روند نزولی بیت‌کوین ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۱:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۵۱۶۵
روند نزولی بیت‌کوین ادامه دارد

قیمت بیت‌کوین از اوایل نوامبر (آبان) به‌صورت پله‌ای کاهش یافته است و روز گذشته هم خریداران موفق نشدند از مقاومت ۴۸,۵۰۰ دلاری عبور کنند. با این حال ممکن است این روند با رسیدن به حمایت ۴۵,۵۰۰ دلاری متوقف شود. در عین حال، ۳,۸۵۰ دلار حمایت‌‌ کلیدی اتریوم است و 4000 دلار هم به عنوان مقاومت‌‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کند. البته معامله‌گر سرشناس بازارهای مالی، معتقد است روند نزولی بیت‌کوین ادامه دارد و این ارز دیجیتال هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است.  به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت‌کوین روز گذشته روند بازیابی قیمت را از بالای ۴۶,۵۰۰ دلار آغاز کرد و توانست مقاومت ۴۸ هزار دلاری را پشت سر بگذارد، با این حال خریداران در عبور از ۴۸,۲۰۰ دلار ناموفق بودند و پس از آن بیت‌کوین حتی تا 45 هزار دلار هم سقوط کرد. اوج قیمتی روز گذشته در نزدیکی ۴۸,۲۸۹ دلار شکل گرفته و در حال حاضر قیمت به سطوح پایین‌تر از آن سقوط کرده است. اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت در محدوده ۴۷ هزار دلار است و پس از آن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و سطح ۴۷,۲۰۰ دلار به عنوان مقاومت‌های کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهند کرد. در نزدیکی سطح ۴۷,۲۰۰ دلار یک مقاومت دیگر هم دیده می‌شود. مقاومت کلیدی بعدی در محدوده ۴۷,۵۰۰ دلار قرار گرفته دارد و عبور از این سطح می‌تواند راه را برای ادامه روند صعودی تا ۴۸,۵۰۰ دلار هموار کند، ضمن اینکه احتمال عبور از ۴۸,۵۰۰ دلار هم در کوتاه‌مدت وجود دارد. اگر خریداران در ادامه نتوانند مقاومت ۴۷,۵۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند، ممکن است قیمت سقوط عمیق‌تری را تجربه کند. این در حالی است که شکسته‌شدن مقاومت ۴۶,۵۰۰ دلاری، منجربه با سقوط بیت‌کوین تا 45 هزار دلار هم شد و پس از آن، ۴۵ هزار دلار به عنوان مقاومت کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد. اگر مقاومت ۴۵ هزار دلاری هم در ادامه شکسته شود، ممکن است قیمت تا ۴۳,۲۰۰ دلار سقوط کند.

    مقاومت مهم اتریوم باید شکسته شود

در عین حال، اتریوم در حال تشکیل یک حمایت جدید بالای سطح ۳,۸۵۰ دلار است و اگر خریداران در ادامه بتوانند از مقاومت کلیدی 4000 دلاری عبور کنند، قیمت می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند. اتریوم دو روز پیش روند بازیابی قیمت خود را از بالای ناحیه مقاومتی ۳,۷۵۰ تا ۳,۸۰۰ دلار آغاز کرد و توانست در مقطعی از 4000 دلار و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته هم عبور کند، در ادامه اما قیمت نتوانست ناحیه مقاومتی بین ۴,۰۴۰ تا ۴,۰۵۰ دلار را پشت سر بگذارد و پس از شکل‌گیری اوج قیمتی در ۴,۰۳۷ دلار، روند اصلاحی در بازار آغاز شد. این روند اصلاحی با سقوط قیمت به زیر 4000 و ۳,۹۵۰ دلار همراه بود. در حال حاضر اتریوم با قیمتی پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی معامله می‌شود. در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۳,۶۹۶ دلار تا اوج ۴,۰۳۵ دلاری تنظیم شده است. اگر خریداران در ادامه بتوانند روند بازار را به نفع خود تغییر دهند، نزدیک‌ترین مقاومتی که با آن روبرو خواهند شد در محدوده ۳,۹۵۰ دلار است. اولین مقاومت کلیدی پیش روی قیمت در 4000 دلار قرار گرفته است و عبور از آن می‌تواند آغاز‌گر یک روند صعودی جدید در کوتاه‌مدت باشد. مانع بعدی پیش روی خریداران در ۴,۱۰۰ دلار است و عبور از این سطح می‌تواند منجر به جهش قیمت تا ۴,۲۵۰ دلار شود. از سوی دیگر، اگر خریداران نتوانند مانع ۴ هزار دلاری را پشت سر بگذارند، ممکن است روند نزولی ادامه پیدا کند. اولین حمایت کلیدی در محدوده ۳,۸۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار گرفته است. شکسته‌شدن این سطح می‌تواند با سقوط عمیق‌تر قیمت تا حمایت ۳,۷۰۰ دلاری همراه باشد.

    تریدر سرشناس: سقوط بیت‌کوین  ممکن است ادامه داشته باشد

با وجود این، پیتر برنت، معامله‌گر سرشناس بازارهای مالی، معتقد است روند نزولی بیت‌کوین ادامه دارد و این ارز دیجیتال هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است. برنت می‌گوید کف‌های قیمتی قبلی در شرایطی ایجاد شدند که بازار با فروش‌های هیجانی در حجم انبوه مواجه شده بود. او چندی پیش هم از شکل‌گیری الگوی دو قله نزولی در نمودار بیت‌کوین خبر داده و به تریدرها توصیه‌ها کرده بود به آن توجه داشته باشند.

   رمزارزها در سال ۲۰۲۱  چه میزان سود ایجاد کردند؟

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ درآمدی حدود ۳۰ میلیارد دلار را از آن خود کردند که این میزان بیشتر از سال‌های قبل است. طبق داده‌های تراکنش‌های گردآوری‌شده توسط پیچ بوک میزان جذب سرمایه ارزهای دیجیتال حدود ۴ برابر بالاترین رقم قبلی در سال ۲۰۱۸ یا سال بعد از پیشرفت بیش از ۱۳۰۰ درصدی بیت‌کوین است. پیچ بوک شرکتی است که داده‌ها، تحقیقات و فناوری را ارایه می‌کند و بازارهای سرمایه خصوصی ازجمله سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سهام خصوصی و معاملات را پوشش می‌دهد. اسپنسر بوگارت، شریک عمومی بلاک چین مستقر در سانفرانسیسکو گفت: «ما از طلای دیجیتال فراتر رفته‌ایم. ما خدمات مالی، هنری و بازی را به عنوان زیرمجموعه‌ای از NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض، نوعی رمز ارز) برای کسب درآمد داریم.» همانطور که سایر شرکت‌های معتبر مانند دیجیتال کارنسی گروپ، کوین بیس وینچر و پلی چین کپیتان روی رمز ارزهای بزرگ بعدی شرط می‌بندند، پروژه‌های آزمایشی با برنامه رسانه اجتماعی که افراد مشهور را به توکن تبدیل می‌کند یا بازی توکن غیرقابل تعویض برای کسب درآمد با الهام از ایلان ماسک یا مجموعه‌ای متشکل از فهرستی از کلمات، تامین مالی می‌شوند. راب لی، تحلیلگر پیچ بوک گفت: «سرمایه‌گذاران در حال تامین مالی هر چیزی که فکر کنید هستند.» به گفته آقای بوگارت، ظهور ناگهانی بخش‌هایی که زمانی به عنوان موقعیت خوب در نظر گرفته می‌شد مانند NFT به سرمایه‌گذاران نشان داد که چه چیزی را ممکن است از دست بدهند با توجه به اینکه OpenSea بازار توکن غیرقابل تعویض آنلاین که زمانی گمنام بود، اکنون با سایت تجارت الکترونیک اتسی (Etsy) مقایسه می‌شود. آمار ۳۰ میلیارد دلاری شامل دورهای تامین مالی است که توسط شرکت‌هایی مانند رابین هود مارکتس و ریوالوت جمع‌آوری شده است. این شرکت‌های فناوری مالی درآمدزا فقط با رمز ارز سروکار دارند. بر اساس داده‌های پیچ بوک، نگاه دقیق به معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات‌متحده نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بزرگ در سال جاری با حدود ۷.۲ میلیارد دلار معاملات، ۴ برابر رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۱۸ است. به عنوان‌مثال، صرافی فرعی رمزارز FTX، دور سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری سری B را در ماه جولای بسته بود که ارزش آن را به ۱۸ میلیارد دلار رساند. ارزش گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال  Custodian New York در اواسط دسامبر یک میلیارد دلار افزایش یافت و بهایی بیش از ۷ میلیارد دلار به دست آورد. فورته، ارایه‌دهنده ابزارهای یکپارچه‌سازی بلاک چین برای ناشران بازی، دور جمع‌آوری سرمایه ۷۲۵ میلیون دلاری را در نوامبر بسته است. شرکت بلاکچین دپر لبز (Dapper Labs)، در ماه مارس ۳۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی که شامل اسطوره بسکتبال مایکل جردن بودند، جمع‌آوری کرد و ارزش آن را به ۲.۵ میلیارد دلار رساند. مون پی (MoonPay)، ارایه‌دهنده زیرساخت پرداخت‌های رمزنگاری، یک دور ۵۵۵ میلیون دلاری را اواخر نوامبر بسته و ارزش آن را به ۳.۴ میلیارد دلار افزایش داد. اسکای ماویز (Sky Mavis) بیش از ۱۵۰ میلیون دلار با ارزش ۳ میلیارد دلاری در ماه اکتبر برای این بازی آنلاین مبتنی بر رمزارز جمع‌آوری کرد.

 

ارسال نظر