افزایش کاربران ارزهای دیجیتال

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۴۲

هر واحد بیت‌کوین پس از آنکه در دو هفته گذشته با روند نزولی مواجه بود، در روزهای گذشته در محدوده ۴۰ هزار دلار در نوسان است و روز گذشته این ارز دیجیتالی ۴۱,۵۲۱ دلار معامله شد. اتریوم هم با رشدی ۲ درصدی در محدوده ۲,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر سهم بیت‌کوین از بازار ۴۶.۷۴ درصد است. همچنین داده‌های مربوط به جابه‌جایی‌های بیت‌کوین نشان می‌دهد تعداد نقل و انتقال‌های بزرگ این ارز دیجیتال افزایش یافته است و نهنگ‌ها در کف قیمتی مشغول خرید هستند. برآوردهای تازه کریپتوداتکام نشان می‌دهد که طی چهار ماه گذشته، تعداد کاربران حوزه ارزهای دیجیتال دو برابر شده است.

البته افزایش تعداد کاربران از ۶۵ میلیون به ۱۰۰ میلیون نفر، در حدود ۹ ماه طول کشید. به گزارش کریپتونیوز، در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱، بیت‌کوین سهم بیشتری در رشد حوزه ارزهای دیجیتال داشت.

این در حالی است که در ماه مه، آلت کوین‌های پرسروصدایی نظیر دوج کوین و شیبا اینو باعث شدند تعداد کاربران این حوزه از ۱۴۳ میلیون به ۲۲۱ میلیون نفر برسد. در گزارش کریپتوداتکام می‌خوانیم: «رقبای جدید نظیر پروتکل‌های اثبات سهام و میم کوین‌ها در ماه مه توانایی‌های بالقوه زیادی از خود نشان دادند، مخصوصاً بعد از آنکه محدودیت‌هایی در حوزه استخراج بیت کوین، صورت گرفت. کریپتوداتکام عنوان می‌کند که در تحلیل خود از داده‌های درون زنجیره‌ای بیت‌کوین و اتریوم، بررسی نتایج نظرسنجی‌ها و داده‌های داخلی خود استفاده کرده است. این شرکت داده‌های ۲۴ پلتفرم ارزهای دیجیتال را گردآوری کرده است.

با این حال این گزارش تأکید می‌کند که در حالی که آنها روش تحقیق به‌روزشده‌ای را یافته‌اند تا برآوردهای دقیق‌تری را نسبت به نسخه قبلی ارایه دهند، این روش هنوز دارای محدودیت‌ها و نقاط ضعف متعددی است.» در حالی که از ابتدای سال جاری میلادی، بیت‌کوین و اتریوم در مجموع ۸۰ درصد از بازار را تحت سلطه خود داشتند، در ماه گذشته این میزان به ۶۱ درصد کاهش یافت و در همین دوره سلطه دیگر آلت کوین‌ها از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد رسید. محققان مرکز کمبریج برای امور مالی جایگزین کمتر از یک سال پیش دریافتند که نرخ ورود کاربران جدید به‌صورت نمایی افزایش می‌یابد.

در آن زمان ۱۰۱ میلیون نفر در سراسر دنیا از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند که نسبت به پژوهش دو سال قبل این مرکز که تعداد کاربران را ۳۵ میلیون نفر تخمین زده بود بسیار بیشتر شده بود. کریپتوداتکام با اذعان به محدودیت‌های روش تحقیق‌شان می‌نویسد: «با اینکه روش ما محدودیت‌هایی دارد، به دلایلی بر این باوریم که این برآورد، عدد تقریبی قابل‌اتکایی از تعداد دارندگان دارایی‌های رمزنگاری‌شده در دنیا ارایه می‌کند.» 

در حال حاضر هر واحد بیت‌کوین در محدوده ۴۱,۵۲۱ دلار معامله می‌شود. اتریوم هم با رشدی ۲ درصدی در محدوده ۲,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر سهم بیت‌کوین از بازار ۴۶.۷۴ درصد است. همچنین داده‌های مربوط به جابه‌جایی‌های بیت‌کوین نشان می‌دهد تعداد نقل و انتقال‌های بزرگ این ارز دیجیتال افزایش یافته است و نهنگ‌ها در کف قیمتی مشغول خرید هستند. بنا بر گزارش‌ها، طی این هفته تعداد بیت کوین‌های منتقل‌شده در روز برای نخستین‌بار از ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) از مرز ۲۶۰,۰۰۰ واحد عبور کرده است. ارزش این تعداد بیت‌کوین بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. در همین حال، وب‌سایت گلسنود هم اعلام کرد این جابه‌جایی‌ها احتمالاً مربوط به نهنگ‌هایی باشد که در حال خرید بیت‌کوین در قیمت‌های پایین و انتقال آن به کیف پول‌های سرد هستند.

    دردسر بایننس برای ارزهای دیجیتالی

صرافی بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان پس از اعلام محدودیت جدید در برداشت‌ها، در روزهای گذشته اعلام کرد که امکان استفاده از اهرم در معاملات را برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد کرد. از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار مالزی با اشاره به اینکه بایننس هیچ مجوزی برای فعالیت در این کشور ندارد، ۱۴ روز به این صرافی و مشتریانش مهلت داده است تا اقدام به خارج کردن سرمایه‌های خود کنند.

بررسی آمارهای درون شبکه‌ای حاکی از بهبود تدریجی ضریب سختی استخراج به عنوان یکی از عوامل کلیدی تعیین قیمت بیت‌کوین است. ضریب سختی استخراج بیت‌کوین که زمانی قله تاریخی ۱۸۰ اگزا هش بر ثانیه را ثبت کرد، پس از ممنوعیت استخراج توسط دولت چین تنها طی سه هفته به ۸۴ اگزا هش بر ثانیه سقوط کرد اما پس از نقل‌مکان ماینرهای چینی به دیگر نقاط، شاهد افزایش پیوسته ضریب سختی در روزهای اخیر بوده‌ایم. صورت دارایی منتشرشده شرکت تسلا در سه ماهه دوم نشان می‌دهد که با وجود کاهش یک میلیارد دلاری ارزش بیت‌کوین‌های در اختیار این شرکت، تغییری در تعداد آنها به نسبت سه ماهه نخست امسال اتفاق نیفتاده و تسلا کماکان بیت‌کوین‌های خود را نگه داشته است. این کاهش ارزش دارایی به دلیل افت قیمتی بیت‌کوین بوده و در صورت بالا رفتن قیمت بیت‌کوین این زیان قابل جبران است. 

 

ارسال نظر