اخبار

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۳۱۶

هوش مصنوعی برنامه نویسی را ساده می‌کند

به تازگی از یک الگوریتم هوش مصنوعی رونمایی شده که می‌تواند به برنامه‌نویسان نرم‌افزارها کمک کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، اوپن‌ای‌آی (Open AI) یک شرکت فعال در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی از الگوریتم جدیدی به نام Codex رونمایی کرده که قادر است دستورهای نوشتاری به زبان انلگیسی را به کدهای برنامه نویسی قابل استفاده تبدیل کند. این الگوریتم می‌تواند با دریافت دستورالعمل، فرآیند برنامه نویسی را برای برنامه‌نویسان کهنه‌کار ساده‌تر ‌کند و همچنین یک ابزار یادگیری برای برنامه نویسان تازه کار به حساب می‌آید. همچنین می‌توان آن را به نرم افزار‌هایی کاربردی مانند بازی‌های ساده یا وب سایت تبدیل کرد. در همین راستا نشریه ورج در گزارشی اشاره می‌کند کاربر می‌تواند ظاهر یا قابلیت‌های یک 

وب سایت مورد نظرش مانند جایگذاری منو یا باکس‌های متن را به زبان انگلیسی ساده توصیف کند. در مرحله بعد Codex یک طرح ساده را براساس تفسیرش از درخواست‌های کاربر، ارایه می‌کند. البته این ایده بدان معنا نیست که هوش مصنوعی خود برنامه نویسی انجام می‌دهد، بلکه الگوریتم مذکور به عنوان دستیار یا معاون برنامه نویس فعالیت می‌کند و ایده‌ها را به کد نرم افزاری تبدیل می‌کند.

فیس‌بوک استفاده از رمزگذاری سربه‌سر را گسترش داد

فیس‌بوک رمزگذاری سربه سر برای تماس‌های صوتی و ویدئویی پیام رسان مسنجر را عرضه کرد. این درحالی است که دولت‌های مختلف به این اقدام‌‌ فیس‌بوک اعتراض دارند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، فیس‌بوک روز گذشته رمزگذاری سربه‌سر برای تماس‌های صوتی و ویدئویی در پیام رسان مسنجر را عرضه کرد. این درحالی است که قبلاً‌‌ فیس‌بوک رمزگذاری سربه‌سر برای پیام‌های متنی در واتس‌اپ و مسنجر را عرضه کرده بود. شبکه اجتماعی مذکور تصمیم دارد به تدریج ویژگی‌های صوتی و ویدئویی را به پرتفولیوی سرویس‌های پیام‌رسان خود اضافه کند. این ویژگی‌ها طی سال گذشته بسیار محبوب شدند زیرا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا مردم به دنبال راه‌هایی برای ارتباط با یکدیگر بودند. فیس‌بوک در یک پست وبلاگی نوشت: همچنین ما طی یک پروژه آزمایشی محدود برای کاربران بزرگسال در برخی کشورها، به آنها اجازه می‌دهیم به‌طور انتخابی در اینستاگرام از رمزگذاری سر‌به‌سر در تماس‌ها و پیام‌های بین فردی استفاده کنند. این درحالی است که کشورهای مختلف از جمله انگلیس نسبت به اجرای رمزگذاری سربه‌سر در پیام‌ها در پیا‌م‌رسان‌های‌‌ فیس‌بوک شکایت دارند و معتقدند مجرمان و کودک‌آزاران با استفاده از این روش می‌توانند به اعمال غیرقانونی خود ادامه دهند.

اعطای تیک آبی توییتر  به کاربران متوقف شد

توییتر اعلام کرد به‌طور موقت فرآیند اعطای تیک آبی به کاربران را متوقف کرده است. به گزارش مهر به نقل از ورج، توییتر گسترش برنامه اعطای تیک آبی خود را به‌طور موقت متوقف و اعلام کرد باید روی فرایندهای درخواست و بررسی این برنامه فعالیت بیشتری انجام دهد. توقف ثبت درخواست جدید برای دریافت تیک آبی، در حالی اجرا می‌شود که توییتر اعتراف کرد چند حساب کاربری جعلی به اشتباه احراز هویت شده بودند. البته توییتر هنوز هم درخواست‌های فعلی برای دریافت تیک آبی را بررسی می‌کند، بنابراین توقف برنامه فقط به معنای آن است که افراد جدید نمی‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. این نخستین باری نیست که توییتر فرآیند اعطای تیک آبی را متوقف کرده است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۷، به‌طور کامل برنامه اعطای تیک آبی را متوقف کرد. اما در ۲۰۲۱ میلادی دوباره برنامه مذکور را از سر گرفت. هرچند در سال جاری میلادی نیز یک هفته پس از شروع برنامه اعطای تیک آبی به دلیل انبوه درخواست‌ها مجبور شد آن را یک هفته متوقف کند.

اپل استراتژی مقابله با کودک‌آزاری را شفاف‌سازی می‌کند

اپل اعلام کرده در خصوص اسکن تصاویر آی‌کلود کاربران برای مقابله با کودک‌آزاری، از چند مخزن اطلاعاتی مربوط به کشورهای مختلف استفاده می‌کند تا نگرانی درباره نقض حریم خصوصی را کاهش دهد. به گزارش مهر به نقل از ورج، اپل جزئیات بیشتری درباره برنامه اسکن تصاویر آی‌کلود کاربران جهت ردیابی محتوای کودک آزاری فاش کرده است. این شرکت تحقیقی جدید درباره اقدامات ایمنی منتشر کرده که به افزایش اعتماد کاربران به این برنامه منجر می‌شود. اقدامات مذکور شامل قانونی است که فقط تصاویری در آی‌کلود کاربر نشان‌گذاری می‌شوند که در چند مخزن داده امنیت کودکان (وابسته به دولت‌های مختلف) وجود داشته باشند. به این ترتیب چنین اقدامی اجازه نمی‌دهد فقط یک کشور به محتوای کودک آزاری در سیستم بیفزاید. به‌طور دقیق‌تر اپل فقط به داده‌های یک مخزن اطلاعاتی از یک کشور اکتفا نمی‌کند و تصاویر‌ای کلود کاربران را حداقل با دو مخزن داده مربوط به سازمان‌های ملی مختلف مقایسه می‌کند. نسخه‌های آینده iOS و iPadOS به‌طور خودکار تصاویر حساب‌های کاربری آی‌کلود را با مخزن‌های شناخته شده محتوای کودک‌آزاری مقایسه می‌کند. هرچند بسیاری از شرکت‌ها سرویس‌های ذخیره رایانش ابری را از راه دور کنترل می‌کنند، استراتژی اپل با انتقادات زیادی روبرو شده است.

 

ارسال نظر