اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۷۲۲

تولید جدیدترین مدل اپل واچ به مانع خورد

تولید جدیدترین مدل ساعت هوشمند اپل به دلیل طراحی پیچیده آن به تاخیر افتاد. به گزارش ایسنا، روزنامه نیک کی ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت: تولید سری هفتم اپل واچ هفته گذشته در مقیاس کوچک آغاز شد اما با مشکلاتی در رسیدن به عملکرد تولید رضایت بخش روبرو شد. تولید ساعت هوشمند اپل موقتا معلق شده تا این شرکت و تامین‌کنندگانش بتوانند مشکلات را رفع کرده و طراحی‌ها را پیش از آغاز تولید انبوه، نهایی کنند. بر اساس گزارش رویترز، اپل قرار است تا چند هفته دیگر جدیدترین نسل ساعت هوشمند خود را به همراه جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون رونمایی کند اما این چالش‌ها ممکن است برنامه عرضه این محصولات به بازار را دستخوش تغییر کند و اپل‌واچ پس از آیفون ۱۳ روانه بازار شود.

بازگشایی دفاتر گوگل  به تاخیر افتاد

گوگل با اشاره به ابهامات پیرامون وضعیت شیوع کرونای دلتا، بازگشت کارمندانش به محل کار را تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۲ (۲۰ دی) به تاخیر انداخت. به گزارش ایسنا، شیوع سریع نوع به‌شدت مسری کرونای دلتا موجب شده شرکت‌های امریکایی در سیاست‌های استفاده اجباری از ماسک و واکسیناسیون بازنگری کنند. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در ایمیلی به کارمندان این شرکت اعلام کرد حضور در محل کار برای کارمندان گوگل تا ۱۰ ژانویه اختیاری خواهد بود. این شرکت از ۳۰ روز قبل به کارمندانش درباره زمان بازگشت به محل کار اطلاع خواهد داد. پس از ۱۰ ژانویه کشورها و مناطق بر اساس وضعیت محلی مشخص خواهند کرد چه زمانی به کار از خانه داوطلبانه خاتمه داده شود. این غول اینترنتی اعلام کرد از کارمندانش خواهد خواست بر اساس مدلی فعالیت کنند که ترکیبی از دورکاری و حضور در محل کار است. طبق این مدل، ۶۰ درصد از کارمندان همانند سابق در محل کارشان حاضر می‌شوند. گوگل در اوت با درخواست ۸۵ درصد از کارمندانش برای دورکاری یا تغییر مکان پس از بازگشایی کامل دفاتر این شرکت موافقت کرد. در چند هفته گذشته شرکت‌هایی نظیر آمازون و لیفت با توجه به موج جدید شیوع کووید ۱۹، زمان بازگشت کارمندان امریکایی به محل کار را تا سال ۲۰۲۲ به تاخیر انداخته‌اند. فیس‌بوک اخیرا به کارمندان امریکایی خود اعلام کرد که نیازی نیست تا ژانویه به محل کار برگردند. اپل هم برنامه بازگشایی دفاترش را به تاخیر انداخته است. بر اساس گزارش رویترز، گوگل پیشتر زمان بازگشت کارمندان به محل کار را از سپتامبر به اکتبر تغییر داده بود. این شرکت یکی از نخستین شرکت‌های فناوری بزرگی بود که به دلیل بحران سلامتی از کارمندانش خواست از خانه وظایف کاری خود را انجام دهند.

تاریخ انتشار رسمی ویندوز ۱۱ اعلام شد

مایکروسافت اعلام کرد نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱ پنجم اکتبر (۱۳ مهر) برای رایانه‌های شخصی واجد ارتقا قابل دسترس خواهد شد. به گزارش ایسنا، ویندوز که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۸۵ عرضه شد، بخش مهمی از کسب‌وکار مایکروسافت باقی مانده است. ویندوز در سه ماهه چهارم مالی مایکروسافت، ۶.۶ میلیارد دلار درآمد به همراه داشت که معادل ۱۴ درصد از کل فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت بود. عرضه موفق ویندوز ۱۱ می‌تواند آینده این محصول را تضمین کند که به نفع سایر بخش‌های کسب‌و‌کار مایکروسافت مانند آزور و آفیس خواهد بود. آرون وودمن، مدیرکل بازاریابی ویندوز در یک پست وبلاگ اعلام کرد مانند به روزرسانی‌های قبلی، مایکروسافت از اطلاعات دستگاه و عوامل دیگر برای تشخیص دستگاه‌هایی که اول از همه می‌توانند به ویندوز ۱۱ ارتقا پیدا کنند، استفاده می‌کند. در رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ که ویژگی‌های سخت‌افزاری ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند، قابلیت «ویندوز آپدیت» به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقا اطلاع می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس ویندوز آپدیت مراجعه کرده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز ۱۱ برای دستگاهشان را چک کنند. با توجه محبوبیت عظیم سیستم عامل ویندوز ۱۰ هیچ تضمینی وجود ندارد که همه بخواهند به سیستم عامل جدید ارتقا پیدا کنند. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد که طولانی‌ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار پیش از عرضه یک نسخه جدید محسوب می‌شود. ویندوز ۱۰ محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه شخصی در جهان بوده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد و اعلام کرده اگر رایانه شخصی کاربران نمی‌تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند و آنها نمی‌خواهند رایانه جدیدی خریداری کنند، می‌توانند همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. مایکروسافت در ۲۴ ژوئن ویندوز ۱۱ را به عنوان جانشین ویندوز ۱۰ اعلام و چهار روز بعد برای اعضای برنامه ویندوز اینسایدر عرضه کرد. از آن زمان مایکروسافت هفت آپدیت حاوی تغییرات قابلیت‌ها و ترمیم ایرادها عرضه کرده و اکنون آماده می‌شود نسخه نهایی ویندوز ۱۱ را برای بسیاری از مشتریان و سازندگان رایانه قابل دسترس کند.

 

ارسال نظر