اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۶۹۴

گوگل ارایه سرویس بانکداری را لغو کرد

گوگل به دلیل تاخیرهای متعدد ارایه سرویس بانکداری مبتنی بر اپ گوگل‌پی را متوقف کرده است. به گزارش مهر به نقل از ورج، گوگل توسعه سرویس پلکس را متوقف کرده است. هدف این سرویس ارایه سرویس‌های بانکداری به کاربران از طریق اپلیکیشن گوگل‌پی بوده است. با کمک این سرویس کاربران می‌توانستند حساب‌های بانکی افتتاح و از طریق اپ آنها را مدیریت کنند. سرویس مذکور قرار بود به کاربران اجازه دهد به حساب بانکی یا پس‌اندازی وارد شوند که بانک‌های سنتی به کاربران ارایه می‌کنند و کاربر می‌تواند از طریق اپ آنها را مدیریت کند. گوگل پروژه را به دلیل تأخیرهای متعدد رها کرده است. علاوه بر آن مدیر ارشدی که برای توسعه این پروژه فعالیت می‌کرد نیز شرکت را ترک کرده است. البته ارایه سرویس پلکس به معنای آن نبود که گوگل به‌طور مستقیم با بانک‌ها رقابت می‌کرد. بلکه این شرکت فناوری تصمیم داشت تا با موسسات مالی مختلفی همکاری کند که حساب‌های بانکی را بدون کارمزدهای ماهانه و حداقل تراز حساب برای کاربران فراهم می‌کردند. این شرکت در ایمیلی اعلام کرد همچنان معتقد است مشتریانی که به دنبال راه‌هایی ساده‌تر برای پرداخت هزینه خریدهای آنلاین هستند، متقاضی چنین سرویسی خواهند بود، اما گوگل اکنون روی توانمندسازی سرویس‌های دیجیتال برای بانک‌ها و موسسات مالی دیگر فعالیت می‌کند.

ترامپ خواستار بازگشایی حساب توییترش شد

دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق امریکا از یک قاضی دادگاه فدرال در ایالت فلوریدا خواست تا توییتر را وادار کند حساب کاربری‌اش را بازگشایی کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، ترامپ در ماه جولای از توییتر، فیس‌بوک و گوگل و همچنین مدیران ارشد اجرایی این شرکت‌ها به اتهام ساکت کردن غیرقانونی دیدگاه‌های محافظه‌کارانه شکایت کرد. درخواست ترامپ برای صدور دستور اولیه علیه توییتر در شهر میامی امریکا ثبت شد. در این درخواست اشاره شده شبکه اجتماعی مذکور حساب کاربری وی را در ماه ژانویه و تحت فشار رقبای سیاسی در کنگره لغو کرده است. پلتفرم اجتماعی مذکور از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و شورش حامیان او در کنگره، شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر به دلیل نقض قوانین مربوط به ترویج خشونت، حساب‌های کاربری وی را حذف کردند.

تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران

اپل به تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون خواهد بود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، در حال حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس‌بوک و گوگل است و اپل هم قصد دارد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند. موسسه تحلیلی آر‌بی‌سی کاپیتال مارکتس بر این باور است که از زمان به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون در آوریل امسال، اکثر آیفون‌ها به کاربران امکان داده‌اند فهرست برنامه‌هایی که قادر به پیگیری فعالیت‌های افراد هستند را انتخاب کنند. دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک کمک می‌کند تا آگهی‌هایی مطابق با نیاز و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تأثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و اندازه‌گیری کنند. این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه‌ها یا ای‌تی‌تی نام گرفته، برخی شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و نیز شرکت‌های بازی موبایل مانند فیس‌بوک را نگران کرده است. آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می‌شود که تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های وابسته به اپل گران‌تر و مشکل‌تر شود.

وکیل گوگل سوءاستفاده از بازار اتحادیه اروپا را رد کرد

در شرایطی که گوگل به علت سوءاستفاده از تسلط انحصاری خود بر بازار اروپا ۵ میلیارد دلار جریمه شده، وکیل این شرکت با رد این ادعا و انتقاد از اتحادیه اروپا واکنش تندی نشان داد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، مردیت پیکفورد وکیل گوگل در واکنش به تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، گفت: «میلیاردها نفر در جهان از گوگل به خاطر خدمات خوب آن استفاده می‌کنند، نه بدان علت که این شرکت قراردادهایی را برای حفظ توان رقابتی خود منعقد کرده است. مشتریان ما احمق نیستند.» علت جریمه بی‌سابقه گوگل توسط کمیسیون اروپایی، سوءاستفاده این شرکت از تسلط انحصاری بر بازار سیستم‌های عامل برای از میدان به در کردن رقبا و تداوم تسلط بر بازار جست‌وجوگرهای اینترنتی از سال ۲۰۱۱ به این سو عنوان شده است. یکی از دلایل محکومیت گوگل، مجبور کردن شرکت‌های سازنده گوشی به نصب اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل و نیز مرورگر کروم و گوگل پلی به صورت پیش فرض بوده است. وکیل گوگل در واکنش به این اتهامات گفته است: علت استفاده میلیاردها نفر از خدمات جست‌وجوی گوگل به صورت روزمره، سوءاستفاده آن از تسلطش بر بازار نیست. علت این مساله برتری خدمات آن است. 

 

ارسال نظر