ایلان ماسک حدود ۵ میلیارد سهام تسلا را فروخت

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۴:۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۹۰۴

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، حدود ۵ میلیارد دلار سهام این شرکت را فروخته است. او هنوز بیش از ۱۶۶ میلیون سهام این شرکت را در مالکیت خود دارد.

فروش سهام تسلا به دنبال یک رای‌گیری توییتری انجام گرفت که در آن ماسک از دنبال‌کنندگان خواسته بود در مورد سرونوشت ۱۰ درصد از سهام او در تسلا تصمیم‌گیری‌ کنند. سهامی که تا امروز فروخته شده حدود ۳ درصد از سهام ماسک در تسلا است. به گزارش پیوست، مدیر سرمایه ایلان ماسک حدود ۳.۵۵ میلیون سهام او را در یک سری معاملات به ارزش ۳.۸۸ میلیارد دلار به فروش رسانده است. این تراکنش‌ها از پیش تعیین شده نیستند. این در حالی است که اسناد دیگری هم نشان می‌دهد ایلان ماسک در حال فروش سهام دیگر نیز هست.

 این فروش سهام پیشتر در ۱۴ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. این دسته مربوط به فروش ۹۳۰ هزار سهام به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار است. هدف از فروش این سهام‌ها پرداخت مالیات است. 

ماسک پیش از علنی شدن فروش سهام از ۶۲.۵ میلیون دنبال‌کننده خود خواست تا در یک رای‌گیری، آینده دارایی‌های او در تسلا را مشخص کنند. پس از اتمام این رای‌گیری که نتیجه آن به نفع فروش سهام بود، سهام شرکت تسلا روز دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ درصد سقوط کرد. با این حال سهام تسلا چهارشنبه بار دیگر رشد کرد و ارزش آن ۴ درصد افزایش یافت. 

کن گریفین، مدیرعامل صندوق سرمایه سیتادل (Citadel)، روز چهارشنبه در یک مراسم آنلاین گفت که او شخصا با فروش سهام توسط ماسک موافق نیست. او گفت: «افرادی مثل ایلان ماسک و جف بزوس زندگی مردم را متحول کرده‌اند و ما می‌خواهیم تا زمانی که انرژی و انگیزه پیشبرد کسب و کار را دارند، خودشان کنترل شرکت‌هایشان را در اختیار داشته باشند.» ماسک پیشتر در کنفرانس کد که ماه سپتامبر برگزارش شد از احتمال فروش «بخش عظیمی» از آپشن‌های (Options) خود در سه ماهه چهارم است. 

ماسک در این کنفرانس گفت که پس از انقضای این آپشن‌ها، حاشیه مالیاتی او به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد. اعضای فعلی و سابق هیات‌مدیره تسلا از جمله رابین دنهالم، کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک، آیرا اهرنپریس و انتونیو گارسیاس از ۲۸ اکتبر که ارزش بازار تسلا از هزار میلیارد دلار فراتر رفت، صدها میلیون دلار سهام تسلا را فروخته‌اند.

 

ارسال نظر