دسترسی به سیستم هشدار اضطراری

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۰۲:۵۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۱۴۴

کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا، بهبود دسترسی و وضوح هشدارهای اضطراری، تسهیل رقابت ماهواره‌‌ای و ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد در برنامه نرخ الکترونیکی را در دستور کار خود قرار دارد. به گزارش مهر، کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا (FCC) در تازه‌ترین نشست عمومی خود، اولویت‌های جدیدی در امور مطالعاتی و سیاست‌گذاری این نهاد تنظیم‌گر را اعلام کرده است. با توجه شیوع بیماری همه گیر کرونا و سیاست‌های دسترسی از راه دور کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا و سایر سازمان‌های مرتبط، این نهاد سیاست‌گذار، تازه‌ترین نشست خود را در تاریخ ۱۴ دسامبر، به صورت آنلاین و زنده در رسانه‌های اجتماعی خود پخش کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا یک سازمان مستقل در دولت فدرال ایالات متحده است که وظیفه تنظیم‌گری ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، سیمی، ماهواره‌ای و کابلی را در سراسر ایالات متحده امریکا، بر عهده دارد.

  بهبود وضوح و دسترسی  به  سیستم هشدار اضطراری

اعلامیه اولیه قوانین پیشنهادی جدید کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا، اخیراً طی یک نشست عمومی از سوی این نهاد سیاست‌گذار، اعلام شد. بر اساس مباحث مطرح شده در حاشیه نشست و گزارش‌های منتشرشده، کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا بر تحقیق در مورد چگونگی بهبود وضوح و دسترسی به سیستم هشدار اضطراری‌ (EAS)، متمرکز شده است. در این بازنگری و اصلاح حقوقی، استانداردسازی سیستم‌های یاد شده برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا در اولویت قرار گرفته است. از همین روی، کمیسیون یاد شده برای بهبود وضوح و دسترسی به پیام‌های بصری سیستم هشدار اضطراری برای عموم از جمله برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند و دیگرانی که قادر به دسترسی به آن نیستند، مطالعات لازم را آغاز کرده است. سیستم هشدار اضطراری ایالات متحده، یک سیستم هشدار ملی در امریکا است که به مقامات مجاز اجازه می‌دهد تا هشدارهای اضطراری و پیام‌های هشدار‌دهنده را از طریق رادیو و تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی، هماهنگ و منتشر کنند.

  ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد  در برنامه E-Rate

برنامه ‌E-Rate، طرحی است برای مدارس و کتابخانه‌های صندوق خدمات جهانی (Universal Service Fund) که توسط شرکت اداری خدمات جهانی (USAC) و تحت هدایت کمیسیون ارتباطات فدرال اداره می‌شود، در نظر گرفته شده است. این برنامه تسهیلاتی را برای کمک به مدارس و کتابخانه‌های ایالات متحده برای دستیابی به ارتباطات راه دور و دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه ارایه می‌دهد. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا، در نظر دارد که در راستای ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد در برنامه ‌E-Rate، تغییراتی را در قوانین این برنامه، ایجاد نماید. بر اساس اصلاحات مدنظر، متقاضیان دریافت تسهیلات و تجهیزات فنی از طریق برنامه E-rate، باید یک فرآیند مناقصه رقابتی را بین ارایه‌دهندگان خدمات انجام دهند.

 

ارسال نظر