دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۳:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۴۸۰۷

حامی بی‌طرفی اینترنت ،رییس کمیسیون ارتباطات امریکا  شد  

با تایید سنا یک زن به عنوان رییس کمیسیون فدرال ارتباطات انتخاب شد که از حامیان بی‌طرفی اینترنت و نظارت بر شرکت‌‌های بزرگ فناوری است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، برای نخستین‌بار یک زن به عنوان رییس کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) امریکا انتخاب شد. نمایندگان سنا ۶۸ به ۳۱ به جسیکا روزن ورسل (نامزد جو بایدن برای این سمت) رأی دادند. به این ترتیب سمت مدیریت موقت او رسمی شد و از این پس او به مدت ۵ سال رییس کمیسیون مذکور خواهد بود. ورسل از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی تاکنون به‌طور موقت ریاست این کمیته را برعهده داشته است. روزن ورسل تصمیم دارد سیاست‌های فعلی FCC در خصوص دسترسی به ارتباطات برای همه افراد در همه اماکن را حفظ کند. همچنین وی یکی از موافقان طرح بی‌طرفی اینترنت و قوانین دیگری است که در کل نظارت مداوم بر شرکت‌های فناوری بزرگ را تبیین می‌کند. بنابراین موضع وی تضاد زیادی با رییس پیشین کمیسیون فدرال ارتباطات دارد که وضع قوانین مخالف بود. با انتخاب وی در این سمت، کمیسیون فدرال ارتباطات ثبات بیشتری خواهد یافت.

بررسی خرید ۱۶ میلیارد دلاری مایکروسافت در اروپا

رگولاتوری ضد انحصار اتحادیه اروپا از بررسی دقیق خرید ۱۶ میلیارد دلاری مایکروسافت خبر داده تا نگرانی‌های رقبای مایکروسافت در این زمینه برطرف شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت Nuance Communications در زمینه ارایه خدمات نسخه‌برداری از متون مختلف فعالیت می‌کند و رگولاتوری ضد انحصار اتحادیه اروپا از مشتریان این شرکت و نیز رقبای آن در مورد دغدغه‌هایشان در صورت نهایی شدن این خرید پرسش‌هایی را مطرح کرده است. مایکروسافت این خرید را در آوریل نهایی کرده بود و انتشار این خبر با واکنش منفی بسیاری از فعالان بازار فناوری مواجه شده بود. پس از بررسی موضوع، وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه ژوئن و کمیسیون رقابت استرالیا در ماه اکتبر اعلام کردند که با این خرید مخالفت نخواهند کرد. این شرکت‌ها ماه گذشته خواستار تأیید خرید مذکور از سوی دفتر رقابت کمیسیون اروپا شدند و این دفتر تا ۲۱ دسامبر فرصت دارد تا این معامله را تأیید کند یا تحقیقات گسترده‌تری را آغاز کند. این دو شرکت انتظار داشتند که این معامله را تا پایان سال جاری میلادی نهایی کنند، اما ماه گذشته اعلام کردند که ممکن است جدول زمانی تغییر کرده و این کار به اوایل سال آینده موکول شود. فناوری رونویسی شرکت Nuance Communications در بین پزشکان و مراکز تماسی که می‌خواهند روند یادداشت‌برداری را خودکار کنند، محبوب است.

مایکروسافت اتهامات تبعیض علیه مهاجران را تسویه کرد

مایکروسافت اتهامات وزارت دادگستری امریکا مبنی بر تبعیض علیه شهروندان غیرامریکایی در فرآیند استخدام را تسویه کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این وزارتخانه ادعا می‌کند مایکروسافت از متقاضیان شغلی اسناد مهاجرتی غیر ضروری درخواست کرده تا ثابت شود آنها بدون نیاز به ویزای کاری می‌توانند در شرکت فعالیت کنند. همچنین تحقیقات نشان داد مایکروسافت حداقل علیه ۶ شهروند قانونی و دائم امریکا بر اساس وضعیت مهاجرت آنها تبعیض قائل شده و از آنها خواسته تا کارت شهروندی دایمی را نشان دهند تا ثابت شود اجازه کار بدون پشتیبانی کارفرما را دارند. بر اساس شرایط تسویه، مایکروسافت بخش‌هایی از فرآیند استخدام خود را تغییر می‌دهد تا تضمین شود این شرکت از قانون امریکا پیروی می‌کند. طبق قانون این کشور کارفرما اجازه ندارد از متقاضی درخواست ارایه مدارک غیر ملزوم کند. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شایستگی هزاران نفر را تأیید و استخدام می‌کنیم. در این میان به اشتباه از تعداد معدودی خواسته شده اطلاعات یا اسناد اضافی فراهم کنند. ما باید از این اشتباهات اجتناب کنیم. به همین منظور برای برطرف کردن چالش‌ها و ارتقای فرآیندهای داخلی مان همکاری می‌کنیم.

پشتیبانی انگلیس از 2G و 3G در ۲۰۳۳ پایان‌ می‌یابد

دولت انگلیس اعلام کرد تا ۲۰۳۳ میلادی پشتیبانی از سرویس‌های موبایل 2G و 3G را پایان‌ می‌دهد تا امواج رادیویی برای نسل 5G و 6G‌ را ارایه کند. به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، نادین دوریس وزیر فرهنگ انگلیس در این باره گفت: 5G هم‌اکنون زندگی مردم و کسب و کارها را دگرگون کرده است. این فناوری مردم را سریع‌تر به یکدیگر مرتبط می‌کند و سبب می‌شود کسب و کارها پربازده‌تر باشند. او در ادامه افزود: ما ۵۰ میلیون پوند دیگر در حوزه ارتباط موبایل در انگلیس سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا تضمین شود شبکه‌های مخابراتی ما اکنون و در آینده ایمن هستند. بودجه مذکور به پروژه‌های «pen Radio Access Networks» تخصیص می‌یابد و درحالی اعلام می‌شود که دوریس با همتای امریکایی خود دیدار می‌کند. دوریس در ادامه تاریخ پایان فعالیت شبکه‌های 2G و 3G را نیز اعلام کرد و افزود: این روند ورود تولیدکنندگان تجهیزات جدید به بازار را تسهیل می‌کند زیرا آنها مجبور نخواهند بود از فناوری‌های قدیمی پشتیبانی کنند. انگلیس تصمیم دارد اتکا به تعداد اندکی از تهیه‌کنندگان تجهیزات را کاهش دهد.

 

ارسال نظر