تثبیت بیت‌کوین بین ۳۳ تا ۳۶ هزار دلار

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۸۷
تثبیت بیت‌کوین  بین ۳۳  تا  ۳۶ هزار  دلار

قیمت بیت‌کوین سه‌شنبه به بالای مقاومت ۳۵ هزار دلاری رسید، ولی موفق به ادامه روند صعودی خود نشد. پس از رسیدن به ۳۵,۱۳۰ دلار، قیمت بیت‌کوین اصلاح شد و به زیر ۳۴ هزار دلار رسید. ۳۳ هزار دلار به عنوان حمایت اصلی بعدی روی نمودار عمل می‌کند. اگر ۳۳,۱۰۰ و ۳۳ هزار دلار بشکند، می‌توان انتظار سقوط بیشتر قیمت را داشت. این در حالی است که همزمان با تثبیت قیمت بیت‌کوین در محدوده ۳۳ هزار تا ۳۶ هزار دلار، برخی آلت‌کوین‌ها رشدهای چند ده درصدی را تجربه کردند.

قیمت بیت‌کوین در سقوط اخیر خود به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته هم رسید. در این سقوط کف قیمت در ۳۳,۵۹۴ دلار ثبت شد و پس از آن قیمت در محدوده ۳۴,۸۰۰ دلار تثبیت شد. اگر قیمت بیت‌کوین نتواند بالای ۳۳,۶۰۰ دلار باقی بماند، احتمال سقوط شدید قیمت وجود دارد. حمایت بعدی پیش روی قیمت بیت‌کوین ۳۳,۲۵۰ دلار است. سقوط بیشتر به زیر ۳۳,۲۵۰ دلار و ۳۳ هزار دلار ممکن است به کاهش قیمت بیشتر منجر شود. شکسته‌شدن ۳۳ هزار دلار هم به سقوط تا ۳۲,۲۰۰ دلار می‌انجامد. در طرف مقابل، اگر بیت‌کوین بالای حمایت ۳۳,۶۰۰ دلار باقی بماند، احتمال آغاز یک صعود تازه در کوتاه‌مدت وجود دارد. اولین مقاومت پیش روی بیت‌کوین در نزدیکی ۳۴,۵۰۰ دلار است. ۳۵ هزار دلار مقاومت کلیدی بعدی بیت‌کوین است. عبور از این مقاومت راه را برای جهش بیشتر باز می‌کند. بسته‌شدن قیمت بالای ناحیه مقاومتی ۳۵ هزار دلاری می‌تواند بستر را برای صعود به ۳۶,۵۰۰ دلار مهیا کند. بنابراین در حال حاضر۳۳,۶۵۰ و ۳۳ هزار دلار حمایت‌های اصلی پیش روی بیت‌کوین هستند. ۳۴,۵۰۰، ۳۵ هزار و ۳۶,۵۰۰ هم به عنوان مقاومت‌های اصلی بیت‌کوین عمل می‌کنند.

     احتمال سقوط به ۳۲ هزار دلار وجود دارد 

قیمت بیت‌کوین موفق نشد از سد ۳۶ هزار دلاری عبور کند و سقوط تازه‌ای را آغاز کرد. پس از این سقوط شاهد کاهش تا ۳۵ هزار و ۳۴ هزار بودیم. کف سقوط اخیر در ۳۳,۱۰۳ دلار تشکیل شد و در حال حاضر قیمت کمی احیا شده است و در محدوده ۳۴,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. این احتمال وجود دارد که قیمت به ۳۲,۵۰۰ دلار سقوط کند. سقوط بیشتر می‌تواند منجر به کاهش تا ۳۲,۲۰۰ دلار شود که یک ناحیه حمایتی است. محدوده ۳۱,۲۰۰ دلاری هم به عنوان یکی از حمایت‌های اصلی عمل می‌کند. اگر قیمت بیت‌کوین بالای ناحیه حمایتی ۳۳,۵۰۰ دلار بماند، می‌توان گفت که احتمال صعود دوباره در کوتاه‌مدت وجود دارد. ۳۴,۲۵۰ دلار مقاومت بعدی است. پس از این ناحیه میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه قرار دارد. ۳۴,۴۰۰ دلار هم مهم‌ترین مقاومتی است که بیت‌کوین در کوتاه‌مدت باید از آن عبور کند. ۳۶ هزار هم سد بعدی قیمت بیت‌کوین است. در صورت عبور از این مقاومت‌ها می‌توان گفت که قیمت تا ۳۷ هزار دلار پیش می‌رود.

     حمایت خریداران از بیت‌کوین 

همزمان با جهش نسبی آلت‌کوین‌ها

همزمان با تثبیت قیمت بیت‌کوین در محدوده ۳۳ هزار تا ۳۶ هزار دلار، برخی آلت‌کوین‌ها نظیر KCS و SNX رشدهای چند ده درصدی را تجربه کردند. اتریوم در ۲۴ ساعت به زیر ۲,۲۵۰ دلار رسید، اما خریداران با قدرت از ۲,۲۰۰ دلار حمایت کردند. ریپل هم از حمایت ۰.۶۵ دلاری پایین‌تر نیامد و این مساله بستر را برای رشد بیشتر این ارز دیجیتال مهیا کرد. کارشناسان معتقدند که به‌روزرسانی لندن می‌تواند تأثیر گسترده‌ای روی قیمت اتریوم بگذارد. بسیاری از آنها این تأثیر را مثبت پیش‌بینی می‌کنند. قیمت بایننس کوین بار دیگر به بالای ۳۰۰ دلار بازگشته است. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت۵ درصد رشد داشته است و در محدوده ۳۳۳ دلار معامله می‌شود. تحلیل‌گران معتقدند با قوت‌گرفتن روند صعودی، احتمال جهش تا ۳۵۰ دلار وجود دارد. در طرف مقابل، سایه سقوط به ۲۸۰ دلار همچنان بر سر این ارز دیجیتال سنگینی می‌کند. لایت‌کوین هم مثل بیت‌کوین وارد فاز تثبیت شده است. 

قیمت لایت‌کوین در محدوده ۱۴۱ دلار است و نسبت به روز قبل، ۰.۱۱ درصد رشد کرده است. ۱۵۰ دلار یک مقاومت پراهمیت برای لایت‌کوین است. بسته‌شدن قیمت بالای این مقاومت می‌تواند راه را برای صعودهای بیشتر لایت کوین هموار کند. با این حال نباید احتمال سقوط به ۱۲۸ دلار را فراموش کرد. قیمت دوج‌کوین با سقوطی ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۲۳ دلار رسیده است. این در حالی است که دوج کوین پیش‌تر موفق نشده بود حمایت ۰.۲۵ دلاری را حفظ کند. پس از ۰.۲۵ دلار، قیمت دوج کوین به زیر حمایت ۰.۲۴ دلاری رسید. قیمت توکن KCS با جهشی ۴۵ موفق شد عملکردی خارق‌العاده را ثبت کند. هر واحد از این ارز دیجیتال در حال حاضر در محدوده ۱۴.۳۶ دلار معامله می‌شود. 

لونا، سوشی، LEO، اتم، کامپاند و سنتتیکس از جمله دیگر ارزهای دیجیتال بودند که در ۲۴ ساعت عملکردی قابل‌قبول از خود به جا گذاشتند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۵ تریلیون دلار است. بیت‌کوین با سلطه‌ای ۴۲.۷۷ درصدی ارز دیجیتال شماره ۱ بازار است. اتریوم و تتر هم به‌ترتیب ۱۸. و ۴ درصد از بازار را در اختیار دارند.

    محدودیت‌های چین در ارتباط با

 ارزهای دیجیتال، چه زمانی تمام می‌شود؟

دولت چین اقدامات خود علیه ارزهای دیجیتال را با سرکوب موسسات مالی و استخراج‌کنندگان آغاز کرد و اکنون شرکت‌های نرم‌افزاری را هدف گرفته است. سوال این است که نهادهای نظارتی چین تا کجا پیش خواهند رفت؟ نهادهای مسوول تنظیم مقررات امور مالی در چین، یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در پکن را که مظنون به ارایه خدمات به معامله‌گران ارزهای دیجیتال بود، تعطیل کردند. اداره نظارت و کنترل امور مالی پکن و دپارتمان مدیریت تجارت بانک مرکزی چین، روز سه‌شنبه در یک بیانیه مشترک به تمامی موسسات مالی و ارایه‌دهندگان خدمات پرداختی هشدار دادند که نباید هیچ‌گونه خدماتی در رابطه با ارزهای دیجیتال به مشتریان خود ارایه کنند. این ممنوعیت همچنین اشکال مختلف تبلیغ کسب‌وکارها و یا تأمین فضای اداری برای هرگونه «فعالیت تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال» را شامل می‌شود. این دو اداره دولتی گفته‌اند که دستور تعطیلی شرکت توسعه فرهنگی بیجینگ تونگدائو را که در پکن فعالیت می‌کند صادر کرده‌اند. ظاهراً این شرکت برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خدمات نرم‌افزاری ارایه داده است.

 این نهادها همچنین گزارش داده‌اند که وب‌سایت این شرکت را هم مسدود کرده‌اند. سوابق داخلی ثبت شرکت‌ها در چین نشان می‌دهد که این شرکت از آوریل ۲۰۱۶ (فروردین ۹۵) فعال بوده است. نهادهای نظارتی چین ضمن هشدار در مورد همکاری با کسب‌وکارهای مربوط به ارزهای دیجیتال، از مردم خواسته‌اند تا هرگونه نقض قوانین و مقررات مربوط به تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را به سرعت گزارش دهند. مقامات چینی گفته‌اند: «در معاملات ارزهای دیجیتال مشارکت نکنید، کورکورانه از رفتارهای سوداگرانه مربوط به ارزهای دیجیتال پیروی نکنید و از آسیب زدن آنها به اموال و حقوق شخصی خود آگاه باشید. 

باید از حساب‌های بانکی شخصی خود محافظت کنید و نباید از آنها برای برداشت یا تأمین مالی حساب‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال استفاده کرد تا از استفاده غیرقانونی و نقض اطلاعات شخصی جلوگیری شود.» تعطیلی این شرکت نشان می‌دهد که ظاهراً نهادهای نظارتی چین صرفاً فعالیت‌های خود را به نظارت بر شرکت‌های استخراج و موسسات مالی محدود نکرده‌اند.

 بانک مرکزی چین در ماه ژوئن (خرداد) به بانک‌های اصلی این کشور و اپلیکیشن‌های موبایلی ارایه خدمات پرداختی دستور داد که از ارایه خدمات به مشتریانی که در تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مشارکت دارند، خودداری کنند. بانک مرکزی چین به این موسسات اجازه داد تا ارتباط خود با پرداخت تراکنش‌های چنین افرادی را در زمانی مناسب قطع کنند؛ اقدامی که می‌تواند به‌معنای مجوز بستن تمامی حساب‌های مشتریان مرتبط با این فعالیت‌ها باشد.

 بانک کشاورزی چین هم که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور است، اعلام کرده است که قصد دارد حساب‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را مسدود کند. پس از اعلام کمیته پایداری و توسعه مالی شورای دولتی چین در ماه مه (اردیبهشت)، مبنی بر محدود کردن استخراج بیت‌کوین، مزارع استخراج در مناطق عمده چین فعالیت‌های خود را تعطیل کردند. ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سوی نهادهای نظارتی چین احتمالاً باعث می‌شود که برخی از بزرگ‌ترین استخراج‌کنندگان این کشور مجبور به انتقال فعالیت‌های خود به کشورهایی مانند امریکا، امارات متحده عربی و کانادا شوند، چراکه قانون‌گذاران این کشورها دید بازتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند. با تمام این تفاسیر، هنوز مشخص نیست که برنامه‌های سخت‌گیرانه چین در ارتباط با محدودسازی فعالیت‌های ارزهای دیجیتال در این کشور تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. 


 

ارسال نظر