دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۱:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۵۰۹۰

کمیسیون فدرال تجارت درباره حریم خصوصی قانون وضع می‌کند

کمیسیون فدرال تجارت امریکا تصمیم دارد قوانینی برای مقابله با سوءاستفاده از داده‌های حریم خصوصی، امنیت آنلاین اندک و استفاده از الگوریتم‌هایی ارایه دهد که احتمالا به تبعیض منجر می‌شوند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، لینا خان رییس کمیسیون فدرال تجارت امریکا طی نامه‌ای به سناتور ریچارد بلومنتال اعلام کرد این آژانس مشغول بررسی ارایه قانونی است که روی امنیت و حریم خصوصی آنلاین و همچنین نقض احتمالی حقوق بشر متمرکز است. در ادامه این نامه آمده است: من نگرانی‌هایم درباره نظارت تجاری را با شما در میان می‌گذارم و متعهد هستم کمیسیون فدرال تجارت تمام ابزارهای در اختیارش را برای حفاظت از مردم امریکا در مقابل عملکردهای آنلاین ناعادلانه یا فریبکارانه به کار گیرد. او در ادامه اشاره کرده بود افزایش اتکا به اینترنت طی دوران همه‌گیری کرونا، این دوره را به بازه‌ای اضطراری و البته مناسب برای بررسی موضوعات مربوط به حریم خصوصی آنلاین و امنیت تبدیل کرده است.

غرامت ۴ اپراتور مخابراتی به کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا

۴ شرکت مخابراتی در کل مبلغ ۶ میلیون دلار را برای تسویه تحقیقات کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا درباره رویدادی در ۲۰۲۰ میلادی می‌پردازند که طی آن سرویس تماس اضطراری (۹۱۱) قطع شده بود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا اعلام کرد ۴ تهیه‌کننده سرویس مخابراتی در مجموع ۶ میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات مربوط به رعایت قوانین قابلیت اعتماد ۹۱۱ این آژانس طی رویداد قطعی شبکه در سال ۲۰۲۰ پرداخت خواهند کرد. شرکت‌های AT&T، لومن تکنولوژیز، اینترادو و ورایزون طرح‌هایی برای تضمین رعایت قوانین تماس‌های اضطراری FCC اجرا خواهند کرد. جسیکا روزن ورسل رییس کمیسیون فدرال ارتباطات در این باره می‌گوید: تماس با شماره اورژانس (۹۱۱) اهمیت زیادی دارد. بنابراین مهم است که شرکت‌های مخابراتی از قطعی این سرویس‌ها جلوگیری و علاوه بر آن در زمان قطعی نوتیفیکیشن‌های سریع و کافی برای مراکز تماس۹۱۱ فراهم کنند. ماه گذشته شرکت تی موبایل امریکا توافق کرد برای تسویه تحقیق درباره یک رویداد قطعی گسترده سرویس تماس با ۹۱۱ در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۹.۵ میلیون دلار غرامت بپردازد. این تسویه مربوط به تحقیق کمیسیون فدرال ارتباطات درباره بیش از ۱۲ ساعت قطعی سرویس تماس اضطراری در تی موبایل بود. این رویداد در ژوئن ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و به ۲۳هزار تماس ناموفق با شماره اورژانس منجر شده بود.

پیشنهاد جست‌وجوی بینگ مایکروسافت در چین غیرفعال شد

موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت که تنها موتور جست‌وجوی خارجی موجود در چین است، ملزم شد قابلیت پیشنهاد خودکار جست‌وجو در این کشور را به مدت ۳۰ روز معلق کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بینگ در سایت جست‌وجوی چینی خود اعلام کرد بینگ یک پلتفرم جست‌وجوی جهانی است و متعهد است قانون و حق کاربران برای دسترسی به اطلاعات را رعایت کند اما به دلیل این تعلیق اشاره‌ای نکرد. شرکت‌های اینترنتی در چین طی سال گذشته با سخت‌گیری رگولاتوری روبرو شدند که محدودیتهای جدیدی در حوزه‌های مختلف از محتوا گرفته تا حریم خصوصی کاربران اعمال کرد. دولت چین همچنین اعلام کرد می‌خواهد پلتفرم‌ها، ارزش‌های سوسیالیست بنیادین را به شکل فعالی اشاعه دهند. بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت در اکتبر با اشاره به فضای فعالیت پرچالش و الزامات بیشتر، اعلام کرد پلتفرم شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین در چین را تعطیل خواهد کرد. 

 

ارسال نظر