روز سبز ارزهای دیجیتال کام‌بک بیت‌کوین

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۷۲۲

نوسانات اخیر قیمت بیت‌کوین به‌گونه‌ای بود که شاهد شکل‌گیری یک حمایت در بالای ۳۲,۰۰۰ دلار بودیم. بیت‌کوین با تکیه بر همین حمایت موفق شد تا از مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلاری عبور کند و تا مرز ۴۰,۰۰۰ دلار اوج بگیرد. علاوه بر قیمت بیت‌کوین، آلت‌کوین‌های شاخص بازار هم با جهش قابل‌توجهی همراه شدند. از جمله آنها می‌توان به اتریوم و رسیدن آن به ۲,۲۵۰ دلار و جهش ۱۰ درصدی قیمت ریپل اشاره کرد. انتشار شایعات مبنی بر پذیرش بیت‌کوین توسط آمازون تا پایان سال یکی از عمده دلایل افزایش شتاب صعودی بازار عنوان شده است. طبق گزارش‌ها، علاوه بر بیت‌کوین، آمازون قصد دارد ارزهای دیجیتال دیگری نظیر اتریوم، کاردانو و بیت‌کوین کش را هم بپذیرد. پیش‌تر هم این شرکت به‌دنبال استخدام مدیر بخش ارزهای دیجیتال و بلاک چین بود. سخنگوی آمازون چندی پیش در ارتباط با استخدام نیروهای جدید گفته بود: «از نوآوری‌های ایجادشده در فضای ارزهای دیجیتال الهام‌گرفته‌ایم و به‌دنبال کاوش در این حوزه هستیم و می‌خواهیم ببینیم استفاده از آنها در آمازون به چه نحوی خواهد بود. فکر می‌کنیم که آینده بر بستر فناوری‌های تازه‌ای شکل می‌گیرد که امکان پرداخت‌های ارزان، سریع و مدرن را فراهم می‌کنند. امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این آینده را به آمازون وارد کنیم.» بعد از تثبیت قیمت در بالای ۳۲هزار دلار، بیت‌کوین روند صعودی اصلی خود را آغاز کرد و موفق شد از سطوح مقاومتی ۳۵,۰۰۰ و ۳۶,۵۰۰ دلار عبور کند. این ارز دیجیتال در بازه‌ای حتی تا ۳۹,۸۰۰ دلار هم پیش رفت اما کمی بعد با اصلاح همراه شد. ۳۷,۸۰۰ دلار اولین حمایت پیش روی این ارز دیجیتال است. ۳۶,۵۰۰ دلار هم به عنوان حمایت اصلی قیمت بیت‌کوین عمل می‌کند. ۴۰هزار دلار هم اولین مقاومتی است که بیت‌کوین در روند صعودی خود به آن برخورد خواهد کرد. مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، با اشاره به رفتار تاریخی بیت‌کوین در احیاهای خود، می‌نویسد: «به احتمال زیاد بیت‌کوین به‌سمت مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلاری حرکت می‌کند.» به‌عقیده مک‌گلون، احتمال حرکت به‌سمت ۶۰هزار دلار بیشتر از رسیدن به ۲۰هزار دلار است.

   وضعیت آلت‌کوین‌ها

قیمت اتریوم روند صعودی قدرتمندی را آغاز کرده است. این ارز دیجیتال موفق شد از مقاومت‌های ۲,۲۰۰ و ۲,۲۵۰ دلار عبور کند و در بالای ۲,۳۰۰ دلار تثبیت شود. در حال حاضر هر واحد اتریوم در محدوده ۲,۳۳۰ دلار معامله می‌شود. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد اوج‌گیری بیشتر اتریوم باشیم. در صورتی که اتریوم با اصلاح همراه شود، ۲,۲۵۰ دلار به عنوان اولین حمایت عمل خواهد کرد. ۲,۲۰۰ دلار هم حمایت اصلی پیش روی این ارز دیجیتال است. کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته با جهشی موفق شد از سد مقاومت ۱.۲۵ دلاری عبور کند و حتی به ۱.۳ دلار هم برسد. ۱.۴ دلار مقاومت بعدی قیمت کاردانو است. در حال حاضر هر واحد کاردانو در محدوده ۱.۳۴ دلار معامله می‌شود. دوج کوین هم پس از توییت ایلان ماسک موفق شد ۱۵ درصد رشد کند و به بالای ۰.۲ دلار برسد. 

   کدام یک موجب صعود بیت‌کوین شد؟ 

آمازون یا تسلا؟ 

. بسیاری از معامله‌گران از خبر پذیرش بیت‌کوین توسط آمازون و اظهارنظرهای مثبت ایلان ماسک در روزهای اخیر، به عنوان دلایل اصلی رشد قیمت یاد می‌کنند، با این حال یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال مورد مهم دیگری را هم به این فهرست اضافه کرده است. اکنون پس از پشت سر گذاشتن چند ماه نزولی، اگر بیت‌کوین موفق شود دستاوردهای اخیر خود را حفظ کند، می‌تواند سرانجام به این روند نزولی پایان دهد. الکس کروگر، از تحلیلگران مطرح بازار ارز دیجیتال، گفته است بیت‌کوین یک فشار کوتاه‌مدت فوق‌العاده را تجربه کرده است. منظور از فشار کوتاه‌مدت شرایطی است که همزمان با افزایش تعداد موقعیت‌های نزولی، قیمت یک دارایی به سرعت افزایش یابد. در چنین شرایطی فروشندگان و معامله‌گرانی که رویکرد نزولی در بازار اتخاذ کرده‌اند، چاره‌ای ندارند جز اینکه برای پوشش زیان معاملات خود مجدداً اقدام به خرید کنند و این موضوع می‌تواند قیمت را بیش از پیش افزایش دهد. از اخبار مربوط به پذیرش بیت‌کوین توسط آمازون، به عنوان یکی از محرک‌های اصلی جهش اخیر قیمت یاد می‌شود. نشریه بریتانیایی سیتی ای‌ام روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که یک منبع ناشناس گفته است آمازون قصد دارد تا پایان سال جاری پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداختی را آغاز کند. بزرگ‌ترین شرکت سهامی امریکا هفته گذشته هم یک آگهی شغلی برای استخدام کارشناس بلاک چین و ارزهای دیجیتال منتشر کرد که منجر به شکل‌گیری حدس و گمان‌های فراوانی شد. در حالی که پذیرش بیت‌کوین از سوی آمازون هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است، به نظر می‌رسد که بازار روی احتمال واقعی بودن این خبر حساب باز کرده است. به دنبال اظهارنظرهای دوپهلوی ایلان ماسک در چند ماه اخیر، بسیاری از معامله‌گران نگران بودند که در گزارش درآمدی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تسلا، ردی از فروش بیت‌کوین دیده شود. با این حال ایلان ماسک در جریان کنفرانس مجازی بی‌ورد ضمن تأکید بر حمایت از بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، اعلام کرد که تسلا قصد ندارد بیت‌کوین‌های خود را بفروشد. 

 

ارسال نظر