فروش کم بیت‌کوین به دلیل کاهش ذخیره در صرافی‌ها

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۹۴۴
فروش کم بیت‌کوین به دلیل کاهش ذخیره  در صرافی‌ها

آن‌طور که از داده‌های شبکه بیت‌‌کوین پیداست، نهنگ‌های ثروتمند در حال خرید واحدهایی هستند که معامله‌گران فصلی و دسته‌ای از هولدرها آنها را می‌فروشند. این در حالی است که روند کلی بازار از ابتدای هفته نزولی بوده است. با وجود این، در حال حاضر مجموع ذخیره بیت‌‌کوین در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به کمترین مقدار خود از دسامبر ۲۰۱۸ رسیده است و این خروج عظیم بیت‌‌کوین از صرافی‌ها احتمالا در حال حاضر از فروش گسترده جلوگیری کند. در عین حال می‌توان گفت حتی ریزش قیمت بیت‌‌کوین پس از سقوط بازار سهام امریکا، نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت قیمت فعلی را نقطه ورود خوبی می‌دانند. داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران باتجربه، ثروتمند و فعال بازار در حال خرید بیت‌‌‌کوین‌های بیشتر در بازار آنی صرافی‌های ارز دیجیتال هستند و این در حالی است که حجم بیت‌‌‌کوین‌هایی که به مقصد کیف پول‌های سرد از این صرافی‌ها خارج می‌شود نیز رو به افزایش است. بر اساس داده‌هایی که ویلی وو، تحلیل‌گر سرشناس ارزهای دیجیتال، ارایه کرده است، بهبود دو هفته‌ای قیمت بیت‌‌کوین در بازار با افزایش فشار فروش مرتبط با سرمایه‌گذاران بلندمدت و معامله‌گران فصلی همراه شده است. با وجود این، توانایی قیمت بیت‌‌کوین برای تحمل فشار فروش به این معنی بود که فشار خرید از جاهای دیگری به بازار وارد می‌شود. از چند روز پیش هم دیده می‌شود که نهنگ‌های بیت‌‌کوین در حال انباشت این ارز دیجیتال در سطوح قیمتی فعلی هستند. ویلی وو گفته است: «این میزان فروش با داده‌های صرافی‌ها که خرید بلندمدت سرمایه‌گذاران باتجربه در بازارهای آنی و انتقال بیت‌‌‌کوین‌ها به کیف پول‌های نهنگ‌های بزرگ را نشان می‌دهند، در تضاد است. بیت‌‌‌کوین‌هایی که از صرافی‌ها به‌‌سمت کیف پول‌های سرد منتقل می‌شوند، این موضوع را تأیید می‌کنند. در همین حال، نهنگ‌هایی که بیش از ۱،۰۰۰ بیت‌‌کوین (حدود ۴۵ میلیون دلار) موجودی دارند نیز در حال انباشت هستند. این جریان پول می‌تواند با موسسات فعال در بازار بیت‌‌کوین در ارتباط باشد.» 

    موجودی بیت‌‌کوین صرافی‌ها  به کمترین مقدار خود در ۳ سال اخیر رسید

براساس داده‌های درون‌زنجیره‌ای ارایه‌شده توسط سانتیمنت، مجموع ذخیره بیت‌‌کوین در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به کمترین مقدار خود از دسامبر ۲۰۱۸ رسیده است. طبق گزارش این پلتفرم داده‌های درون زنجیره‌ای، سرمایه‌گذاران در این مدت مرتباً بیت‌‌‌کوین‌های خود را از صرافی خارج کرده‌اند، به گونه‌ای که تنها ۱۰.۸۷ درصد بیت‌‌‌کوین‌های در گردش در صرافی‌ها باقی مانده است. به باور سانتیمنت، این خروج عظیم بیت‌‌کوین از صرافی‌ها احتمالا در حال حاضر از فروش گسترده جلوگیری کند. علی‌رغم عقب‌نشینی قیمت بیت‌‌کوین در ابتدای هفته، افزایش موجودی نهنگ‌هایی که بین ۱،۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ بیت‌‌کوین هولد کرده‌اند نیز قابل‌توجه است. اکوینومتریکس، یکی از تحلیلگران داده‌های درون‌زنجیره‌ای که در توییتر فعالیت می‌کند، گفته است: «نهنگ‌های بزرگ بیت‌‌کوین در حال خرید هستند. بنابراین می‌توان گفت حتی ریزش قیمت بیت‌‌کوین پس از سقوط بازار سهام امریکا، نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت قیمت فعلی را نقطه ورود خوبی می‌دانند.» 

    اهداف قیمتی بیت‌‌کوین  در صورت صعودی‌شدن بازار

هانین نصیر، تحلیل‌گر ارشد صرافی اوکی‌اکس، گفته است با توجه به عبور و فاصله‌گرفتن کندل قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه، بیت‌‌کوین به زمان بیشتری برای تثبیت روند پیش روی خود نیاز دارد. با وجود این، اگر بیت‌‌کوین بتواند سطح ۴۶،۰۰۰ دلار را پس بگیرد، جهش دوباره قیمت تا سطح ۵۰،۰۰۰ دلار محتمل خواهد بود. از سوی دیگر، ویلی وو با توجه به احساسات اخیر فروش در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت و معامله‌گران فصلی، قیمت ۳۳،۰۰۰ دلار را به عنوان کف قیمت بیت‌‌کوین پیش‌بینی کرده است. ۴۰،۰۰۰ دلار همچنان یک سطح مهم برای انباشت باقی خواهد ماند، در حالی که ۴۶،۰۰۰ تا ۴۸،۰۰۰ دلار منطقه مقاومت سنگین برای خریداران است. این در حالی است که روز گذشته، رمزارزها امروز با اندکی افزایش قیمت رو به رو شدند و حجم بازار رمزارزها نیز به محدوده ۲ هزار میلیارد دلار نزدیک شد. درواقع اغلب ۱۰ رمزارز صدرنشین بازار (به‌غیر از رمزارزهای با قیمت ثابت) افزایش قیمت بسیار اندکی را تجربه کردند. بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به رمزارز «ریپل» بود که با افزایش بیش از هفت درصدی قیمت مواجه شد. در عین حال، روز گذشته بهای بیت‌کوین با افزایش حدود ۲ درصدی نسبت به هفته گذشته به نرخ ۴۲ هزار و ۳۷۶ دلار معامله شد. این ارز قدیمی و تاثیرگذار بازار رمزارزها در ۱۰ روز گذشته وارد کانال ۴۴ هزار دلار شد اما این روند صعودی خیلی دوام نیاورد و نرخ بیت‌کوین با ۲ هزار دلار کاهش قیمت مواجه شد. بر اساس آخرین آمار، تعداد ارزهای دیجیتال جهان اکنون به ۱۷ هزار و ۵۱۴ رمزارز رسیده است. اکنون سهم دامیننس بیت‌کوین به ۴۲.۳ درصد رسیده و تسلط «اتریوم» در این بازار نیز ۱۸.۴ درصد است. ارزش این بازار اکنون از یک‌هزار و ۹۰۵ میلیارد دلار عبور کرده و این در حالی است که حدود ۳ هفته قبل، ارزش بازار ۲ هزار میلیارد دلار را نیز پشت سر گذاشته بود. ارزش بازار بیت‌کوین روز گذشته به ۸۰۵ میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم به ۳۵۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار رسید. این در حالی است که اتریوم با کاهش ۳ درصدی قیمت نسبت به هفته گذشته، به نرخ ۲ هزار و ۹۲۴ دلار در بازار معامله شد.

    حجم تراکنش‌های روزانه کاردانو  از بیت‌‌کوین پیشی گرفت

شبکه کاردانو روز دوشنبه ۲۵ بهمن به‌روزرسانی می‌شود. قرار است با اجرای این به‌روزرسانی ظرفیت شبکه کاردانو برای بهره‌برداری از قراردادهای هوشمند بیشتر شود. کاردانو، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام، در آستانه یک به‌روزرسانی مهم قرار دارد. با اجرای این به‌روزرسانی ظرفیت شبکه کاردانو برای میزبانی از تراکنش‌ها بیشتر می‌شود. شرکت اینپوت آوتپوت گلوبال (Input Output Global) که وظیفه توسعه بلاک چین کاردانو را برعهده دارد، گفته است این به‌روزسانی وارد مرحله نهایی شده است. این به روزرسانی از تاریخ دوشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) آغاز می‌شود. اگر این به‌روزرسانی کافی نباشد، توسعه‌دهندگان شرکت اینپوت آوتپوت گلوبال موارد جدیدتری را برای پیشرفت کوتاه‌‌مدت کاردانو بررسی می‌کنند. این به‌روزرسانی بخشی از انتقال کاردانو به مرحله باشو (Basho) است. باشو یک دوره برنامه‌ریزی‌شده است که قرار است مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتال را بهتر از قبل کند. بعد از اینکه شبکه کاردانو وارد فاز «باشو» شود، می‌توان از آن در فعالیت‌های پیچیده بنگاه به بنگاه یا B2B استفاده کرد. دلیل آن هم این است که در این حالت دامنه و ظرفیت تراکنشی و مبادلاتی کاردانو بیشتر از رقبایش خواهد بود. این در حالی است که بر اساس داده‌های بازار، حجم تراکنش‌های کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته از بیت‌‌کوین پیشی گرفته است. این بلاک‌چین اثبات سهام، علاوه بر ثبت بیشترین تعداد تراکنش، کارمزد کمتری نیز دریافت کرده است. در حالی که حجم تعدیل‌شده تراکنش‌های روزانه کاردانو به ۱۷.۱۵ میلیارد دلار رسیده بود، در مقایسه با کارمزد ۷۰۰،۰۰۰ دلاری شبکه بیت‌‌کوین و ۲۲.۱ میلیون دلاری شبکه اتریوم، تنها ۵۲،۰۰۰ دلار کارمزد از کاربران خود دریافت کرده است. علاوه بر این، تعداد کیف پول‌های کاردانو نیز از مرز ۳ میلیون آدرس فراتر رفته است که نقطه عطفی دیگر برای این بلاک چین به حساب می‌آید. طبق داده‌های بازار، بیت‌‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۵.۱۱ میلیارد دلار حجم تراکنش داشته است.


 

ارسال نظر