دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۲:۲۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۳۴۳۱

قانون‌گذاری چین در مورد انتقال داده به خارج از این کشور

اداره فضای مجازی چین امروز پیش‌نویس قانونی را منتشر کرد که به موجب آن شرکت‌هایی که داده‌های بیش از یک میلیون کاربر را جمع‌آوری کرده و به خارج می‌فرستند باید از آن تبعیت کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، بر اساس این قانون شرکت‌های یادشده که باید داده‌های کاربران‌شان را برای موسساتی در خارج از چین ارسال کنند موظف هستند گزارشی را در این زمینه برای بررسی‌های امنیتی به رگولاتوری چین تسلیم کنند. چین در سال‌های اخیر به علت نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی حساسیت زیادی در زمینه نحوه مدیریت داده‌های کاربران چینی به خرج داده و تلاش می‌کند تا حد امکان از این کار جلوگیری کند. همچنین این کشور شرکت‌های فناوری را مجبور به نصب سرور در داخل خاک چین برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربران کرده است. رگولاتوری چین روز گذشته نیز اعلام کرده بود باید از قدرت اینترنت در جهت تسهیل ارتباطات استفاده کرد و با کمک آن نظریه‌های نوآورانه حزب کمونیست این کشور را به مردم عادی منتقل کرد. در همین راستا باید الگوهای خوب ترویج شوند و همچنین کاربران جوان اینترنت طوری راهنمایی شوند تا عادت‌های خوب فضای سایبری داشته باشند و از رفتارهای بد مانند قلدری سایبری دوری کنند. در همین راستا شرکت‌های فناوری نیز باید شیوه‌های قانونمند‌سازی خود را ارتقا دهند.

جریمه میلیون دلاری سارق حساب‌های نتفلیکس در استرالیا

پلیس فدرال استرالیا فردی را که اطلاعات ورود به حساب‌های کاربری نتفلیکس، هولو و اسپاتیفای هزاران نفر را سرقت کرده مجبور به پرداخت ۱.۶۶ میلیون دلار استرالیا جریمه کرد. به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این فرد که در شهر سیدنی زندگی می‌کند، با همدستی یک امریکایی اسامی کاربری و کلمات عبور هزاران نفر را سرقت کرده و آنها را به صورت آنلاین و با قیمت‌های کمتر به فروش رساندند. 

تحقیقات در مورد این دو نفر در ماه مه ‌سال ۲۰۱۸ و پس از آن آغاز شد که پلیس فدرال امریکا اطلاعاتی در مورد یک وب سایت فروش حساب کاربری به دست آورد. این سایت اطلاعات حساب‌های کاربری مسروقه مورد استفاده در نتفلیکس، اسپاتیفای و هولو را به فروش می‌رساند و اکثر قربانیان اهل کشورهای استرالیا و امریکا بودند. این سایت و سه سایت همکار با آن برای فروش اطلاعات بیش از ۱۵۰ هزار کاربر سایت‌های یادشده مورد استفاده بوده‌اند و در مجموع به بیش از ۸۶ هزار کاربر برای استفاده غیرقانونی از نتفلیکس، هولو و اسپاتیفای دسترسی غیرقانونی دادند. مجرم استرالیایی در اکتبر سال گذشته شناسایی و دستگیر شد و علاوه بر پرداخت جریمه مالی باید دو سال و دو ماه را نیز در زندان بگذراند.

 

ارسال نظر