دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۲۳۷

گوگل برای حفاظت از کودکان سیاست‌های جدید اجرا می‌کند

گوگل تصمیم دارد سرویس‌های خود را برای کاربران نوجوان و کودک ایمن کند. به همین دلیل قابلیت ردیابی مکانی این دسته از کاربران و همچنین تبلیغات هدفمند برای کاربران جوان نیز خاموش می‌شود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، گوگل تصمیم دارد فرآیند هدفمندسازی تبلیغات براساس سن، جنسیت یا علایق را برای افراد کمتر از ۱۸ سال ممنوع کند. همچنین این شرکت تصمیم دارد قابلیت «تاریخچه موقعیت مکانی» را در سراسر جهان برای کاربران کمتر از ۱۸ سال خاموش کند. این قابلیت اطلاعات مکانی کاربر را ردیابی می‌کند. در کنار موارد گفته شده گوگل فرآیند مسدود‌سازی تبلیغات مبتنی بر گروه‌های سنی را برای افراد زیر ۱۸ سال گسترده‌تر و علاوه بر آن فیلترهای جست‌وجوی ایمن برای این دسته از کاربران فعال می‌کند. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد مشغول ارایه سیاست جدیدی برای تمام کاربران زیر ۱۸ سال و والدین یا قیم آنها است تا در صورت درخواست، تصاویر افراد زیر سن قانونی از نتیجه جست‌وجوی گوگل حذف شود. البته این بخشی از تغییرات شرکت در خصوص کاربران زیر سن قانونی است. این درحالی است که پیش از این بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین به دلیل تأثیرشان بر ایمنی، حریم خصوصی و سلامت کاربران کودک و نوجوان تحت بررسی‌های موشکافانه قانونگذاران و رگولاتورها بوده‌اند. میندی بروکس مدیرعامل بخش کودکان و خانواده‌های گوگل در این باره می‌گوید: برخی کشورها در حال تصویب قوانینی در این حوزه هستند. ما علاوه بر اطاعت از این قوانین، به دنبال راه‌هایی هستیم تا سرویسی سازگار با قوانین و همچنین قابلیت‌های برای کنترل سرویس برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان ارایه کنیم.

الگوریتم کراپ عکس توییتر تبعیض‌آمیز است

نتایج مسابقه توییتر نشان می‌دهد الگوریتم کراپ عکس این پلتفرم در عکس‌ها زنان را به مردان، افراد جوان را به پیر و صورت‌هایی با پوست روشن را به رنگ تیره ترجیح می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از دیلی‌میل، نتایج مسابقه‌ای نشان داد الگوریتم کراپ اتوماتیک عکس در توییتر تبعیض‌آمیز است و افراد جوان، زنان و صورت‌هایی با پوست روشن را ترجیح می‌دهد. حدود ۵ ماه قبل توییتر به دلیل بیم از تبعیض نژادی این الگوریتم را غیرفعال کرد و چندی قبل نیز اعلام کرد به کاربرانی که به حذف تبعیض در این شرکت کمک کنند، جوایز نقدی می‌دهد. این شبکه اجتماعی اعلام کرده بود جایزه نقدی تا سقف ۳۵۰۰ دلار برای ردیابی باگ‌ها اعطا می‌کند و اکنون نتایج این مسابقه مشخص شده است. توییتر اعلام کرد هنگام توسعه الگوریتم آن را برای وجود تبعیض نژادی و جنسیتی بررسی کرده است، اما نتایج مسابقه نشان می‌دهد این ابزار، سفیدپوستان را بر سیاه پوستان و زنان را بر مردان ترجیح می‌دهد.

پلیس نیویورک ۱۵۹ میلیون دلار صرف فناوری‌های نظارتی کرد

گزارشی جدید نشان می‌دهد پلیس نیویورک بدون نظارت عمومی میلیون‌ها دلار صرف فناوری‌های نظارتی مانند شناسایی چهره و ون‌های مجهز به اشعه ایکس کرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید پلیس نیویورک در امریکا بدون نظارت عمومی از سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۱۵۹ میلیون دلار هزینه سیستم‌های نظارتی و نگهداری کرده است. دو سازمان به اسنادی از پلیس نیویورک دست یافته‌اند که شامل قرارداد با فروشندگان چنین تجهیزاتی است. این موارد نشان می‌دهد پلیس این شهر میلیون‌ها دلار صرف فناوری شناسایی صورت، فناوری‌هایی برای پیش‌بینی جرایم احتمالی و سیستم‌های نظارتی دیگر کرده است. پلیس نیویورک با استفاده از بودجه صندوق هزینه‌های خاص این فناوری‌ها را خریده و همچنین قبل از امضای قراردادهای خرید نیازی به تأیید شورای شهر یا دیگر مقامات شهری نداشته است. این درحالی است که سال گذشته گروه‌های حمایت از حریم خصوصی برای تصویب قانون بررسی فناوری‌های نظارتی لابی کردند که طبق آن پلیس نیویورک باید جزییات زیرساخت نظارت عمومی را منتشر کند. صندوق هزینه‌های خاص نیز پس از تصویب این قانون تعطیل شد و گروه‌های حمایت از حریم خصوصی تهدید کردند اگر پلیس نیویورک عملیات‌های نظارتی خود را فاش نکند، اقدام قانونی انجام می‌دهند. میان اسناد مذکور قراردادی با شرکت پالانتیر و آیدمیا سولوشنز وجود دارد. پالانتیر خودروهای ون مجهز به اشعه ایکس با قابلیت شناسایی اسلحه در خودروهای دیگر از فاصله ۱۵۰۰ فوتی فراهم می‌کند. شرکت آیدمیا سولوشنز نیز سرویس‌های بیومتریک مانند فناوری شناسایی صورت ارایه می‌دهد. در کنار این موارد پلیس نیویورک از دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات موبایل مانند موقعیت مکانی استفاده کرده است. این سازمان قبلاً اعتراف کرده بود بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی در هزاران مورد از ابزارهایی استفاده کرده است. در بیانیه یکی از شرکت‌های حمایت از حریم خصوصی به نام STOP آمده است: پلیس نیویورک سال‌ها بودجه تجهیزات نظارتی خود را از عموم مردم مخفی کرده بود تا نه از مردم، بلکه از هدف خود حمایت کند. این فناوری‌ها گرانبها و تهاجمی هستند و علاوه برآن کارآمد به حساب نمی‌آیند. اما پلیس نیویورک نه تنها میلیون‌ها دلار صرف فناوری‌های تأیید نشده می‌کند، بلکه شهروندان سیاهپوست و رنگین پوست را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

 

ارسال نظر