دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۲:۴۱:۴۴
کد خبر: ۱۸۴۵۱۳

ضربه جدید رگولاتور رقابت انگلیس به فیس‌بوک

پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده رگولاتور رقابت انگلیس فرایند ادغام شرکت «گیفی» در متا (شرکت مادر فیس‌بوک) را مسدود کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، بر اساس گزارشی جدید اداره رقابت و بازارهای انگلیس تصمیم دارد قرارداد مذکور را لغو کند بدین‌ترتیب این نخستین‌باری خواهد بود که این سازمان به یک شرکت بزرگ اجازه خرید و ادغام شرکت دیگری را نمی‌دهد. رگولاتور رقابت انگلیس در ماه اکتبر متا را به دلیل نقض دستوری که در جریان تحقیقات در مورد خرید پلتفرم گیفی انجام شده بود، ۵۰.۵ میلیون پوند (۶۷.۳۵ میلیون دلار) جریمه کرد. گیفی وب‌سایتی برای ساخت و اشتراک‌گذاری تصاویر انیمیشنی یا GIF است که فیس بوک در ماه می‌سال گذشته آن را خرید. این شرکت تصمیم داشت گیفی را با اینستاگرام یکپارچه کند. طبق گزارش‌های منتشرشده در آن زمان رقم این قرارداد به حدود ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسید. این در حالی است که متا و اداره رقابت و بازارهای انگلیس به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند.

قانون جدید استرالیا ماهیت ترول‌های سایبری را فاش می‌کند

به گفته اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، این کشور تصمیم دارد با ارایه قانونی شبکه‌های اجتماعی را ملزم به افشای اطلاعات کاربرانی کند که کامنت‌های افتراآمیز منتشر می‌کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت این کشور از مدتی قبل مشغول بررسی مرزهای مسوولیت پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و فیس‌بوک درباره محتوای افتراآمیز در سایت‌هایشان است. این در حالی است که طبق اعلام دادگاه عالی استرالیا شبکه‌های اجتماعی مسوولیت کامنت‌های مردم در پلتفرم‌های آنلاین را خواهند داشت. این رأی سبب شد برخی خبرگزاری‌ها مانند سی‌ان‌ان دسترسی کاربران استرالیایی به صفحات فیس‌بوک خود را مسدود کرده است.  موریسون در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: فضای آنلاین نباید به یک غرب وحشی تبدیل شود که ربات‌ها، ترول‌ها و دیگر ماهیت‌های ناشناس بتوانند در آن به مردم آزار برسانند. نمی‌توان اجازه داد چنین اتفاقاتی در دنیای واقعی رخ دهد. همچنین در قانون جدید مکانیسم ثبت شکایاتی نیز ارایه می‌شود.

ادامه کندی سرعت توییتر تا پاکسازی کامل محتوای غیرمجاز

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مقامات روسیه اخیرا اقداماتی را برای سامان‌دهی فعالیت غول‌های فناوری انجام داده و جریمه‌های کوچکی برای تخلفات مربوط به محتوای غیرمجاز علیه آنها صادر کرده‌اند و همزمان از شرکت‌های خارجی خواسته‌اند نماینده رسمی در روسیه معرفی کنند و اطلاعات شخصی شهروندان روسی را در این کشور نگهداری کنند. روس‌کومنادزور (رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه) به رویترز اعلام کرد توییتر از مارس به دلیل ارسال شدن پست‌های حاوی محتوای هرزه‌نگاری کودکان، اطلاعات مربوط به مواد مخدر یا تشویق خردسالان به خودکشی، با کندی تنبیهی سرعت روبرو شده است. توییتر این ادعا که اجازه داده است پلتفرمش برای ترویج رفتارهای غیرقانونی مورد استفاده قرار بگیرد را رد و اعلام کرده که سیاستش هیچ اغماضی در برابر بهره‌برداری از کودکان ندارد و ترویج خودکشی و خودآزاری را ممنوع می‌کند. 

 

ارسال نظر