دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۹۳۵

قابلیت «Last Seen» واتس‌اپ ارتقا می‌یابد

طبق گزارشی جدید واتس‌اپ مشغول توسعه قابلیتی است که به کاربر اجازه می‌دهد آخرین زمان فعالیت خود در اپلیکیشن را فقط برای برخی از شماره تماس‌ها غیرفعال کند. به گزارش مهر به نقل از مک رومر، واتس‌اپ مشغول توسعه ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد قابلیت مشاهده وضعیت «Last Seen» خود را برای هر یک از مخاطبان به‌طور جداگانه تعیین کنند. به‌طور معمول کاربران واتس‌اپ می‌توانند وضعیت «Last Seen» مخاطب‌شان را در قسمت بالای چت مشاهده کنند که به آنها نشان می‌دهد مخاطبشان آخرین بار چه زمانی اپ را باز کرده و فعال بوده است. درحال حاضر امکان غیرفعال کردن وضعیت «Last Seen» وجود دارد. اما تنظیمات این ویژگی محدود به گزینه‌های «همه افراد» «شماره تماس‌های من» و «هیچ کس» است. بنابراین هیچ راهی وجود ندارد این قابلیت فقط برای برخی از شماره تماس‌ها فعال شود. اما اکنون به نظر می‌رسد این روند در حال تغییر است. در بخش تنظیمات حریم خصوصی این پیام‌رسان گزینه «شماره تماس‌های من به غیر از…» نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد شماره‌های خاصی را انتخاب کند تا آنها نتوانند وضعیت آخرین زمان فعالیتشان در شبکه پیام رسان را مشاهده کنند. البته با غیر‌فعال کردن قابلیت«Last Seen» برای برخی شماره تماس‌ها، کاربر نیز نمی‌تواند آخرین زمان فعالیت مخاطبش در واتس را ببیند. با این وجود هنوز مشخص نیست قابلیت جدید به‌طور واقعی برای کاربران عرضه می‌شود یا خیر.

نرم‌افزار خرابکار امریکایی جلوی استخدام میلیون‌ها نفر را گرفت

یک نرم‌افزار خودکار امریکایی که برای اسکن کردن درخواست‌های کار متقاضیان طراحی شده به علت نقص فنی میلیون‌ها درخواست درست را رد کرده است. به گزارش مهر به نقل از ورج، این نرم افزار به شناسایی و ثبت درخواست‌های کار در امریکا کمک می‌کند و بررسی‌های دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که استفاده از آن توسط مدیران شرکت‌ها و موسسات برای شناسایی متقاضیان مناسب اشتباه است، زیرا نرم‌افزار یادشده به اشتباه میلیون‌ها متقاضی مناسب را کنار می‌گذارد. نام این نرم افزار افشا نشده است. نکته نگران‌کننده این است که نرم‌افزارهای کاریابی توسط ۷۵ درصد از کارفرمایان در امریکا برای یافتن کارمند مناسب به کار می‌رود. استفاده از این نرم افزارها در میان ۵۰۰ شرکت برتر فهرست فورچون به ۹۹ درصد می‌رسد و لذا ضعف نرم‌افزارهای مذکور برای بسیاری از مردم جویای کار مشکل ایجاد می‌کند. نرم‌افزارهای یادشده از معیارهای به‌شدت ساده اندیشانه‌ای برای جدا کردن متقاضیان خوب و بد استفاده می‌کنند و به عنوان مثال تمامی افرادی را که بیش از شش ماه بین دو فرصت شغلی آنها فاصله شده باشد را کنار می‌گذارند، حتی اگر علت این امر، شکست در یافتن فرصت شغلی تازه به‌رغم تلاش فراوان، بیماری و حاملگی آنها باشد. بازار نرم‌افزارها و فناوری‌های کاریابی در جهان در سال ۲۰۱۷ ارزشی برابر با ۱.۷۵ میلیارد دلار داشته که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۱ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و لذا ضروری است برای اصلاح نرم افزارهای مذکور به‌طور جدی تلاش شود. نکته جالب اینکه بر اساس این بررسی ۹۰ درصد کارفرمایان می‌دانند نرم‌افزارهای کاریابی دارای خطاهای قابل توجهی هستند.

آیفون ۱۳ گران‌تر  از نسخه‌های قبلی عرضه می‌شود

طبق گزارش‌های جدید و با توجه به افزایش قیمت تراشه‌هایی که در موبایل‌های اپل به کار می‌رود، احتمالا قیمت سری آیفون ۱۳ افزایش یابد و گرانتر از نسخه پیشین باشد. به گزارش مهر به نقل از گیزچاینا، کارشناسان بازار فناوری معتقد بودند باوجود آنکه در آیفون ۱۳ ارتقاهایی انجام می‌شود اما اپل قیمت آن را بالاتر نمی‌برد. اما اکنون نشانگرهای بازار حاکی از آن است که گریزی از افزایش قیمت سری جدید آیفون وجود ندارد. تحلیلگران شرکت TSMC را مقصر این افزایش قیمت می‌دانند زیرا تصمیم گرفته قیمت تراشه‌هایش را افزایش دهد. این تراشه‌ساز تایوانی چندی پیش به مشتریانش اعلام کرد قیمت محصولاتش را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. قبلاً از آن نیز اعلام شده بود تراشه‌های ۵ و۷ نانومتری با ۱۰ درصد افزایش هزینه تولید روبرو می‌شوند. هزینه تولید پردازشگرهای ۱۶ نانومتری نیز ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین منطقی است که اپل افزایش هزینه‌ها برای خرید قطعات را به قیمت آیفون‌های جدید اضافه کند. از سوی دیگر نشریه سی نت در گزارشی اشاره می‌کند با توجه به آمار فروش خوب سری آیفون ۱۲ (به غیر از آیفون ۱۲ مینی) احتمال ثابت ماندن قیمت نسل جدید گوشی‌های اپل وجود دارد. همچنین موبایل‌های شرکت‌های رقیب مانند «پیکسل ۵» گوگل که در ۲۰۲۰ عرضه شدند، ممکن است به کاهش قیمت آیفون ۱۳ منجر شوند. پیش‌بینی می‌شود نسل جدید آیفون‌ها در ۱۴ سپتامبر رونمایی شود و شرکت از هفدهم همین ماه پیش سفارش دستگاه‌ها را قبول کند.

 

ارسال نظر