دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۶۸

نگرانی اتحادیه اروپا از ادغام جدید فیس‌بوک

اتحادیه اروپا درباره فرآیند ادغام یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با فیس‌بوک تحقیقاتی انجام می‌دهد زیرا نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن بر رقابت در بازار تبلیغات آنلاین وجود دارد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی گسترده درباره برنامه فیس‌بوک برای خرید شرکت کاستومر آغاز کرده‌اند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تأثیر این معامله در سخت‌تر شدن رقابت به وجود آمده است. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد مشغول بررسی این عملیات ادغام است زیرا بیم آن می‌رود فیس‌بوک از طریق آن به اطلاعات بیشتری برای ارایه تبلیغات شخصی‌سازی شده دست یابد و به این ترتیب مزیت بیشتری در بازار تبلیغات آنلاین داشته باشد. این شبکه اجتماعی امریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلاد از خرید «کاستومر» خبر داد. همزمان فیس‌بوک سعی داشت با افزایش روش‌های ارتباطی میان کسب و کارها و مشتریان، درآمد خود را از سرویس‌های واتس‌اپ و مسنجر بیشتر کند. این سرویس‌ها طی دوران پاندمی با چالش‌هایی روبرو شده بودند. کاستومر نرم‌افزاری ارایه می‌دهد که با ارایه یک داشبورد واحد از کانال‌های ارتباطی مختلف به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند، محاورات آنلاین خود را با مشتریان مدیریت کنند. مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد هدف از تحقیقات ما آن است که تضمین شود این تراکنش به کسب وکارها یا مشتریان آسیبی نمی‌رساند و از سوی دیگر اطلاعاتی که در اختیار فیس‌بوک قرار می‌گیرد به رقابت آسیب نمی‌رساند. فیس‌بوک اعلام کرده با کمیسیون اتحادیه اروپا کاملاً همکاری می‌کند و این عملیات به رقابت آسیب نمی‌رساند. در بیانیه این شرکت آمده است: افراد بیشتری از سرویس‌های مشتری بهره می‌برند که سریع‌تر و غنی‌تر است و افراد می‌تواند در زمان دلخواه به آن دسترسی یابند. ناظر رقابت انگلیس هفته گذشته بررسی این عملیات ادغام را آغاز کرده زیرا بیم آن دارد که چنین اقدامی به‌شدت رقابت در بازار را کاهش دهد.

حمله سایبری روند واکسیناسیون کرونا را در ایتالیا مختل کرد

پورتال ثبت‌نام برای تزریق واکسن کرونا در منطقه لاتزیوی ایتالیا مورد حمله سایبری قرار گرفت. وقوع این حمله مورد تأیید مقامات محلی قرار گرفته است. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، مقامات محلی در لاتزیو مجبور شدند برای اطلاع‌رسانی در مورد این حمله و آگاه کردن مردم از فیس‌بوک استفاده کنند. این حمله بر سایر سیستم‌های آی‌تی در لاتزیو نیز تأثیر منفی گذاشته است. بر اساس اطلاعیه منتشرشده در صفحه فیس‌بوک فرمانداری لاتزیو حمله‌ای قدرتمندانه به پایگاه داده پورتال واکسیناسیون لاتزیو انجام شده و همه سیستم‌های مرتبط با آن از کار افتاده‌اند. لذا گرفتن وقت برای ثبت‌نام و تزریق واکسن کرونا ناممکن شده است. در اطلاعیه یادشده تصریح شده که به علت این حمله فرآیند ثبت‌نام و تزریق واکسن در منطقه لاتزیو با تأخیر انجام خواهد شد. در این اطلاعیه مشخص نشده که این حمله ماهیت باج‌افزاری دارد و هکرها خواستار دریافت باج از مقامات محلی در لاتزیو شده‌اند یا خیر، اما برخی منابع مطلع به سی‌ان‌ان گفته‌اند این حمله از طریق نفوذ به نمایه کاربری یکی از مدیران پورتال واکسیناسیون رخ داده و هکرها با قفل کردن داده‌های موجود خواستار دریافت باج شده‌اند، اما مقامات این درخواست‌ها را رد کرده‌اند. بر اساس اطلاعیه مذکور عوامل این حمله هنوز شناسایی نشده‌اند و سیستم‌های رایانه‌ای داخلی مرتبط با پورتال واکسیناسیون لاتزیو هنوز راه‌اندازی نشده‌اند تا از گسترش ویروس رایانه‌ای در آنها جلوگیری شود. همچنین داده‌های مربوط به وضعیت سلامت کاربران و همین طور داده‌های مالی و بودجه‌ای هنوز به دست هکرها نیفتاده‌اند.

انفجار بی‌دلیل گوشی وان‌پلاس در هند

انفجار باتری گوشی وان‌پلاس نورد ۲ در هند به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی این کشور منعکس شده است. به گزارش مهر به نقل از فون‌آرنا، این ماجرا هنگامی رخ داد که یک زن هندی گوشی وان پلاس نورد ۲ را در جیب بغل دوچرخه خود قرار داد و به دوچرخه‌سواری پرداخت و ناگهان صدای بسیار بلندی را شنید و متوجه شد باتری گوشی وان‌پلاس وی منفجر شده است. این انفجار هم باعث جراحت فیزیکی خانم آنکور شارما به‌علت سقوط ناگهانی وی از روی دوچرخه شد و هم موجب شد تا وی وحشت شدیدی را تجربه کند. تصاویری که وی از این رویداد تهیه کرد و در حساب کاربری خود در توییتر قرار داد نیز بارها بازنشر شد. همین مساله موجب واکنش شرکت وان پلاس شد. این شرکت در توییتی از این رویداد اظهار تأسف کرد و از تحقیقات در این زمینه خبر داد. سپس دو طرف به ارسال پیام‌های مستقیم برای رسیدن به توافق در این زمینه پرداختند. به نظر می‌رسد توافقاتی در این زمینه رخ داده، زیرا خانم شارما عکس‌های جنجالی گوشی منفجر شده را از توییتر حذف کرد. اما مشخص نیست وان پلاس خسارتی به وی پرداخت کرده یا خیر. وان پلاس همچنین از تحقیقات مستقل در این زمینه خبر داده و تصریح کرده این اولین‌بار است که گزارشی در مورد انفجار گوشی نورد ۲ نسل پنجم وان پلاس منتشر می‌شود.

 

ارسال نظر