کلید جهش قیمت رمزارزها

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۰۴:۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۷۵۲
کلید جهش  قیمت رمزارزها

در ادامه روند صعودی روزهای اخیر بازار ارز دیجیتال، بیت‌کوین توانست مقاومت مهم ۴۲,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد. در عین حال بسیاری از آلت‌کوین‌های شناخته‌شده نیز جهش‌هایی دورقمی را تجربه کردند. این در حالی است که یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار معتقد است با عبور قیمت بیت‌کوین از ۴۲,۰۰۰ دلار، جهش آن به سطوح بالاتر آغاز خواهد شد. قیمت بیت‌کوین از جمعه شب، یک حرکت صعودی قدرتمند را آغاز کرد و توانست پس از هفته‌ها تلاش سطح ۴۰,۰۰۰ دلار را پس بگیرد. در ادامه، خریداران مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلاری را هم پشت سر گذاشتند و اکنون هر واحد بیت‌کوین با قیمتی بالاتر از ۴۲,۸۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه، ۳ درصد و در هفت روز گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است. مشابه وضعیت بازار بیت‌کوین، قیمت آلت‌کوین‌های مطرح بازار هم پیوسته در حال افزایش است. اتریوم تا به اینجا توانسته موقعیت خود را بالای سطح ۳,۰۰۰ دلار حفظ کند و ریپل به‌تازگی مقاومت کلیدی ۰.۷۰ دلاری را پشت سر گذاشته است. کاردانو هم که از این قاعده مستثنی نبوده، خود را به بالای مقاومت ۱.۱۵ دلاری رسانده است. پس از ایجاد یک وقفه در روند قیمت، بیت‌کوین توانست مقاومت ۴۰,۰۰۰ را پشت سر بگذارد. به‌دنبال این شکست صعودی، خریداران کنترل بازار را در دست گرفتند و قیمت را تا بالای مقاومت ۴۱,۵۰۰ دلاری همراهی کردند. روز یکشنبه، تلاش خریداران به عبور قیمت از مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلاری منجر شد و در حال حاضر سطح ۴۳,۰۰۰ دلار نزدیک‌ترین مقاومت کلیدی پیش روی قیمت است. عبور از این سطح می‌تواند با افزایش شتاب صعودی قیمت همراه باشد و بیت‌کوین را به سطح ۴۴,۵۰۰ دلار برساند. در صورت نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۴۲,۰۰۰ دلار خواهد بود و مقاومت کلیدی هفتگی هم در ۴۰,۰۰۰ دلار شکل گرفته است. گفتنی است شکسته‌شدن حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک حرکت نزولی جدید باشد. اتریوم هم حرکت صعودی روزهای اخیر خود را با عبور از ۲,۸۸۰ دلار دنبال کرد. این ارز دیجیتالی از سه روز پیش بالای سطح ۳,۰۰۰ دلار در نوسان است و رشد ۲ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه و جهش ۱۸ درصدی آن در هفت روز گذشته، نشان‌دهنده تلاش خریداران برای بازیابی قیمت‌هاست. اتریوم در حال حاضر در محدوده ۳,۰۸۰ دلار با یک مقاومت مواجه است و پس از آن ۳,۱۲۰ دلار به عنوان مقاومت کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد. عبور از این سطح نیز می‌تواند راه را برای جهش بیشتر قیمت اتریوم تا ۳,۳۵۰ دلار هموار کند. از سوی دیگر، اگر روند بازار معکوس شود، نزدیک‌ترین حمایت در ۳,۰۰۰ دلار خواهد بود و پس از آن ۲,۸۸۰ و ۲,۶۰۰ دلار به عنوان حمایت‌های کلیدی قیمت عمل خواهند کرد. اکنون سهم دامیننس بیت‌کوین به ۴۱.۳ درصد رسیده و تسلط اتریوم در این بازار نیز ۱۸.۸ درصد است. ارزش این بازار اکنون از یک هزار و ۹۵۴ میلیارد دلار عبور کرده، این در حالی است که حدود سه هفته قبل، ارزش بازار ۲ هزار میلیارد دلار را نیز پشت سر گذاشته بود. ارزش بازار بیت‌کوین به ۸۰۶ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۶۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار رسیده است.

  قیمت آلت‌کوین‌های مطرح بازار

کاردانو در این مدت توانسته است خود را به بالای مقاومت ۱.۱۵ دلاری برساند و در حال حاضر قیمت این شانس را دارد که تا ۱.۱۸ دلار رشد کند. ادامه‌داربودن روند صعودی هم می‌تواند قیمت را به محدوده مقاومت ۱.۲۰ دلاری برساند. بایننس‌کوین به‌تازگی از مقاومت کلیدی ۴۰۰ دلاری عبور کرده و در حال حاضر قیمت بالای سطح ۴۲۰ دلار در نوسان است. اگر خریداران در ادامه به فعالیت خود ادامه دهند، قیمت این شانس را خواهد داشت که تا سطح ۴۴۵ و ۴۵۰ دلار رشد کند. سولانا که اخیراً مقاومت ۱۱۲ دلاری را پشت سر گذاشته است، در حال حاضر در آستانه عبور از سطح ۱۲۰ دلار قرار دارد. اگر خریداران بتوانند این مقاومت را پشت سر بگذارند، راه برای رشد بیشتر قیمت تا ۱۲۵ و ۱۳۰ دلار هموار می‌شود. شتاب صعودی دوج‌کوین با عبور قیمت از ۰.۱۵۵ دلار تشدید شده است. این موضوع از رشد ۷ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته و جهش ۱۳ درصدی آن در هفت روز گذشته پیداست. مقاومت بعدی پیش روی خریداران در ۰.۱۶۲ دلار است؛ اما اگر روند بازار در ادامه نزولی شود، ۰.۱۵۰ دلار به عنوان حمایت دوج‌کوین عمل خواهد کرد. قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد کرده و این جهش تا به این لحظه با شکسته‌شدن مقاومت سطح ۰.۷۰ دلار همراه بوده است. مقاومت کلیدی بعدی پیش روی خریداران ریپل در ۰.۷۵ دلار است و عبور از این سطح می‌تواند شتاب صعودی قیمت را بیشتر کرده و راه را برای جهش تا ۰.۸۰ دلار هموار کند.

  نظر یک تحلیل‌گر: عبور از ۴۲ هزار دلار کلید جهش قیمت بیت‌کوین است

جاستین بنت، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، به‌تازگی پیش‌بینی جدیدی برای بیت‌کوین و اتریوم ارایه داده است. بنت گفته است در صورتی که قیمت بیت‌کوین از ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کند، جهش آن به سطوح بالاتر آغاز خواهد شد. به گزارش دیلی هودل، بنت ابتدا از بیت‌کوین شروع کرده است. به‌گفته او، در صورتی که قیمت این ارز دیجیتال از مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلاری عبور کند، می‌تواند تا ۴۰ درصد افزایش یابد. بنت گفته است: «ناحیه بین 35,۰۰۰ تا 36,۰۰۰ دلار حمایت و ۴0,۰۰۰ تا ۴۲,۰۰۰ دلار مقاومت پیش روی بیت‌کوین است. همانطور که اخیراً گفته بودم، بیت‌کوین باید از سطح ۴۲,۰۰۰ عبور کند تا بتواند وارد کانال ۴۵,۰۰۰ دلار تا ۴۶,۰۰۰ دلار شود. ناحیه مقاومتی پس از آن هم سطح بین 50,۰۰۰ تا 53,۰۰۰ دلار خواهد بود.» اکنون که بیت‌کوین مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلار را پشت سر گذشته، بنت فکر می‌کند که رهبر بازار ارزهای دیجیتال در ادامه با یک اصلاح صعودی قوی مواجه می‌شود. او افزود: «همچنان با کسانی که فکر می‌کنند قیمت بیت‌کوین در هفته‌های آینده به‌طور قابل‌‌توجهی افزایش می‌یابد، هم‌نظر هستم. این اتفاق از آن چیزی که فکرش را می‌کردم بیشتر طول کشیده است؛ اما گاهی اوقات شرایط این‌طور پیش می‌رود.» ارز دیجیتال بعدی اتریوم است. از نظر بنت، در حال حاضر نوسان‌های اتریوم جهت خاصی ندارد و فراز و فرود واضحی در بازار آن مشاهده نمی‌شود. به همین خاطر، او فکر می‌کند اتریوم ممکن است با دو سناریوی احتمالی مواجه شود. بنت در این باره می‌گوید: «اگر اتریوم مجدداً حمایت ۲,۵۰۰ دلار را از دست بدهد، حمایت بعدی آن سطح ۲,۲۰۰ دلار خواهد بود. حال اگر بیت‌کوین حمایت خود را در ناحیه ۳۵,۰۰۰ دلار از دست بدهد و تا ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کند، قیمت اتریوم هم ممکن است پایین بیاید و به ناحیه ۲,۰۰۰ دلار برسد. با این حال، اگر کندل اتریوم بالاتر از ناحیه ۲,۹۰۰ دلار بسته شود، در محدوده بین ۳,۱۰۰ تا ۳,۲۰۰ دلار با مقاومت بعدی خود مواجه می‌شود.»

 

 

ارسال نظر