اخبار

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۱:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۸۴۰۷۶

دسترسی رایگان به داده‌ها برای توسعه‌دهندگان در توییتر

توییتر دیروز از ارایه دسترسی رایگان به داده‌های این شبکه اجتماعی برای کمک به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان برای طراحی ابزار و محصولات تازه خبر داد. به گزارش هر به نقل از رویترز، توییتر امیدوار است این روند تازه به تولید محصولات تازه‌ای منجر شود که مکالمات آنلاین امن‌تر را ممکن کرده و مدیریت محتوا را در فضای مجازی تسهیل کند. این اقدام بخشی از تلاش‌های روزافزون توییتر در یک سال اخیر برای تمرکززدایی از این شرکت است. توییتر قصد دارد از این طریق به کاربران کنترل بیشتری بر روی محتوای قابل مشاهده شان در فید توییتر بدهد یا راه‌های تازه‌ای برای به اشتراک‌گذاری محتوا در سایت خود در دسترس قرار دهد. تلاش برای افزایش دسترسی توسعه‌دهندگان توییتر در حالی صورت می‌گیرد که توییتر، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی با انتقادهای جهانی در مورد اینکه چگونه الگوریتم‌های آنها تنها برخی محتوای خاص را نشان می‌دهند و نقشی مخرب در جهت افزایش انتشار اطلاعات نادرست یا سخنان نفرت‌انگیز دارند، مواجه هستند. از روز دوشنبه، توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی توییتر (API) و بدون صرف هیچ هزینه‌ای به داده‌های حداکثر ۲ میلیون توییت در ماه دسترسی داشته باشند.

خدمات ویژه آی‌‌بی‌ام و آمازون به شرکت‌های نفتی

دو شرکت‌ای بی‌ام و آمازون از همکاری با یکدیگر برای طراحی مجموعه ابزاری به منظور کمک به شرکت‌های نفتی برای مدیریت مجموعه داده‌های پراکنده شان خبر داده‌اند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، آمازون در سال ۲۰۱۸ با همکاری شرکت رویال داچ شل فناوری را ابداع کرد که داده‌های کاغذی حاصل از بیش از یک قرن فعالیت این شرکت را به فرمتی استاندارد مبدل کرد تا کارایی و بهره‌وری این شرکت در جریان فعالیت‌های مختلف افزایش یابد. فناوری مذکور به‌طور گسترده و منبع باز بین صنایع مختلف به اشتراک گذاشته شد و البته تنها بر روی مراکز داده مبتنی بر کلود کامپیوتینگ کار می‌کند. برخی کشورهای تولیدکننده نفت مانند نیجریه، عربستان سعودی و روسیه که از مراکز داده آمازون استفاده نمی‌کنند، شرکت‌های زیرمجموعه خود را وادار به ذخیره‌سازی داده‌های‌شان در داخل کشورهای‌شان می‌کنند. برای اینکه کشورهای یادشده نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند، ‌ای بی‌ام و آمازون راه‌حلی اندیشیده‌اند. شرکت‌های نفتی با استفاده از فناوری جدید‌ای بی‌ام موسوم به اوپن شیفت می‌توانند از ابزار داده مبتنی بر فناوری کلود در مراکز داده خصوصی شرکت‌های خود در کشورهای‌شان استفاده کنند. مانیش چاولا، مدیرعامل جهانی انرژی، منابع و تولید در IBM، در مصاحبه‌ای گفت: بخش بسیار مهمی از بازار نفت را داده‌ها تشکیل می‌دهند و افزایش دسترسی به ابزار مدیریت داده به شرکت‌های نفتی کمک می‌کند تا از دارایی‌های غیرنفتی مانند انرژی باد و خورشید نیز برای تأمین انرژی استفاده کنند. انرژی‌های تجدید پذیر به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا از بروندادها و خروجی‌ها در مکان‌ها و زمان‌های مختلف مطلع باشند. از این طریق حضور در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر برای آنها آسان‌تر می‌شود، زیرا این شرکت‌ها تمام داده‌های مربوط به انرژی باد و خورشیدی، داده‌های خطوط انتقال و غیره را نیز در اختیار دارند.

همکاری تلنور و گوگل کلود

دو شرکت تلنور (Telenor) و گوگل، متعلق به شرکت الفابت، از همکاری خود برای دیجیتالی کردن فعالیت‌های مخابراتی تلنور خبر دادند. طبق این بیانیه آنها در حال بررسی راه‌هایی هستند تا با همکاری یکدیگر خدمات دیجیتالی را به مشتریان این غول مخابراتی ارایه کنند. به گزارش پیوست طبق اعلام مدیران عامل این شرکت‌ها به رویترز، این دو نه تنها از خدمات گوگل کلود برای تقویت آی‌تی و شبکه تلنور استفاده می‌کنند بلکه سعی دارند ابزارهای دیجیتالی را هم در اختیار مشتریان تلنور بگذارند. تلنور که شرکتی مخابراتی در اسلو است به ۱۷۲ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کنند. نیمی از درآمد این شرکت از آسیا و نیمی دیگر از شمال اروپا تامین می‌شود. سیگو برکه، مدیرعامل تلنور، گفت که این پروژه دیجیتال‌‌سازی تحول بزرگی برای تلنور است و یکی از اهداف آن دستیابی به جریان‌های جدید مالی است. او گفت: من فکر می‌کنم آینده شرکت‌های مخابراتی فراتر از ارتباط و اتصال است و آنها باید در کنار اتصال به دنبال ارزش‌آفرینی باشند. برکه افزود، با توجه به وابستگی روزافزون شبکه‌ها به نرم‌افزار، تلنور به یک بخش مبتنی بر ابر نیاز دارد و توانایی‌های گوگل در مدیریت داده، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی این شرکت را به گزینه مناسبی برای این همکاری تبدیل کرده است. به گفته او: «دیجیتالی کردن عملیات‌ها به معنای روان‌تر کردن آن است. شما با این کار می‌توانید قطعی‌ها را قبل از وقوع پیش‌بینی کنید. با جابه‌جا کردن یک سری از فرآیندهای بک‌اند (Backend)، می‌توانید تجربیات مشتری را روان‌تر و بهتر کنید.» توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود، می‌گوید دیجیتالی کردن عملیات اصلی یک شرکت مخابراتی به بزرگی تلنور و البته ارایه پیشنهادات مشترک تجربه تازه‌ای برای گوگل کلود است. این دو شرکت در اولین اقدامات خود قصد دارند پلتفرمی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) ارایه و فرآیند‌های آنها را دیجیتال کنند. کوریان می‌گوید: «مساله به بهینه‌سازی مراکز داده و انتقال مراکز داده به ابر محدود نمی‌شود. کاری که ما برای شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم، تنها ایفای نقش به عنوان یک عرضه‌کننده تکنولوژی نیست بلکه پیشنهادی مشترک برای مشتریان این بخش خواهد بود.»

 

ارسال نظر