ویژه

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۶۵۷

برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی  با حمایت همراه اول

رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت گروه همراه اول و با هدف یافتن راهکارهایی برای حل برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جایزه سال هوشمندسازی با شعار «ایده‌های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده‌های نوآورانه و استارتاپی برگزار می‌شود. این رویداد که با همت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول، فروم اینترنت اشیای ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت حرکت اول تدارک دیده شده به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت آینده، شناسایی و ارایه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکارهای فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه‌های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور است. کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، مراقبت‌های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه‌سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده‌ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی از چالش‌ها و محورهای مدنظر در جایزه سال هوشمندسازی است.

آغاز رویداد دانش‌آموزی  کدآپ آکادمی همراه با محوریت زبان برنامه‌نویسی پایتون

دور جدید رویداد دانش‌آموزی کدآپ آکادمی همراه با محوریت زبان برنامه‌نویسی پایتون و با حمایت همراه اول و آکادمی همراه برگزار می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویداد دانش‌آموزی «کدآپ آکادمی همراه» از ابتدای مردادماه آغاز شده و به مدت دو ماه قرار است دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره را با تفکر رایانشی و برنامه‌نویسی به زبان پایتون آشنا کند. سامانه آموزشی این دوره علاوه بر درسنامه‌های نوشتاری، بستری برای حل تمرین و داوری آنلاین است؛ در کنار این بستر به هر فرد یک مربی یا راهنما اختصاص می‌یابد. همچنین دانش‌آموزان به صورت هفتگی در کلاس آموزشی مبتنی بر حل مساله جمعی و تعاملی شرکت می‌کنند. از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره، برنامه‌ریزی ارایه 150 درسنامه، 70 ساعت حل مساله و برنامه‌نویسی، 2 مسابقه آنلاین برنامه‌نویسی، انجام پروژه‌های واقعی، سیستم خودکار تصحیح تمرین‌ها، اتاق فرار مجازی، یادگیری معکوس، کلاس‌های هفتگی، مسابقات جانبی و رفع اشکال فردی و گروهی است.

فراخوان جذب کارآموز  در همراه اول

دور دوم کارآموزی همراه اول با جذب کارآموز در بیش از 100 موقعیت، توسط آکادمی همراه برگزار می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ثبت‌نام دوره دوم کارآموزی همراه اول از امروز 2 مردادماه 1400 آغاز شده و تا 8 مردادماه سال جاری ادامه خواهد یافت؛ لذا متقاضیان شرکت در دوره می‌بایست تا این تاریخ اطلاعات اولیه خود را در سایت آکادمی همراه (www.hamrah.academy) وارد کرده و در سایت ثبت نام کنند. دوره کارآموزی (Internship) یک دوره 4 ماهه کاری، با هدف افزایش تجربه کاری در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جویای کار است. این دوره به منظور شناسایی، توانمندسازی و جذب نیروی انسانی مستعد توسط مجموعه بزرگ همراه اول و آکادمی همراه به صورت مستمر برگزار می‌شود. این دوره‌ها که سالانه در 4 نوبت برگزار می‌گردد، با شناسایی و غربال افراد مستعد از طریق برگزاری آزمون آنلاین و مصاحبه‌های تخصصی شروع می‌شود و بعد از ورود افراد منتخب، با آموزش مهارت و توانمندسازی آنها، تداوم پیدا می‌کند.  در پایان دوره نیز در صورت رضایت کارآموز و مدیران بخش مربوطه، امکان جذب در خانواده همراه اول برای کارآموزان وجود دارد.

با آیگپ همراه  با مسابقات المپیک

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی آیگپ، بعد از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک روز جمعه اول مرداد ماه رسما در توکیو با اجرای مراسم افتتاحیه آغازشد. در مراسم افتتاحیه کاروان ایران با پرچمداری هانیه رستمیان، ملی پوش تیراندازی و صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در جایگاه بیست و یکمین کشور رژه رفت. کاروان یونان به عنوان میزبان اولین دوره بازی‌های المپیک همچون تمام دوره‌های گذشته اولین تیمی بود که در مراسم افتتاحیه در رژه حضور داشت. بر خلاف دوره‌های قبل هیچ رییس فدراسیونی در کاروان ایران به هنگام رژه حضور نداشت. خالی بودن سکوها و نبود تماشاگران در محل برگزاری مراسم، به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط متفاوتی را نسبت به دوره‌های قبل ایجاد کرده بود چرا که اهالی رسانه، ورزشکاران حاضر در کاروان اعزامی کشورها و عوامل برگزاری، افراد حاضر در ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه بودند. در راستای خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، آیگپ بر آن شد تا مسابقات المپیک را به صورت زنده برای کاربران به تصویر بکشد و پیرو همین موضوع پس از نصب آیگپ، دوستداران ورزش و مسابقات ورزشی می‌توانند تا پایان بازی‌های المپیک با ورود به تایل “توکیو بدون توقف “ هر روز از ساعت 4 صبح مسابقات را به صورت زنده دنبال کنند. برای نصب آیگپ کافی است عدد 1 را به 10004427 ارسال یا از استورهای داخلی برای دانلود و نصب اقدام کنید.

 

ارسال نظر