۳,۰۰۰ دلار عبور کرد و سایر آلت‌‌‌کوین‌ها نیز بین ۳ تا ۱۰ درصد رشد کردند. قیمت‌ها در بازار سهام ایالات متحده هم با رشد مواجه شدند که از دلایل این رشد قیمتی اخیر می‌توان به بازدهی پایین اوراق خزانه‌داری امریکا اشاره کرد. علی‌رغم عملکرد نامناسب بیت‌کوین، منبع تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای ایکوینومتریکس بر این باور است که نهنگ‌ها در حال انباشت هستند و قیمت از دیدگاه بلندمدت جذاب‌تر است. در حالت بدبینانه، ویلی وو، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال معتقد است که ۳۳,۰۰۰ دلار پایین‌ترین سطح برای ‌‌بیت‌کوین است. همچنین تریدر فعال در توییتر، کرِدیبل کریپتو نیز با استناد به داده‌های پلن‌سی گفت احتمال کاهش قیمت ‌‌بیت‌کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار ضعیف است. کریس کویپر، سرپرست بخش تحقیقات شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال فیدلیتی نیز معتقد است که احتمال نزولی‌بودن قیمت ‌‌بیت‌کوین در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال می‌تواند بسیار کم باشد؛ اما اگر ‌‌بیت‌کوین بتواند به عنوان محل ذخیره ارزشی جایگزین طلا شود، آنگاه قیمت آن به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. با توجه به تمام این موارد و برای اینکه بتوان دید روشن‌تری از ادامه روند قیمتی ‌‌بیت‌کوین داشت. 

     پیش‌بینی قیمت روزهای آینده بیت‌کوین

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد جفت ارز بیت‌‌‌کوین/ تتر را به بالای سطح ۴۵,۴۵۶ دلار برسانند. بسته‌شدن قیمت بالاتر از این سطح یک الگوی معکوس سروشانه صعودی را تکمیل می‌کند. این جفت ارز پس از آن می‌تواند تا سطح ۵۲,۰۸۸ دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها احتمالاً معامله‌گران را با چالش بزرگی مواجه خواهند کرد. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، این جفت ارز می‌تواند حرکت صعودی خود را به‌سمت هدف الگوی شکل‌گرفته در سطح ۵۶,۹۰۴ دلار آغاز کند. با این حال اگر قیمت زیر سطح ۳۹,۶۰۰ دلار شکسته و بسته شود، این دیدگاه مثبت، نفی خواهد شد. چنین حرکتی می‌‎تواند درها را برای کاهش احتمالی قیمت ‌‌بیت‌کوین تا ۳۶,۲۵۰ دلار باز کند. جفت ارز بیت‌‌‌کوین/ تتر از سطح ۴۵,۴۵۶ دلار کاهش یافت و به زیر محدوده میانگین‌های متحرک شکسته شد. گاوها در حال حاضر برای دفاع از سطح حمایتی ۴۱,۶۸۸.۸۸ دلار تلاش می‌کنند؛ اما در محدوده میانگین‌های متحرک با مقاومت سختی روبرو هستند. حال اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۴۱,۶۸۸.۸۸ دلار برسد، این جفت ارز ممکن است به زیر سطح ۳۹,۶۰۰ دلار کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، آنگاه جفت ارز بیت‌‌‌کوین/ تتر می‌تواند برای چند روز آتی در محدوده ۳۹,۶۰۰ تا ۴۵,۴۵۶ دلار باقی بماند. از سوی دیگر شکست و بسته‌شدن قیمت بالای میانگین‌های متحرک می‌تواند به عنوان اولین نشانه برای سلطه مجدد گاوها در بازار معاملاتی ‌‌بیت‌کوین باشد که پس از آن حرکت قیمت به‌سمت سطوح ۴۳,۹۲۰ دلار و ۴۵,۴۵۶ دلار محتمل خواهد بود.

     چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در جهان

وزیر دارایی هند اعلام کرد که این دولت با بانک مرکزی درباره سیاست‌های بخش ارزهای دیجیتال مشورت می‌کند. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند فاش کرد که دولت در حال گفت‌وگو بانک مرکزی این کشور درباره سیاست‌های بخش ارزهای دیجیتال است. در پایان جلسه هیات‌مدیره بانک مرکزی هند، وزیر دارایی به خبرنگاران گفت که دولت و بانک مرکزی در مورد ارزهای دیجیتال و سایر موضوعات هماهنگی کامل دارند. وی همچنین اظهار داشت که دولت هر کاری که بخواهد انجام دهد، با بانک مرکزی مشورت و بحث می‌کند. گفتنی است که بانک مرکزی هند همواره در مورد ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده و این دارایی‌ها را تهدید برای اقتصاد و ثبات مالی هند می‌داند. این بانک در سال گذشته گفت که ممنوعیت جزئی ارزهای دیجیتال کارساز نیست و این دارایی‌ها باید کاملاً ممنوع شوند. در عین حال بانک مشهور سنگاپوری قصد دارد ارزهای دیجیتال را در دسترس همه مردم قرار دهد. پیوش گوپتا، مدیرعامل بانک مشهور دی‌بی‌اس (DBS) که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود، اعلام کرده است که این بانک قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ خدمات خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال را به مشتریان خرد نیز ارایه دهد. گفتنی است دی‌‌بی‌اس در سال ۲۰۲۰ یک صرافی ارز دیجیتال برای مشتریان نهادی خود راه‌اندازی کرده بود. پیوش گوپتا همچنین خبر از تلاش برای گسترش صرافی ارز دیجیتال خود داده است. به گفته گوپتا، بانک DBS روی گسترش بیشتر عملیات صرافی خود در سال ۲۰۲۲ تمرکز کرده است و قصد دارد در آینده، این صرافی را در دسترس سرمایه‌گذاران خرد نیز قرار دهد. در حال حاضر خدمات این صرافی تنها برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارایه می‌شود. گوپتا افزود یکی از اولین اقدام‌های ما، آسان‌تر کردن کار با صرافی است و قصد داریم پرداخت‌های آنلاین لحظه‌ای و مستقل از سیستم بانکی ارایه کنیم. بانک DBS یکی از پیش‌گامان صنعت ارزهای دیجیتال است و در ماه مه (اردیبهشت) نیز یک صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده بود.

    مشاوره درباره یورو دیجیتال  در کمیسیون اروپا آغاز می‌شود

این در حالی است که کمیسیون اروپا در ماه مارس مشاوره عمومی درباره یورو دیجیتال را آغاز می‌کند. طبق گزارش پولیتیکو، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای شروع مشاوره عمومی در مورد پروژه یورو دیجیتال و مقررات‌گذاری آن طی ماه آینده (ماه مارس) است. کمیسیون اروپا همچنین قوانین جدیدی را در جهت ایجاد مبنای قانونی برای نسخه دیجیتال یورو آماده خواهد کرد. پیش نویس این قوانین جدید قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ ارایه شوند و بانک مرکزی اروپا امیدوار است که بتواند تا پایان سال ۲۰۲۳ کار بر روی نسخه اولیه یورو دیجیتال را آغاز کند. همچنین استخراج ‌‌بیت‌کوین در برخی از مناطق روسیه قانونی می‌شود. همزمان با تلاش دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال، وزارت توسعه اقتصادی این کشور به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز شود. این وزارتخانه در طرح خود پیشنهاد داده است تا در مناطق خاصی از روسیه هزینه دریافتی از مزارع استخراج و مراکز داده و همچنین هزینه انرژی این مراکز کاهش یابد. 

 

ارسال نظر