اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۲:۴۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۵۱۲

درخواست برای بررسی مجدد پرونده مدیرعامل «دیوار»

رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «عیسی زارع‌پور» از رییس قوه قضاییه درخواست کرد با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بررسی، دوباره پرونده حبس قطعی مدیرعامل دیوار در دستور کار قرار بگیرد. به گزارش ایرنا، خبر محکومیت مدیرعامل اپلیکیشن در اوایل هفته جاری اعلام شد. بر اساس حکم صادرشده از دادگاه تجدیدنظر تهران، «اشکان آرمندهی» به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا، از طریق جذب زنان تن‌فروش» به حبس قطعی محکوم شد. پس از اعلام این خبر، فعالان و مسوولان حوزه استارت‌آپی کشور درخواست کردند دوباره به این پرونده رسیدگی شود. سید جمال هادیان، رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات، در توئیتی از پیگیری این موضوع توسط عیسی زارع پور وزیر ارتباطات خبر داد. وی گفت: وزیر ارتباطات از زمان اطلاع از پرونده مدیرعامل دیوار، پیگیر موضوع است و از رییس قوه قضاییه، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری برای بررسی مجدد این حکم را درخواست کرده است. هادیان افزود: هر چند طبق شنیده‌ها رییس قوه قضاییه هم از ابتدای اعلام این خبر، پیگیر موضوع است. به گزارش ایرنا، سایت دست دوم فروشی «دیوار» پس از انتشار خبر این محکومیت، اعلام کرد: «عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» است؛ این در حالی است که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.»

حمله هکرها به سرورهای مایکروسافت اکسچنج

هکرها با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های پروکسی‌شل و پروکسی‌لاگین، به سرورهای اکسچنج مایکروسافت حمله کرده و به انتشار بدافزار اقدام کرده‌اند. به گزارش ایسنا، هکرها با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های ProxyShell وProxyLogon، سرورهای Microsoft Exchange را مورد حمله قرار داده‌اند. آنطور که مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) گزارش می‌دهد، هکرها با ارسال ایمیل‌هایی با پیوست‌های بدافزار یا لینک‌های حاوی پیام‌های مخرب، زنجیره آلوده‌سازی را وسیع‌تر می‌کنند. عوامل تهدید از تعدادی تکنیک که جهت گمراه‌سازی کاربران برای باز کردن ایمیل و پیوست مخرب است، استفاده می‌کنند. این روش‌ها می‌تواند جعل یک فرستنده قانونی، یا یک ایمیل ساختگی که به نظر می‌رسد از یک شرکت معتبر ارسال شده است، باشد. محققان TrendMicro یک نقص در سرورهای مایکروسافت Exchange کشف کرده‌اند که برای توزیع ایمیل‌های مخرب بین کاربران داخلی یک شرکت استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که هکرهای پشت این حمله از گروه معروف TA هستند که ایمیل‌هایی را با پیوست‌های مخرب توزیع می‌کند. توصیه شرکت مایکروسافت به کاربران خود این بوده است که سرورهای Exchange خود را همیشه به‌روزرسانی کنید.

ویژگی جدید واتس‌اپ  برای قابلیت واکنش‌ها به پیام

واتس اپ از چند ماه قبل کار روی قابلیت جدید «واکنش‌ها» را آغاز کرده است. اکنون گزارشی جدید نشان می‌دهد این اپ مشغول ارتقای قابلیت مذکور است. به گزارش مهر، این قابلیت در چت‌های فردی و گروهی ارایه می‌شود و همه می‌توانند با نگاه کردن به تب اطلاعات واکنش، ببینند چه کسی به پیام واکنش نشان داده است. کاربران می‌توانند با یک کلیک همه افرادی که در یک گروه چت به پیام واکنش نشان داده‌اند را ببینند.کاربران می‌توانند نسبت به یک پیام خاص یک‌بار واکنش نشان دهند و البته واکنش‌ها نیز محدود به ۶ ایموجی است. در حال حاضر این قابلیت شامل واکنش‌های «پسندیدن»، «دوست داشتن»، «خندیدن»، «تعجب کردن»، «غمگین شدن» و «تشکر کردن» است. 

 

ارسال نظر