دریچه

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۱۷۹

جک دورسی: بیت‌کوین جهان را متحد خواهد کرد

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر، یکی از طرفداران بیت‌کوین است و حالا در توییتی ادعا کرده که این رمزارز در نهایت جهان را متحد خواهد کرد. رمزارزها در ماه‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. برای مثال بیت‌کوین به عنوان باارزش‌ترین رمزارز بازار در مدت کوتاهی نیمی از ارزش خود را از دست داد، هرچند در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد. افراد تاثیرگذار زیادی طرفدار رمزارزها هستند که از میان آنها می‌توان به ایلان ماسک و جک دورسی اشاره کرد. حالا جک دورسی در توییتی دوباره از بیت‌کوین حمایت کرده و آن را وسیله‌ای برای متحد کردن کشورها و در نهایت جهان عنوان کرده: ««بیت‌کوین یک کشور عمیقا دو قطبی شده را متحد خواهد کرد و در نهایت جهان را متحد می‌کند.»

دورسی به‌طور خاص به کشوری اشاره نکرده، اما با توجه به شکست سناتورهای امریکا برای افزایش دخالت دولت این کشور در بازار رمزارزها، به نظر می‌رسد منظور مدیرعامل توییتر ایالات متحده باشد.

این اولین‌باری نیست که دورسی بیت‌کوین را یک راه‌حل جهانی توصیف می‌کند برای مثال در کنفرانس بیت‌کوین در ماه جولای گفته بود که امیدوار است که بیت‌کوین باعث صلح جهانی شود: «ایلان ماسک این موضوع را زودتر گفته بود. ما همه این خشونت‌های انحصاری را داریم و هر فردی به‌طور جداگانه قدرتی ندارد. این حجم از هزینه و حواس‌پرتی که از سیستم پولی کنونی ما نشات می‌گیرد، واقعی است و توجه ما را از مشکلات بزرگ‌تر دور می‌کند، برخی مشکلات بزرگی که ایلان سعی در رفع آنها دارد، مانند سفرهای بین سیاره‌ای. تمام این حواس‌پرتی‌هایی که باید روزانه با آنها سروکار داشته باشیم، ما را از اهداف بزرگ‌تری که روی زندگی تمام افراد روی این کره تاثیر می‌گذارد، دور می‌کند. شاید این موضوع کمی مضحک به نظر برسد، اما وقتی مشکلات اساسی و پایه را برطرف کنید، بقیه چیزها به‌طور چشمگیری بهبود پیدا می‌کنند. این کار به زمان نیاز دارد، اما امید من صلح است.» 

    تحلیل قیمت بیت‌کوین  اتریوم و دوج‌کوین 

قیمت بیت‌کوین روز شنبه موفق شد از سد مقاومت ۴۵,۴۵۱ دلاری عبور کند و به مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA200) در ۴۴,۹۵۴ دلاری برسد. یک روز بعد، فروشندگان تلاش کردند قیمت را بار دیگر به زیر ۴۲ هزار دلار برسانند که در این کار موفق نبودند. قیمت بیت‌کوین دوشنبه نیز از ۴۲,۴۵۱ دلار جهش کرد و خریداران موفق شدند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. اگر خریداران بتوانند قیمت بیت‌کوین را بالای این میانگین متحرک تثبیت کنند، می‌توان گفت که روند نزولی به پایان رسیده است.

در این صورت احتمال جهش به ناحیه مقاومت بعدی در ۵۰,۰۰۰ تا ۵۱,۵۰۰ دلار وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود در این ناحیه شاهد مقاومت سنگینی باشیم. اگر قیمت از این سطح سقوط کند ولی همچنان بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه باقی بماند، احتمال تداوم روند صعودی تقویت می‌شود. شکسته‌شدن ۵۱,۵۰۰ دلار هم راه را برای رسیدن به ۶۰,۰۰۰ دلار باز می‌کند. در صورتی که قیمت سقوط کند و به زیر ۴۲,۴۵۱ دلار برسد، احتمال سقوط تا حمایت بعدی در ۳۶,۶۷۰ دلار وجود دارد.

روز شنبه همچنین شاهد عبور قیمت اتریوم از مقاومت روانی ۳,۰۰۰ دلاری بودیم که نشان‌دهنده پایان احتمالی روند نزولی است. فروشندگان سعی کردند با رساندن قیمت به زیر ۳,۰۰۰، خریداران تهاجمی را گیر بیندازند، اما آنها تسلیم فروشندگان نشدند. در حال حاضر خریداران به‌دنبال ادامه روند صعودی و رساندن قیمت به ۳,۵۰۰ دلار هستند. هدف بعدی آنها مقاومت روانی ۴,۰۰۰ دلاری است. البته رالی اخیر باعث شده است تا شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده اشباع خرید وارد شود.

این موضوع نشان می‌دهد که رالی در کوتاه‌مدت بیش از اندازه پیشروی کرده است و احتمال تثبیت قیمت یا اصلاح آن وجود دارد. شکسته‌شدن ۲,۸۹۳ دلار و تثبیت در زیر این سطح اولین نشانه از تضعیف روند صعودی خواهد بود. در این صورت ۲,۵۰۰ دلار مقصد احتمالی قیمت است.

تثبیت قیمت دوج‌کوین در محدوده مقاومت ۰.۲۱ دلاری در روز شنبه نیز به‌نفع خریداران به پایان رسید. فروشندگان یک روز پس از آن در ۰.۲۹ دلار مقاومت سنگینی تشکیل دادند و این در حالی بود که خریداران اجازه سقوط قیمت به زیر ۰.۲۱ دلار را نداند که خود نشانه‌ای مثبت به حساب می‌آید. خریداران حالا بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای ۰.۲۹ دلار برسانند.

اگر در انجام این کار موفق شوند، قیمت دوج‌کوین می‌تواند تا ۰.۳۵ دلار پیشروی کند. انتظار می‌رود در این ناحیه شاهد مقاومت سنگینی باشیم. در سوی دیگر، اگر قیمت از ۰.۲۹ دلار سقوط کند، احتمال کاهش قیمت تا ۰.۲۱ دلار و نوسانات عرضی چندروزه وجود خواهد داشت. شکسته‌شدن میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۰.۲۰ دلار و بسته‌شدن قیمت در زیر این ناحیه ممکن به سقوط تا حمایت کلیدی ۰.۱۵ دلار منجر شود.

 

ارسال نظر