ویژه

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۶۶

حمایت همراه اول  از به‌کارگیری ایده‌های نو برای حل معضلات قدیمی کشور

دکتر حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بیان داشتند همراه اول در طی سال‌های اخیر، مسیری هدفمند در راستای ارتقای توانمندی بومی در اکوسیستم نوآوری ترسیم نموده و به واسطه آن، حمایت جدی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور این حوزه آغاز نموده است. همچنین ایشان افزودند جهت‌گیری صحیح در راستای تحقق این هدف، نیازمند شناسایی و حل معضلات اساسی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) است. یکی از رویکردهای شناسایی معضلات با بهره‌گیری خرد جمعی، برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه است. رویداد «جایزه سال هوشمندسازی» که با کارگزاری فروم اینترنت اشیاء ایران برنامه‌ریزی شده است، در راستای شناسایی مسائل روزی است که با بهره‌گیری ظرفیت افراد توانمند حوزه ICT قابل بررسی و حل شدن دارند. گروه همراه اول تجربه مشابهی را در حوزه بومی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه‌ریزی و ایجاد مرکز تحقیق و توسعه داشته که بحمدالله نتایج موفقی هم داشته است. دکتر بهروزی همچنین اشاره داشت که یکی از عایدات حاصل از برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی، فراهم‌سازی بستر حمایت از افراد خلاق و علاقه‌مند، شرکت‌های نوپا و برخاسته از دانشگاه­‌ها و در وهله بعدی، همه مجموعه‌های فعال در اکوسیستم ICT کشور است که به نحوی می‌توانند در حل معضلات کشور موثر واقع شوند. وی افزود که در نهایت گروه همراه اول قصد دارد تا با شناسایی تیم‌­ها و صاحبان ایده‌های برتر، معضل یا معضلات اساسی کشور را بار دیگر به دقت بررسی نموده و ضمن ارایه راهکار جامع و موثر، از طریق انعقاد قرارداد‌های بلندمدت زمینه حل آن را فراهم آورد. این فعالیت همراه اول، به نحوی گام برداشتن در راستای اهداف توسعه پایدار ترسیم شده در نهاد ITU (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) نیز می‎باشد. وی همچنین اشاره داشت که شکل‌گیری مکانیزمی برای حل معضلات اساسی کشور از برکات بلندمدت برگزاری این دست رویدادها است. شایان ذکر است که در حال حاضر نیز اقداماتی در راستای حل برخی معضلات در مناطقی از کشور با حمایت نهادهایی همچون همراه اول، شهرداری‌­ها و صدا و سیما در حال انجام است. در کنار نهادهای حاکمیتی، برخی شرکت‌های دانش­ بنیان و فناور نیز در زمینه حل برخی معضلات خاص در کشور ورود کرده‌اند.

همراه اول حامی اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال

اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال با حمایت همراه اول آغازبه‌کار می‌کند. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال از سه‌شنبه دوم شهریورماه به مدت 9 روز با حمایت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول برگزار ‌شد.  این رویداد 9 روزه از دوم تا یازدهم شهریورماه 1400، توسط مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در پنل‌های تخصصی این جشنواره وحید شاه‌منصوری؛ رییس مرکز تحقیق‌و‌توسعه و مصطفی حیدرزاده مدیرکل راهبردهای دیجیتال همراه اول سخنرانی خواهند داشت.  در جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال تجربیات و آخرین دستاوردها و اقدامات دانشگاه تهران، حامیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیک تبادل می‌شود. علاوه بر این، در طول جشنواره پنل‌های دانشگاه دیجیتال، فرصت‌ها، ارزش‌ها و تاثیرات، پنل‌های معرفی خدمات دیجیتالی دانشگاه تهران، رویداد دریافت ایده‌ها از اعضای هیات علمی، دانشجویان و شرکت‌ها (reverse pitch)، کارگاه آموزشی، نمایشگاه و میزگردهای تخصصی برگزار می‌شود. طبق اعلام در این رویداد «همایش یادگیری الکترونیکی؛ تجربه‌های زیسته، ارزیابی و آینده نگاری» 2 تا 7 شهریور، «جشنواره فناوری‌های دیجیتال» 6 تا 11 شهریور و «جشنواره یادگیری الکترونیکی» 9 تا 11 شهریورماه برگزار می‌شود.

سرویس جدید «دورمی» راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی آیگپ، «دورمی» یک سرویس برگزاری کنفرانس‌های مجازی، کلاس‌های آنلاین و... است که بدون نیاز به نصب اپلیکیشن و تنها با کلیک بر روی لینک دورمی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. وب‌کنفرانس یکی از نیازهای امروز در عصر تکنولوژی است که می‌تواند نیاز به حضور فیزیکی افراد را در جلسات، کلاس‌های آموزشی و حتی دید و بازدیدهای دوستانه و خانوادگی برای آنها که عزیزان راه دور دارند به حداقل برساند. شیوع ویروس کرونا نیاز به کلاس‌های آنلاین را بیش از پیش آشکار کرد و «دورمی» این امکان را به شما می‌دهد که بدون نیاز به هیچگونه زیرساخت و امکانات ویژه‌ای به راحت‌ترین شکل ممکن کلاس‌های آنلاین خود را با بهترین کیفیت برگزار کنید. برگزاری جلسات اداری به صورت آنلاین نیز کمترین مزیتی که برای شما دارد صرفه‌جویی در وقت و استفاده بهینه از زمان است. برای برگزاری جلسات آنلاین هم با استفاده از «دورمی» دیگر نیاز به نصب هیچگونه  اپلیکیشن خارجی و استفاده از پلتفرم‌های پیچیده نیست. این روزها در سرتاسر دنیا باب مهمانی و دورهمی‌های مجازی نیز باز شده است و اگر پیش از این برای تماس با دوستان و اقوام راه دور از قابلیت تماس‌های تصویری گروهی استفاده می‌شد، در حال حاضر برای ساده‌ترین دید و بازدیدها و احوالپرسی‌ها نیز نیاز به تماس‌های تصویری گروهی احساس می‌شود. امروز شما این امکان را دارید که از طریق «دورمی» با دوستان و آشنایان خود در هر کجای دنیا که باشند دورهمی‌های هیجان‌انگیز برگزار کنید. برای استفاده از امکانات ذکر شده، باید به لینک https: //duremi.ir  رفته و نام جلسه یا کنفرانس مد نظر را برای مخاطبان خود ارسال کنید تا از قابلیت‌های وب‌کنفرانس دورمی بهره‌مند شوید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است: هنگام درخواست مرورگر برای اجازه دسترسی به میکروفن و دوربین، بر روی گزینه allow کلیک کنید.

 

ارسال نظر