اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۳:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۸۰۶

آزمایش ویژگی جدید توییتر برای مشخص کردن پست‌های حساس 

توییتر مشغول ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد فالورهایشان را در برابر محتوای خشن یا ناراحت‌کننده محافظت کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، توییتر در حال آزمایش قابلیتی است که به افراد اجازه می‌دهد هشدارهایی یک‌باره به تصاویر و ویدیوهایی اضافه کنند که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند. این شرکت با اعلام ویژگی آزمایشی اشاره کرد که قابلیت فقط برای برخی از کاربران در دسترس خواهد بود. درصورت دسترسی کاربر به این قابلیت، نماد پرچم جدیدی را در رابط ویرایش تصویر مشاهده می‌شود که با ضربه روی آن سه نقطه در سمت راست پایین عکس ظاهر می‌شود. در نسخه فعلی قابلیت مذکور کاربر می‌تواند هشدارهایی به محتوای خشونت یا محتوای حساس دیگر اضافه کند. تست این ویژگی در حالی انجام می‌شود که توییتر چند روز قبل اشتراک‌گذاری عکس و ویدئوهای خصوصی افراد را ممنوع کرد. ویژگی جدید این پلتفرم به کاربران توییتر کمک می‌کند تا از قرار گرفتن تصادفی فالورهایشان در برابر محتوای ناراحت‌کننده جلوگیری کنند.

از کار افتادن وب‌سایت‌های مشهور با اختلال در کلود آمازون

یک اختلال گسترده در خدمات کلود شرکت آمازون باعث شد ده‌ها سایت مشهور و پخش آنلاین فیلم و ویدئو مختل شوند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، از جمله مهم‌ترین سایت‌های مختل شده می‌توان به نتفلیکس، دیزنی پلاس، رابین هود و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های وابسته به خدمات کلود آمازون اشاره کرد. این اختلال باعث شد حتی تعدادی از وب سایت‌های تجارت الکترونیک آمازون نیز از دسترس خارج شوند و این رویداد در آستانه تعطیلات کریسمس موجب ناخشنودی بسیاری از کاربران شده است. آمازون با صدور بیانیه‌ای از بازگشت بسیاری از خدمات خود به حالت عادی خبر داده و افزوده که در تلاش است سایر خدمات خود را نیز به حالت عادی بازگرداند. دوربین‌های امنیتی Ring آمازون، برنامه بانکداری تلفن همراه Chime و جاروبرقی رباتیک iRobot که از خدمات کلود آمازون استفاده می‌کنند، هم طبق گزارش‌های درج شده در صفحات شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل شدند. نتفلیکس که تقریباً تمام زیرساخت‌های خود را بر روی خدمات کلود آمازون مستقر کرده، به دنبال وقوع این اختلال ۲۶ درصد از ترافیک خود را از دست داد. آمازون مدعی شده که این قطعی مربوط به برخی سخت افزارهای شبکه بوده و به رابط برنامه‌نویسی آمازون و مجموعه‌ای از پروتکل‌ها که برای ساخت و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی استفاده می‌شود، مرتبط است.

حذف خودکار پیام‌ها برای همه مکالمات واتس‌اپ فعال شد

کاربران واتس‌اپ اکنون می‌توانند گزینه پیام‌های محو شونده را برای همه پیام‌های جدیدی که ارسال و دریافت می‌کنند به صورت پیش فرض فعال کنند. به گزارش ایسنا، سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ گزینه‌ای را عرضه کرد که به کاربران امکان می‌دهد حذف خودکار پیام‌ها را به صورت پیش فرض برای همه مکالمات جدید فعال کنند. پیش از به‌روزرسانی جدید، کاربران باید به صورت دستی گزینه پیام‌های محو شونده را برای هر مکالمه جدید فعال می‌کردند. واتس‌اپ همچنین علاوه بر گزینه هفت روز که سال گذشته در زمان معرفی قابلیت پیام‌های محوشونده ارایه کرده بود، به کاربران گزینه برای حذف خودکار پیام‌هایشان پس از ۲۴ ساعت یا ۹۰ روز را می‌دهد. زفیر خان، مدیر محصول واتس‌اپ در مصاحبه‌ای با تِک کرانچ گفت: اگر یکی از طرفین گفت‌وگو گزینه موقتی را فعال کرده باشد، پیامها پس از یک مدت معین حذف خواهند شد. واتس‌اپ این گزینه را برای همه پیامهای گروه فعال کرده و در زمان ایجاد گروه امکان انتخاب چنین گزینه‌ای را فراهم می‌کند.

برنامه‌ریزی جدید متا برای تعویق بازگشت به کار کارمندان 

متا اعلام کرد دفاتر خود در ایالات متحده را در ۳۱ ژانویه سال آینده به‌طور کامل بازگشایی می‌کند ولی امکان تأخیر در بازگشت برای کارمندان علاقه‌مند وجود دارد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، متا اعلام کرده به کارمندانش فرصت می‌دهد تا بازگشت برنامه‌ریزی شده خود را سه تا پنج ماه به تعویق بیاندازند. هدف از این کار انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی برای بازگشت به شرایط کاری عادی است. متا که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، گفته که به برنامه‌های قبلی خود نیز پایبند خواهد بود و کارمندانی که می‌توانند از راه دور کار کنند قادر خواهند بود برای دورکاری تمام وقت درخواست ارایه کنند. ژانل گیل، معاون ارشد شرکت متا در این مورد گفته است: ما می‌دانیم که برخی از کارمندان کاملاً آماده بازگشت به سر کار نیستند. ما همچنان به ارایه گزینه‌های مختلف برای انتخاب بهترین گزینه ادامه می‌دهیم تا کارمندان ما بتوانند تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد نحوه بازگشت به محل کار خود بگیرند. این تصمیم متا در زمانی اتخاذ می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها در ایالات متحده تاریخ بازگشایی دفاتر خود را به دلیل نگرانی در مورد گسترش سریع نوع جدبد ویروس کرونا موسوم به اومیکرون به تعویق می‌اندازند.

 

ارسال نظر