دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۹۸۶

اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب‌زنی محتوای تبلیغاتی شدند

دادگاهی در آلمان با رای خود اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را موظف کرده محتوای تبلیغاتی را با برچسب در پلتفرم مشخص کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق رأی دادگاهی عالی در آلمان، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی که از شرکت‌ها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می‌کنند باید پست‌های حاوی چنین محتوایی را با برچسبی خاص مشخص کنند. اینفلوئنسرها هزاران فالوئر دارند و برای تبلیغ کالاها در اینستاگرام مبالغ هنگفتی از شرکت‌ها دریافت می‌کنند. این رأی دادگاه فدرال آلمان در خصوص پرونده ۳ اینفلوئنسر اینستاگرامی بود. طبق این رأی اگر اینفلوئنسری از شرکتی دستمزد نگیرد، می‌تواند بدون برچسب تبلیغات محصول را نشان دهد. دادگاه در خصوص یک اینفلوئنسر اعلام کرد که از آنجا که وی برای تبلیغ یک برند مربا پول دریافت کرده باید در این باره شفاف‌سازی می‌کرده است. اما دادگاه پرونده‌های یک مجری تلویزیونی و یک اینفلوئنسر دیگر که درباره یک اسباب بازی پستی منتشر کرده بودند را رد کرد. زیرا آنها پولی از شرکت تولید‌کننده اسباب بازی برای تبلیغ دریافت نکرده بودند. بنابراین مجبور نبودند به پست‌های خود برچسب تبلیغاتی اضافه کنند. سال گذشته اینستاگرام به توافقی با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) دست یافت تا با تبلیغات پنهان اینفلوئنسرها درتصاویر و ویدئوهای اینستاگرامی مقابله کند.

خریدهای کوچک شرکت‌های فناوری امریکا بررسی می‌شود

کمیسیون فدرال تجارت امریکا قصد دارد هفته آینده جلسه‌ای برای استماع اطلاعات مربوط به خریدهای کوچک برخی شرکت‌های فناوری این کشور برگزار کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی خریدهای شرکت‌هایی مانند اپل و فیس‌بوک تا بدان حد کوچک و جزیی است که نگرانی در مورد احتمال انحصارطلبی تجاری و آسیب زدن به منافع رقبا ایجاد نمی‌کند. اما ظاهراً کمیسیون فدرال تجارت امریکا دیگر چنین دیدگاهی ندارد. نشست‌های کمیسیون یادشده در این زمینه بعد از آغاز به کار لیناخان به عنوان رییس جدید آن در ماه ژوئن آغاز شده است. قرار است هفته آینده پنج کمیسیونر این کمیسیون خط مشی‌های دولت ترامپ در زمینه خریدهای کوچک شرکت‌های فناوری را از نو بررسی کنند تا مشخص شود آیا باید در این زمینه و به خصوص در مورد ادغام غول‌های فناوری با تأمین‌کنندگان خدمات آنها بازنگری شود یا خیر. در این جلسه استماع خریدهای کوچک برخی شرکت‌های بزرگ فناوری امریکا بررسی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت هم اشاره کرد. این شرکت‌ها هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

هشدار سناتور امریکایی به آمازون برای مقابله با دروغ‌های کرونایی

الیزابت وارن سناتور امریکایی به شرکت آمازون هشدار داد که باید برای مقابله با انتشار اخبار دروغ در مورد ویروس کرونا تلاش‌های بیشتری انجام دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، یک ماه قبل از آغاز تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا در غرب امریکا در مارس سال ۲۰۲۰، شرکت آمازون قول داد از فروش و ارسال محصولاتی که در آنها ادعاهایی دروغ در مورد درمان ویروس کرونا مطرح شده، جلوگیری کند. اما برخی از این کالاها باز هم توسط آمازون ارسال شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز هم از طریق شرکت آمازون کالاهایی به فروش می‌رود که حاوی اطلاعات دروغ در مورد ویروس کرونا و واکسن‌های آن هستند. این کالاها هنوز در صورت جست‌وجو در آمازون به سهولت در دسترس قرار می‌گیرند و این امر موجب خشم الیزابت وارن سناتور امریکایی شده است. از جمله این اقلام عرضه شده می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که در آنها دروغ‌های متنوعی در مورد واکسن‌های کرونا و نحوه درمان این ویروس وجود دارد. آمازون حتی یکی از این کتاب‌ها را به عنوان پرفروش برچسب زده و عملاً به نفع آن تبلیغ می‌کند. خانم وارن با ارسال نامه‌ای برای اندی جیسی مدیرعامل آمازون از وی خواسته تا هر چه سریع‌تر در الگوریتم‌های آمازون بازنگری کرده و اقلام و کالاهای اینچنینی را از سایت مذکور حذف کند.

بازگشایی دفاتر مایکروسافت به تاخیر افتاد

مایکروسافت به دلیل شیوع کرونای دلتا، تصمیم گرفت بازگشایی کامل دفاترش در امریکا را تا زمان نامعلومی به تاخیر بیندازد. به گزارش ایسنا، مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد با توجه به ابهامات پیرامون کووید ۱۹، تصمیم گرفتیم تاریخ جدیدی را برای بازگشایی کامل دفاتر امریکایی خود پیش بینی نکرده و گشایش دفاترمان را زمانی انجام دهیم که بر اساس دستورالعمل سلامتی عمومی، ایمن باشد. شرکت مایکروسافت اعلام کرد کارمندان هر دفتری در امریکا هنگامی به محل کار خود بازخواهند گشت که همه دستورالعمل‌های دولت محلی محقق شده و محل مذکور به مرحله ششم از معیارهایی که این شرکت در مارس شرح داده بود برسد. رسیدن به مرحله ششم مستلزم آن است که کووید 19 دیگر بار مهمی برای جامعه محلی نباشد و به ویروسی مانند آنفلوآنزای فصلی تبدیل شده باشد. این غول نرم‌افزاری پیشتر اعلام کرده بود دفتر مرکزی ردموند و سایر دفاتر امریکایی را به جای هفتم سپتامبر، در چهارم اکتبر (۱۲مهر) بازگشایی خواهد کرد. بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت اعلام کرد یک فرصت ۳۰ روزه به کارمندان به منظور آماده شدن برای بازگشت به محل کار خواهد داد. از ۱۸۱ هزار کارمند مایکروسافت، ۱۰۳ هزار نفر در ایالات متحده کار می‌کنند.

 

ارسال نظر